مدیر گردشگری و امور زائران حوزه فرهنگی شهرداری مشهد مقدس خبرداد: 20 مرکز اسکان زائر نوروزی با ظرفیت 30 هزارو 700 نفر شب زائر در شهر مشهد پیش بینی شده است.
کد خبر: ۳۹۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹ 07 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد مقدس با اشاره به جانمایی انجام شده برای 20 مرکز اسکان زائران نوروز افزود: این 20 مرکز ظرفیت پذیرایی از 30 هزار و 700 نفر- شب زائر را داراست که بوستان غدیر مرکز ثابت اسکان و سایر مراکز به صورت اضطراری فعالیت خواهند کرد.
 
تلفن ملی زائر به صورت شبانه‌روزی در نوروز 96 در مشهد فعال می‌شود / 20 مرکز اسکان زائر نوروزی در مشهد 
 
علی قناویزچی در نشست خبری اعلام برنامه های استقبال از بهار96 نیز اظهار کرد: 9 سرفصل خدمت رسا‌نی سال گذشته به 30 سر فصل برای سال 96، افزایش یافته است.
وی درباره فعالیت‌های حوزه گردشگری گفت: 5 سرفصل اصلی در حوزه خدمات زائران مورد توجه قرار گرفته که شامل اطلاع‌رسانی، استقبال از زائر، اسکان، گردشگری و فرهنگ میزبانی است.
قناویزچی خاطرنشان کرد: 26 پایگاه اطلاع‌رسانی زائر در نوروز فعالیت می کنند و طی فراخوان انجام شده از میان 400 دانش‌آموز ثبت نام شده  100 نفر به عنوان راهنمایان افتخاری منتخب و در حال آموزش هستند.
وی افزود: 40 راهنمای زائر ثابت مدیریت گردشگری  با گذراندن دوره آموزش زبان خارجی آماده شده‌اند تا نسبت به پاسخگویی تلفن ملی زائر که از 26ماه سال  جاری به صورت 24 ساعته فعالیت می کنند.
مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد گفت: در حوزه استقبال از زائر نیز 4 ایستگاه در مناطق 7 و 10 و همچنین پایانه مسافربری و ایستگاه راه آهن خدمات مختلفی را به زائران نوروزی ارائه خواهند  کرد، اما فرودگاه مشهد مکان لازم را برای راه‌اندازی استقبال از زائر اختصاص نداده است.
وی افزود: در کنار طرح راهنمای زائر، طرح راهنمایان شهر خورشید با حضور 400 نفر از علاقمندان به گردشگری اجرا می‌شود تا این افراد به راهنمایی تورهای نوروزی بپردازند.
قناویزچی گفت: علاوه بر برگزاری تورهای گردشگری در نوروزامسال  2 نمایشگاه صنایع دستی و سوغات نیز با مشارکت 32 استان در عرصه میدان شهدا و بوستان کوهسنگی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه مسیر ورودی راه‌آهن از تپه سلام تا ایستگاه راه آهن  پاک‌سازی و آماده‌سازی شده گفت: این مسیر به طول 10 کیلومتر از خاک و نخاله پاک سازی شده  و با  نقاشی دیواری برای ورود زائران آماده سازی شده است.
مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد اشاره به اجرای 14 پروژه یادمان شهدا در نقاط مختلف شهر افزود: در حوزه فرهنگ میزبانی موضوع خدمت افتخاری ادامه یافته و پست‌های خدمتی شهروندان در ایستگاه‌های استقبال از زائر و مراکز اسکان تعریف شده است.
وی  با بیان این خبر که 10 هزار و 290 نفر منتخب مسابقه  حفظ زیارت امین الله  شدند، گفت: فاز دوم طرح نایب‌الزیاره در نوروز 96  برای زائران برگزار می شود.
وی در مورد اجرای طرح اسباب خوشحالی خاطرنشان کرد: تاکنون 2 هزار نفر به صورت مستقیم در این طرح ثبت‌نام کرده و 6 هزار قلم کالا از سوی مردم به شهرداری تحویل داده شده است تا با مشارکت افراد دیگر برای تعمیر، این کالاها سالم‌سازی شده و توسط داوطلبان دیگری میان افراد نیازمند توزیع شود.
مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد با بیان اینکه ادامه این طرح تا20 اسفندماه جاری ادامه دارد افزود: در نوروز96، از ظرفیت نمایشگاه مشهد دوست داشتنی و بوستان کاریکاتور در بوستان بهار نیز استفاده خواهد شد.
مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد مقدس  در پایان از فراخوان ملی نماد فرهنگی سوغات شهر مشهد بعد از عید نوروزخبر داد و گفت: این فراخوان  به عنوان یک نماد فرهنگی برای سوغات شهر مشهد انتخاب شده و تولید می شود تا به عنوان سوغات فرهنگی این شهر مورد استفاده قرار گیرد.
به گفته وی، فراخوان ملی نماد فرهنگی سوغات شهر مشهد بعد از عید نوروز منتشر خواهد شد تا بتوانیم یک نماد فرهنگی برای سوغات شهر مشهد انتخاب شده و تولید شود تا به عنوان سوغات فرهنگی این شهر مورد استفاده قرار گیرد.
مدیر گردشگری و امور زائران معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس همچنین از چاپ و توزیع 927 هزار نسخه محصول اطلاع رسانی و فرهنگی در میان زائران نوروزی مشهدالرضا(ع) خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار