بدنبال پیگیری های تابناک ایلام صورت گرفت
پس ازگذشت یک سال از عدم پرداخت حقوق کارگران شرکت پرلیت به عنوان پیمانکاراصلی سد سیمره و گزارش هایی که از وضعیت مالی خانواده این کارگران رسانه ای شد ،شورای تامین و فرمانداری بدره با برپایی جلساتی در این زمینه رایزنی هایی راانجام داد.
کد خبر: ۳۹۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ 07 March 2017

تابناک ایلام::آذر ماه امسال و در پی گزارش هایی که تابناک ایلام از وضعیت نگران کننده تعدادی از کارگران سد سیمره واقع در شهرستان بدره ارائه نمود واکنش های مختلفی در این باره ایجاد شد که بالاخره قسمتی از مطالبات این کارگران پرداخت شد .

پس از گذشت یک سال از عدم پرداخت حقوق کارگران شرکت پرلیت به عنوان پیمانکاراصلی سد سیمره و گزارش هایی که از وضعیت مالی خانواده این کارگران رسانه ای شد ،شورای تامین و فرمانداری بدره با برپایی جلساتی در این زمینه رایزنی هایی راانجام داد.

کارگران سد سیمره که برخی از آنها بیش از یکسال حقوق و مزایای قانونی خود را دریافت نکرده بودند با روندی آرام و در بستر مصاحبه رسانه ای و نهایتا تجمع صنفی و حمل پلاکاردهایی در محل پروژه سد سیمره خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی خود وخانواده هایشان شدند.

در همین زمینه فرمانداری بدره با تشکیل جلسه ای با حضور عبدالرضا یاری معاون فرماندار،نماینده کارگران وهمچنین نماینده کارفرمایان مجری پروژه سد سیمره به بررسی موضوع پرداخت که در این جلسه که درقالب کمیسیون کارگری شهرستان بدره برگزار شد نمایندگان شرکت های پرلیت و مراغ پاسخ ها و دلایل خود را برای قصور درپرداخت دستمزد کارگران خود با تاخیر یکساله ارائه نمودند.

یاری دراین جلسه به سوءمدیریت شرکت مراغ در بحث پرداخت حقوق و دستمزد ها اشاره کردودرمورد شرکت پرلیت نیز بیان کرد: شرکت بزرگ و توانمندی مثل پرلیت که پروژه های عمرانی مهمی را در داخل و حتی خارج از کشوربرعهده دارددارای توان مالی بالایی است و انتظار می رود بتواند به حداقل نیازهای قانونی کارگران پاسخ دهد.

به نظر می رسید شرکت های پیمانکار دراین پروژه با عدم پرداخت حقوق و دستمزد کارگران خود آنهم به مدت یکسال و درمواردی بیش از یکسال ، به دنبال کسب نتایجی دیگر هستندو این امر در مورد شرکت پرلیت با توان مالی و مدیریتی بسیار بالای آن بسیارمحتمل به نظر می رسید.

فرماندار بدره دراین مورد به خبرنگار تابناک ایلام گفت : مبلغ یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان از طرف کارفرما به شرکت پرلیت پرداخت شده و معوقات کارگران تا پایان خرداد ماه 94 محاسبه و پرداخت شده است .

سیروس مرادحاصلی افزود :در جلسه اخیر با مسئولین سد سیمره و نهاد های ذیربط نیز پرداخت مبلغ بیست میلیارد تومان از طلب شرکت پرلیت از شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران بعنوان کارفرما ،نهایی شده که قرار است از محل اوراق مشارکت تامین گردد.

وی ادامه داد : با تامین این مبلغ بقیه طلب کارگران که در حدود دو میلیارد تومان است پرداخت خواهد شد .

سد سیمره واقع در بخش هندمینی از توابع شهرستان بدره است که مطالعات اجرایی آن با هدف تولیدانرژی برق آبی در سال 1372 آغاز شدبا هزینه ای بالغ بر 1300 میلیاردتومان به بهره برداری رسیده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار