معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت: در سال 1390بیشترین و در سال 1394 کمترین آمار ثبت ازدواج را داشته ایم که در حال حاضر میانگین سن ازدواج پسران در جهرم 28.8 است .
کد خبر: ۳۹۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 07 March 2017
تابناک فارس به نقل از پسین جهرم: علی رضایی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس در جلسه ستاد ساماندهی امورجوانان در شهرستان جهرم ب اشاره به اهمیت ترویج ازدواج آسان در بین جوانان گفت : اداره ی ورزش و جوانان تنها متولی و دستگاه اجرایی در امر جوانان نیست بلکه این اداره وکیل مدافع جوانان است و باید نیازهای و امورات جوانان را از سایر نهادها و دستگاه های اجرایی مطالبه کند .

وی با اشاره به آمار ثبت ازدواج پنج سال اخیر بیان داشت: در سال 1390بیشترین و در سال 1394 کمترین آمار ثبت ازدواج را داشته ایم که در حال حاضر میانگین سن ازدواج پسران در جهرم 28.8 است .

رضایی با ارائه ی آمار میانگین سن ازدواج پسران در پنج سال اخیر عنوان کرد : میانگین سن ازدواج پسران در جهرم در سال 1390،  27.3 بوده است که در سال 1391 به 27 سال کاهش پیدا کرده است اما این آمار از سال 1392 روندی افزایشی داشته و به 28.8 رسیده است .

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس با غیر اصولی خواندن طرح های تشویقی موقتی که در سال 1390 اجرا و منجر به افزایش آمار ازدواج در آن سال ها شد ابراز داشت : اگر برای حل مشکلات ، زیربنایی عمل نشود اجرای اینگونه طرح ها در پایداری زندگی ها تاثیری نخواهد داشت و افزایش آمار طلاق را در سال های بعد به دنبال خواهد داشت .

وی با اشاره به اینکه بالاترین نرخ طلاق ها مربوط به یک تا پنج سال اول زندگی مشترک است اظهار کرد : عوامل مختلفی در افزایش این آمار دخیل هستند که باید به صورت علمی سبب شناسی شده و با انجام کار فرهنگی ملاک های ارزش گذاری ازدواج در بین جوانان تغییر یابد .

رضایی یکی از راهکارهای تغییر ازرش گذاری های ازدواج در بین جوانان را تبدیل  فرآیند ازدواج آسان و پایدار به گفتمان غالب جامعه عنوان کرد و افزود : در صورتی که این فرهنگ سازی ها صورت نگیرد و مشکلات به صورت ریشه ای حل نشود نسل آینده با مشکل پیری جامعه مواجه خواهد بود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار