مدیرکل امور بانوان استانداری همدان از صداوسیمای کشور به جهت تولید و نمایش تبلیغات بازرگانی در فضای خانه وزندگی‌های تجملاتی و به‌دوراز سبک از زندگی ایرانی- اسلامی انتقاد کرد و گفت: این تبلیغات بازندگی اسلامی ایرانی مغایر است و تمام مردم از فقیر و غنی برنامه‌ها و تبلیغات را تماشا می‌کنند و این مدل سبک زندگی تجملاتی در ذهنشان می‌ماند و آنها را در مقابله با سبک زندگی اسلامی- ایرانی و به‌دوراز تجملات قرار می‌دهد.
کد خبر: ۳۹۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 07 March 2017
مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با بیان اینکه پیام‌های بازرگانی صدا و سیما با سبک زندگی اسلامی - ایرانی مغایرت دارد، گفت: موضوع مد و لباس در آقایان نادیده گرفته نشود.

به گزارش تسنیم، طاهره دوروزی در جشنواره مد و لباس اسلامی- ایرانی و همایش خانواده و سبک زندگی در همدان با بیان اینکه سلطه فرهنگی تمامی ارزش‌های یک جامعه را زیر سوال می‌برد، اظهار داشت: باید مد و مدگرایی را با مهندسی فرهنگی در جامعه کنترل کنیم.

دوروزی گفت: در کارگروه ساماندهی مد و لباس راهکارهای خوبی مصوب می‌شود ولی اینکه چرا این راهکارهاو نتایج کارگروه در جامعه دیده نمی‌شود نیاز به ارزیابی‌های دقیق دارد.

وی با بیان اینکه هدف اسلام از پوشش، اخلاق تربیتی و پیشگیری از گناه و انحراف است، اظهار داشت: پوشش مورد نظر اسلام مد و لباس‌های منطبق بر پوشش ایرانی اسلامی است.

دوروزی عنوان کرد: موضوع مد و لباس در جامعه غالبا برای بانوان مطرح می‌شود در حالی که این امر اکنون دربین آقایان نیز بسیار شایع است و باید در اینگونه جشنواره‌ها نیز به این امر پرداخته شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان از صدا و سیمای کشور به جهت تولید و نمایش تبلیغات بازرگانی در فضای خانه و زندگی‌های تجملاتی و به دور از سبک از زندگی ایرانی- اسلامی انتقاد کرد و گفت: این تبلیغات با زندگی اسلامی ایرانی مغایر است و تمام مردم از فقیر و غنی برنامه‌ها و تبلیغات را تماشا می‌کنند و این مدل سبک زندگی تجملاتی در ذهنشان می‌ماند و آنها را در مقابله با سبک زندگی اسلامی- ایرانی و به دور از تجملات قرار می‌دهد.

دوروزی بیان کرد: دشمنان به لحاظ اینکه در جنگ سخت نتوانستند ایران را مغلوب خود کنند از طریق تهاجم فرهنگی واردعمل شدند که اگر مسئولان سریع‌تر اقدام نکنند نمی‌توان کاری برای مقابله با این تهاجم انجام داد که نتیجه بخش باشد.

وی افزود: باید ساختار معتدل گرایانه برای مد و لباس انتخاب شود، ضمن اینکه مد تنها موضوع لباس نیست و هر چه که انسان در جامعه و برای زندگی به آن نیاز دارد را در بر میگیرد به عنوان مثال مد زمانی به تعداد سفرهای خارجه اطلاق می‌شود و باید چیزهایی جایگزین مد شود که باب میل جوانان باشد.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان تصریح کرد: باید سیکل معیوب در حوزه مدو لباس را شناسایی کرد ضمن اینکه منکر مد مدگرایی نیستم ولی باید به آن جهت بخشید.

دوروزی اظهار داشت: برای پیوستن به مد متعارف ایرانی- اسلامی باید از رسانه‌های تصویری، نوشتاری و مجازی بهره گرفت و این راهکارها باید هرچه سریع‌تر نمایان شود و در استانها به بومی‌سازی مد و لباس پرداخته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار