فیض منش به فعالیت ۸ مرکز خانه دیجیتال با استفاده از اینترنت و نرم‌افزارهای تولیدشده اشاره و عنوان کرد: از فعالیت‌های انجام‌شده در سال جاری اهدای تجهیزات کتابخانه‌ای افزون بر ۳۰۰ میلیون ریال بوده که بیش از ۵٬۰۰۰ جلد کتاب وارد کتابخانه‌های مساجد شده است.
کد خبر: ۳۹۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 07 March 2017
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: کتابخانه مساجد در ایام نوروز با برگزاری نمایشگاه کتاب در قالب کودک و نوجوان فعال هستند.

به گزارش ایسنا، هادی فیض‌منش در جمع خبرنگاران، با اشاره به 18 اسفند و تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، عنوان کرد: امسال 5 میلیارد ریال اعتبار به صورت سرانه و نقدی به کانون‌های مساجد استان تزریق شده است.

وی به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در اسفند 1371 مبنی بر تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با هدف نشر و گسترش فرهنگ و هنر اشاره و بیان کرد: مساجد همواره در شرایط ویژه دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش کلیدی داشته و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری به عنوان یک رویداد فرهنگی در تقویم به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در دوران حاضر که درگیر جنگ نرم با دشمنان هستیم و هجمه فرهنگی داریم، مساجد با بسیج کردن نوجوان و جوانان حول محور برنامه‌های فرهنگی و هنری، نقش تأثیرگذار در جلوگیری از هجمه‌ها دارند.

فیض‌منش به واگذاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کشور به استان همدان اشاره و عنوان کرد: بر همین اساس در تلاش هستیم تا برنامه‌هایی با هدف گسترش فرهنگ و هنر با قابلیت اجرایی در سراسر کشور تدوین و اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری، خاستگاه هنر دینی در کشور است، ادامه داد: زبان هنر از هر زبانی گویاتر است و باید برنامه‌هایی با مباحث هنری و فرهنگی مانند سرودهای انقلابی یا کلیپ‌هایی برای نوجوانان و جوانان تولید شود بنابراین باید هنرمندان متعهد از مسیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تربیت شوند.

فیض‌منش با بیان اینکه در حال حاضریک هزار و 800 مسجد در استان همدان داریم و بیش از 570 کانون در استان وجود دارد، اعلام کرد: 98 درصد از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فعال بوده و تعداد 283 کتابخانه در مساجد به ارائه خدمات فرهنگی مشغول هستند.

وی در ادامه به فعالیت 24 کانون تخصصی در رشته‌های مختلف آی‌تی، مهدویت، سمعی و بصری و 40 خانه نور اشاره کرد و افزود: قرائت روزانه قرآن در مساجد از دیگر برنامه‌های کانون بوده که در حال حاضر 831 مسجد در سراسر استان مجری طرح تلاوت نور در استان بعد از نماز مغرب و عشا هستند.

فیض‌منش به فعالیت 8 مرکز خانه دیجیتال با استفاده از اینترنت و نرم‌افزارهای تولید شده اشاره و عنوان کرد: از فعالیت‌های انجام شده در سالجاری اهدای تجهیزات کتابخانه‌ای افزون بر 300 میلیون ریال بوده که بیش از 5000 جلد کتاب وارد کتابخانه‌های مساجد شده است.

وی از اجرای طرح اوقات‌فراغت در سه ماهه تابستان سالجاری خبر داد و گفت: بیش از 110 هزار نفر نوجوان و جوان در کلاس‌ها ثبت‌نام و از برنامه‌های کانون استفاده کرده‌اند.

فیض‌منش به برنامه‌های دیگر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مانند برگزاری برنامه مدهامتان به عنوان برنامه ثابت قرآنی، مسابقه کتابخوانی مسجد طراز اسلامی، گرامیداشت روز دختر در قالب همایش دختران، جشنواره مهر بیکران ویژه هنرمندان مسجدی در رشته خوشنویسی و دلنوشته به امام زمان(عج) اشاره و تصریح کرد: با توجه به برنامه پنجم توسعه، استان باید 25 درصد از مساجد را به کانون‌های فرهنگی اختصاص دهد که خوشبختانه همدان بیش از این درصد را داراست و امیدواریم بتوانیم در برنامه ششم توسعه در کلیه مساجد استان، کانون‌های فرهنگی و هنری را فعال کنیم.

وی بیان کرد: با اعتماد خانواده‌ها به مساجد و شرکت دادن فرزندان در برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، کانون‌ها به عنوان مراکز تربیتی در حوزه‌های مختلف اعتقادی و فرهنگی ایفای نقش داشته و در ترییت نسل نوجوان و جوان قدم‌های مفیدی برمی‌دارد.

فیض‌منش به ویژه برنامه گرامیداشت 18 اسفند، همایش سراسری مدیران فرهنگی مساجد که در سالجاری در تاریخ 25 اسفندماه در سالن مجتمع بوعلی‌سینا برگزار خواهد شد، اشاره و اعلام کرد: در این ویژه برنامه بیش از 100 نفر از مدیران فرهنگی مساجد، ائمه جمعه، فعالان فرهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، نخبگان روستایی تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه کتابخانه مساجد در ایام نوروز با برگزاری نمایشگاه کتاب در قالب کودک و نوجوان فعال هستند، اعلام کرد: تمامی روستاهای بالای هزار نفر ساکن، می‌توانند از تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و کتابخانه بهره‌مند شوند و در حال حاضر 200 روستا در استان از این طرح برخوردار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار