مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به تدوین خاطرات خانواده شهدای استان، گفت: کتاب وصیت‌نامه شهدای مازندران منتشر می‌شود.
کد خبر: ۳۸۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 05 March 2017
به گزارش تابناک مازندران،  عباس‌علی رضایی بعد از ظهر امروز در نشست خبری روز بزرگداشت شهدا، اظهار داشت: قرائت نماز اول وقت خصلت ویژه شهدا بوده و همواره همگان را دعوت به این امر معنوی کردند، تبعیت از ولی فقیه، حجاب و حفظ ارزش‌های الهی از ویژگی‌های بارز شهدا بوده است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه سازش‌ناپذیری در برابر دشمنان خدا و خلق ویژگی بارز شهید نظام اسلامی است، تصریح کرد: شهدا هرگز در مقابل دشمنان واهمه نداشته و در صحنه دفاع از حق و باطل حضوری پررنگ داشته و هرگز از مرگز هراس نداشتند.
 
رضایی با بیان اینکه رسانه‌ها باید در نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت نقشی ویژه ایفا کنند، افزود: امسال 50 برنامه را در هفته بزرگداشت شهدا برگزار کنیم.
 
وی با بیان اینکه نامه ای به یک شهید در کوتاه‌ترین بیان از برنامه‌های هفته شهدا‌ست، گفت: به مناسبت بزرگداشت مقام شهدا امروز به یاد هر شهید نهال غرس شده است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه دیدار با شهدا برنامه همیشگی هفته بزرگداشت مقام شهدا است، افزود: اعزام منتخبان پیام آوران ایثار و شهادت به مدارس و دانشگاه‌ها را در برنامه داریم.
 
رضایی با بیان اینکه شش مزار شهید مازندران در این استان افتتاح می‌شود، گفت: بنده در هیچ مراسم کلنگ زنی و افتتاحیه شهدا شرکت نمی‌کنم چون برای شهدا هیچ اقدامی صورت ندادیم.
 
وی با اشاره به اینکه 186 مورد ثبت شفاهی خاطرات شهدای مازندران انجام شده است، افزود: برای تمامی این خانواده‌های شهدا؛ برنامه تلویزیونی ثبت شده است.
 
رضایی با بیان اینکه وصیت‌نامه شهدای مازندران به کتاب تبدیل می‌شود، تصریح کرد: تمامی وصیت‌نامه شهدا گردآوری و این کتاب قرار است در موزه شهدای کشور نگهداری شود.
 
وی با اعلام اینکه 9860 دانشجوی مازندران از خانواده شهدا و ایثارگران هستند، افزود: 21 هزار و 500 مورد دیدار از خانواده شهدا به صورت حضوری انجام شده است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه 22 اسفند امسال از خانواده‌های دو تا 5 شهید در ساری تجلیل می‌شود، گفت: 281 نفر از خانواده شهدای فوق در استان تجلیل می‌شوند.
 
مازندران در دوران دفاع مقدس، انقلاب و عصر کنونی بیش از 10 هزار و 400 شهید تقدیم نظام کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار