معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی:
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: امسال با همکاری نهادهای مرتبط خدمات رسانی گردشگری بسته خدمات نوروزی با ارائه 5 برنامه ویژه پیش بینی شده است.
کد خبر: ۳۸۹۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 06 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمدحسن واحدی در مراسم افتتاحیه طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در تالار کوهسنگی برگزار شد، افزود: خدمات رسانی به مسافران و زائران بارگاه منور رضوی در تعطیلات نوروزی امسال، ویژه و متفاوت با سال‌های گذشته خواهد بود.
 بسته خدمات نوروزی ویژه برای زائران امام رضا (ع) با 5 برنامه بسته شد/ ارائه خدمات نوروزی به زائران با کمترین سرانه بهداشتی / تخفیف 30 تا 50 درصدی هتل‌های مشهد
 
وی ضمن ارائه  آماری از نوروز سال گذشته خاطرنشان کرد: : طی روزهای 25 اسفند 94 تا 15 فروردین 95 حدود 10 میلیون نفر زائر و مسافر به خراسان رضوی سفر کردند که بیش از 7 میلیون نفر آنها زائرانی بودند که به مشهد مقدس سفر کردند.
واحدی با بیان اینکه پیش بینی امسال ما از حضور زائرین به مشهد مقدس افزایش 8 درصدی است، گفت: برای خدمات حمل و نقل نوروز امسال 100 رام قطار، انجام 140 پرواز و خدمات 500 دستگاه اتوبوس مسافربری در روز پیش بینی شده است.
وی افزود: امسال در بسته خدمات نوروزی 5 برنامه پیش‌بینی شده است که تخفیف 30 تا 50 درصدی هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های شهر مقدس مشهد از جمله خدمات این بسته ویژه نوروزی است.
معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه از آموزش و پرورش خواسته شده تا فقط فرهنگیان را اسکان بدهد تا زائران دیگر به سمت اسکان نوروزی در هتل ها سوق پیدا کنند، گفت: بااین راهکار زائران به سمت اقامتگاه‌های رسمی و دائمی برای اقامت نوروزی هدایت می‌شوند.
وی با اعلام این خبر که دومین خدمت ویژه بسته نوروزی با همکاری آستانقدس رضوی، توزیع بن غذای متبرک مهمانسرای حضرت در مبادی های ورودی مشهد و در قطارها و هواپیماها و اتوبوس های بین راهی است تا تعداد بیشتری از زائرین از غذای متبرک حضرت رضا(ع) برخوردار شوند.
واحدی ضمن اعلام این خبر که نمایشگاه مشهد دوست داشتنی با حال و هوای نوروز و مفرح برای ایام آغازین سال با همکاری شهرداری مشهد، برگزار می شود، گفت: سومین بسته ویژه نوروزی با توجه به اینکه ایام فاطمیه سپری شده است نمایشگاه مشهد دوست داشتنی است.
وی ازطرح مبدا تا مبدا برای سفر گروهی  روستاییان خبرداد و گفت: روستاییان در این طرح با همکاری بخش خصوصی به زیارت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) و سفر نوروزی مشهد نائل می شوند تا سفر ارزان و با کیفیتی داشته باشند.
معاون استاندار خراسان رضوی در ادامه از دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواست تا به عنوان پنجمین بسته خدمات نوروزی برنامه های ویژه‌ای را در زمینه خدمات بهداشتی 10 مسیر پیش بینی شده به مشهد مقدس برای زائران برنامه ریزی کنند.
وی گفت: برای نوروز امسال 10 مسیر گردشگری در خراسان رضوی برای مسافران تعریف شده که در این مسیرها آیین‌های سنتی، فرهنگی و همچنین نمایشگاه در قالب 'نوروز بازار' برپا می شود.
 معاون استانداری خراسان رضوی ، در ادامه  نبود سرانه بهداشتی برای زائران و مسافرانی را که به مشهد سفر می کنند را از چالش‌های خدمات رسانی عنوان کرد و گفت: سرانه خدمتی هر زائر 800 هزار ریال در سال است که بخشی از آن به حوزه سلامت مربوط می شود.
وی در ادامه از بهره برداری از چند بیمارستان تا پایان سال  در عرصه  خدمات رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شهرهای خراسان رضوی خبر داد و گفت: 67 بیمارستان استان که بیشترین آن در مشهد قراردارد خدماتی را برای زائران انجام می دهند.
در ادامه مراسم دکترسید مرتضی احتشام فر، دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ،گفت: دردولت بودجه 5 هزار میلیاردی برای بودجه زیارت مصوب شد و از طرف دولت وعده هایی به ما داده شد که این بودجه یا کاهش پیدا کرد و یا فراموش شد، اما با این وجود، خدمات رسانی مراکز بهداشتی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سراسر استان  به خاطر نبود و کمبود بودجه متوقف نشد، چون جنس ما خدمت رسانی به زائرامام رضا( ع )است.
احتشام فر تصریح کرد: ما درباره استانداردهایی که در زمینه سلامت و بهداشت زائرین است نسبت به متخلفین گذشت نداریم و با همه توان برای خدمات رسانی بهتر تلاش می کنیم.
سپس حمید رضا بهرامی معاون اجرایی مرکز بهداشت استان درباره طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح سلامت نوروزی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه هر ساله همزمان با طرح کشوری از یکم اسفندماه تا 15 فروردین ماه با هدف ارتقای سلامت زائران و مسافران برگزار می شود.
بهرامی افزود: امسال فعالیت طرح سلامت نوروزی این دانشگاه در قالب 104 تیم بازرسی و 20 تیم نظارتی و با حضور 331 بازرس در مشهد و دیگر شهرستان های استان خراسان رضوی اجرا می شود. 
وی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح اماکن، محل های اقامتی مانند هتل، هتل آپارتمان ها ، مسافرخانه ها و مراکز اقامتی بین راهی به طور مستمر بازدید و نظارت می شوند و هم چنین آزمایش و کنترل کمی و کیفی از مراکز تولید و توزیع مواد غذایی و آشامیدنی مانند رستوران ها و فروشگاههای عرضه مواد غذایی انجام می شود.
معاون اجرایی مرکز بهداشت استان گفت: بازرسان شرکت کننده در این طرح طی ایام تعطیلات نوروز امسال هر روز از ساعت هشت صبح تا 22 شب فعالیت دارند و هرگونه تخلف و شکایات بهداشتی زائران مجاوران در استان خراسان رضوی از طریق تلفن 190 پیگیری می شود.
وی با اشاره به افزایش 45 درصدی نیروهای بازرسی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی سه سال اخیر گفت: بیش از 400 نیروی بازرسی و بهداشتی در مشهد و دیگر شهرستان های زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.
همچنین آغاز نمادین طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی مراسمی با حضور 331 بازرس بهداشتی و نظارتی این طرح در مشهد برگزار شد، این طرح همزمان با سراسر کشور تا 15 فروردین ماه سال 96 ادامه دارد که این اقدام در راستای ارتقای تامین سلامت شهروندان و زائران بارگاه رضوی  انجام  می‌شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار