رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی ریز از کاشت نهال در مساحتی حدود 1000 هکتار توسط تشکل محیط زیستی با همکاری این اداره خبرداد.
کد خبر: ۳۸۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰ 05 March 2017
تابناک فارس به نقل از نبض نی ریز: ادراه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی ریز با همت تشکل های محیط زیستی موفق به کاشت درخت در مساحتی حدود 1000 هکتار در سال جاری شد.

حسن بنی اسدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی ریز در گفتگو با خبرنگار نبض نی ریز گفت: در سال جاری سعی شده یگان حفاظت این اداره در عرصه های منابع طبیعی با استفاده از توان و ضرفیت مردمی(محافظین افتخاری) در برخورد با متخلفین در عرصه ی منابع طبیعی از طریق مراجع قضایی گام های موثری بردارد.
وی ادامه داد: این موارد که گفته شد از جمله اقدامات پیشگیری از تخریب تصرف اراضی ملی در سطح شهرستا نی ریز می باشد.

حسن بنی اسدی بیان کرد: ایجاد فضای سبز و ایجاد نوار سبز توسط درختچه های گز وتاغ در اطراف دریاچه ی بختگان جهت جلوگیری از بین رفتن پوشش های درختی و درختچه ای اطراف دریاچه توسط شوره از جمله اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از گسترش بیابان می باشد.

وی در خصوص درختکاری خاطر نشان کرد: برگزاری طرح های جنگلانه و کاشت درخت در بخش های محتلف حدود 1000 هکتار با همکاری های NGO های زیست محیطی و بعضی از ادارات می باشد .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی ریز در خصوص برنامه هفته منابع طبیعی و درختکاری بیان کرد: یکشنبه 15 اسفند ماه  9 صبح زنگ سبز در یکی از مدارس شهرستان را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: کاشت نهال در بیمارستان شهدای نی ریز با حضور امام جمعه نی ریز ، فرماندار ، شهردار و روسای تمام ادارات از جمله برنامه های این روز می باشد.

حسن بنی اسدی در خصوص برنامه روز دوشنبه 16 اسفند ماه بیان کرد: پرسنل این ادراه با حضور در مدارس مختلف در خصوص ترویج فرهنگ منابع طبیعی سخنرانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: در همین روز نهال کاری را به یاد 13 شهید سرباز در گردنه ی لای رز نزدیک مسجد ابوالفضل(ع) اجرا خواهیم کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی ریز در مورد 17 اسفند ماه و برنامه های این اداره در این روز گفت: رژه  خودرویی را در این روز به اجرا خواهیم گذشت.

وی در پایان در مورد برنامه ای 18 و 19 اسفند نیز بیان کرد: در روز چهارشنبه جلسه شورای حفاظت را با حضور روسای ادارات شهرستان خواهیم داشت، و روز پنج شنبه سرکشی به همکاران بازنشسته منابع طبیعی و بعد از ظهر همین روز نیز حضور بر قبور مطهر شهدا را در برنامه های خود اجرا خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار