کمر درد به همراه از دست دادن کنترل روده یا مثانه می تواند در نتیجه سندرم دم اسبی شکل گرفته باشد، که یک اختلال نادر است و در آن ریشه های عصبی در مهره های کمر فشرده شده و تمام احساس و حرکت را قطع می کنند.
کد خبر: ۳۸۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 06 March 2017
کمر درد یکی از موارد شایع در سراسر جهان است که به طور معمول مساله نگران کننده ای نیست. بیشتر مواقع کمر درد به دلیل رگ به رگ شدن یا فشار روی یک عضله یا فتق دیسک شکل می گیرد و احتمال این که به خودی خود بهبودی حاصل شود، زیاد است.

وقتی کمردرد به مشکلی جدی‌تر اشاره دارد

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "پریونشن"، اگر کمر درد شما به تازگی آغاز شده ممکن است نیازی به مراجعه به پزشک یا مصرف دارو نباشد و با استفاده از روش های درمانی غیر تهاجمی مانند ماساژ، ورزش و یوگا قادر به درمان آن باشید. اما گاهی اوقات نیز بدن به واسطه کمر درد اعلام می کند که مشکلی جدی شکل گرفته و درخواست کمک فوری دارد. اگر با نشانه های هشدار دهنده زیر مواجه شدید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید.

کنترل روده یا مثانه خود را از دست می دهید

وقتی کمردرد به مشکلی جدی‌تر اشاره دارد

کمر درد به همراه از دست دادن کنترل روده یا مثانه می تواند در نتیجه سندرم دم اسبی شکل گرفته باشد، که یک اختلال نادر است و در آن ریشه های عصبی در مهره های کمر فشرده شده و تمام احساس و حرکت را قطع می کنند. در صورتی که به این شرایط رسیدگی نشود می تواند به فلج، از دست دادن کامل کنترل بر مثانه و روده و اختلال در عملکرد جنسی منجر شود.

هنگام شب رخ می دهد

وقتی کمردرد به مشکلی جدی‌تر اشاره دارد

بیشتر افرادی که از کمر درد رنج می برند می توانند وضعیت خوابیدن خود را برای تسکین درد هنگام خواب تنظیم کنند. اما اگر یافتن وضعیت راحت برای شما غیر ممکن به نظر می رسد باید به پزشک مراجعه کنید. این شرایط می تواند نشانه ای از وجود یک تومور نخاعی باشد. امکان عفونت استخوان ستون فقرات یکی دیگر از دلایل شکل گیری این شرایط است. در هر صورت، شما به دریافت کمک پزشکی نیاز خواهید داشت.

یافتن دلیل آن دشوار است

وقتی کمردرد به مشکلی جدی‌تر اشاره دارد

درد در قسمت بالایی یا پایینی کمر که به نظر نمی رسد با عضله یا مفصلی مشخص پیوند خورده باشد، ممکن است نشانه ای از یک حمله قلبی باشد، به ویژه اگر درد در قسمت سینه آغاز شده و سپس به سمت پشت پخش می شود. اگر با کمر درد شدید که به ناگاه شکل می گیرد، مواجه هستید، مراجعه به پزشک بهترین گزینه است، اما اگر نشانه های دیگری مانند درد آرواره، تهوع، خستگی ناتوان کننده یا تنگی نفس را نیز تجربه می کنید، مستقیم به بخش اورژانس مراجعه کنید.

با خشکی صبحگاهی به واقع بد همراهی می شود

وقتی کمردرد به مشکلی جدی‌تر اشاره دارد

پس از این که از خواب بیدار می شوید، مقداری درد و گرفتگی در بدن عادی است، اما اگر این شرایط بیش از 30 دقیقه ادامه دارد و هنگامی که حرکت نمی کنید، بدتر می شود، ممکن است با شکلی از آرتریت التهابی، مانند اسپوندیلیت آنکیلوزان، مواجه باشد. اگر این شرایط درمان نشود، مهره های شما ممکن است به یکدیگر جوش خورده و توانایی حرکت را کاهش دهند. در صورتی که اسپوندیلیت آنکیلوزان نادیده گرفته شود، خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را نیز افزایش می دهد. درمان این شرایط به طور معمول شامل استفاده از داروهای بی نیاز از نسخه پزشک و داروهای تجویزی مانند اینفیلیکسیماب یا اتانرسپت می شود، که به مهار التهاب کمک می کنند.

در معرض خطر بالای شکستگی قرار دارید

وقتی کمردرد به مشکلی جدی‌تر اشاره دارد

اگر به تازگی تصادفی داشته اید، داروهای خوراکی استروئیدی مصرف می کنید (که می تواند استخوان ها را تضعیف کند)، یا پوکی استخوان در شما تشخیص داده شده است، هر گونه کمر درد باید جدی گرفته شده و به پزشک مراجعه کنید. شما ممکن است شکستگی ستون فقرات داشته باشید که می تواند به کاهش قد، وضع اندامی خمیده و حتی مشکلات تنفسی و گوارشی منجر شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار