مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خبر داد:
تابناک: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: وظیفه ارشاد حمایت، هدایت و نظارت است و ما متولی حوزه فرهنگ هستیم نه متصدی آن.
کد خبر: ۳۸۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸ 06 March 2017
به گزارش تابناک اصفهان، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی در نشست خبری با ارائه گزارش یکساله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد ‌‌اصفهان اظهار داشت: نقش ارشاد فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.
 
وی با اشاره به فعالیت اداره فرهنگی ارشاد گفت: از جمله فعالیت‌های حوزه فرهنگ می‌توان به برگزاری بزرگداشت صائب تبریزی، برگزاری روز اصفهان در نمایشگاه کتاب، اجرای طرح عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب اشاره کرد که استان اصفهان جایگاه ویژه‌ای را در کشور در حوزه سرانه کتاب دارد و همچنین برگزاری مراسم هفته کتاب در سراسر استان، برگزاری مراسم جایزه کتاب اصفهان، برگزاری نمایشگاه کتاب استانی در کاشان، راه اندازی کاروان ادیان و انسجام ملی، برگزاری همایش ادبی و برگزاری کنگره آیت الله مظاهری از جمله فعالیت‌های حوزه فرهنگ در سال 95 است.
 
حجت السلام ارزانی با اشاره به حوزه اداره مطبوعات ارشاد بیان کرد: برگزاری مراسم روز خبرنگار، برگزاری همایش نیمروزه با مدیران مسئول روزنامه‌های استان، برگزاری دوره آموزش خبرنویسی، برگزاری مجمع عمومی و انتخابات خانه مطبوعات از جمله فعالیت‌های اداره مطبوعات در سال جاری است.
 
وی با اشاره فعالیت حوزه هنر ارشاد گفت: برگزاری همایش جشنواره جلوه‌های رضوی، برگزاری جشنواره هنر توحیدی در حوزه خوشنویسی، برگزاری اردیبهشت تئاتر، برگزاری نخستین جلسه پیشکسوتان و فعالان عرصه تعزیه استان، برگزاری جشن هشتادمین سال تأسیس هنرستان هنرهای زیبا و برگزاری نشست هنرمندان شورای عالی هنر استان با وزیر ارشاد از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال 95 بود و همچنین برگزاری سمپوزیوم ساخت سردیس‌های مشاهیر و مفاخر استان که امسال آغاز شده و در ابتدای سال آینده رونمایی می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های حوزه آموزش فرهنگ و هنر اضافه کرد: برگزاری آزمون جامع مهارتی در 3 نوبت، برگزاری آزمون ادواری، برگزاری نشست با کارشناسان آموزش استان و توزیع گواهینامه آموزش از جمله فعالیت‌های حوزه آموزش در سال جاری است.
 
وی با اشاره به فعالیت حوزه عمرانی ارشاد افزود: بازسازی ساختمان اداره‌کل ارشاد، محوطه‌سازی هنرستان هنرهای زیبا، احداث کتابخانه و موسسات فرهنگی و هنری در شهرستان‌های استان از جمله فعالیت‌های عمرانی ارشاد است.
 
حجت الاسلام ارزانی با اشاره به فعالیت‌های اداره سینمایی بیان کرد: برگزاری هفته فیلم دفاع مقدس، برگزاری ویژه برنامه روز سینما و تجلیل از سینماداران، برگزاری جشنواره فیلم فجر با تمام حواشی که داشت، برگزاری جشنواره فیلم مستند کوتاه زنده‌رود و برگزاری جشنواره‌های فیلم کوتاه در شهرستان‌های استان از دیگر فعالیت‌های حوزه فرهنگ ارشاد در سال 95 بود.
 
وی با اشاره به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اداره ارشاد گفت: تشکیل 1800 کانون فرهنگی هنری، راه اندازی 1263کتابخانه در مساجد استان، برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان و فعال‌کردن 1300کانون فرهنگی هنری در بخش خواهران و تقدیر از 300 فعال فرهنگی هنری و راه‌اندازی کارگروه اقتصاد مقاومتی در حوزه کانون فرهنگی هنری مساجد از جمله برنامه‌های انجام شده این کانون در استان است.
 
مدیرکل فوهنگ و ارشاد استان اصفهان با اشاره به آمار فعالیت‌های ارشاد در حوزه‌های مختلف ادامه داد: در بحث چاپخانه‌های استان در سال 94، 492 چاپخانه داشتم که این تعداد امسال به 520 رسیده است، در حوزه انتشارات از 234در سال گذشته به 245 انتشارات در سال جاری رسیده‌ایم، همچنین در حوزه موسسات فرهنگ هنری تک‌منظوره از 71موسسه به 97رسیدیم و موسسات فرهنگی و هنری چندمنظوره از 112موسسه به 121 و موسسات قرآنی از 99 به 102 کانون‌های تبلیغات از 496 به 514 آموزشگاه‌های آزاد سینمایی از 20 به 26و حوزه تئاتر از 17 به 22 آموزشگاه، حوزه موسیقی از 80 به 106 آموزشگاه و در حوزه آموزشگاه آزاد تجسمی از 243 به 271 آموزشگاه در سال 95 رسیده است.
 
وی درباره چالش‌های اداره ارشاد استان در طول یک سال گذشته بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی در سطح کلان کشور ما به مبحث کمبود اعتبار رتبه نخست نمی‌دهیم و در طول 2 سال گذشته میزان بودجه بسیار کم بودن است چراکه بیشتر به‌دنبال هم‌نوایی مسئولان هستیم که در طول چند دهه گذشته اصفهان در بهترین زمان همدلی است اما چالشی که در این زمینه وجود دارد این است میان قوانین و آئیننامه‌ها تقسیم‌بندی و موازنه و همگرایی وجود ندارد و دیگر اینکه ما در استان در حوزه فرهنگ فصل‌الخطاب نداریم که چه کسی دو حوزه فرهنگ و هنر باید حرف آخر را بزند.
 
ارزانی با اشاره به فعال‌کردن بحث اقتصاد هنر در طول یک سال گذشته خاطرنشان کرد: ما به‌دنبال این هستیم که با برگزاری طرح حراج بزرگ اصفهان، اقتصاد هنر را فعال کنیم و با درون زایی و صدور کالاهای با ارزش هنری، شاهد رونق اقتصاد هنر باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار