جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: برگزاری یادواره، حفظ و گرامی داشت یاد و راه شهدا همچون زخمی در دیده دشمنان است.
کد خبر: ۳۹۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵ 07 March 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ عبدالصاحب طهماسبی یادواره 40 شهید دانش آموز دهلران در اظهار کرد: یادواره شهدا زخمی زهرآلود در دیده دشمنان است البته دشمن نمی خواهد که یاد رشادت های مردان دلیر کشور در ذهن ها بماند.

وی افزود: دفاع مقدس از کشور ما یک قدرت بازدارنده ساخت بگونه ای که هیچ قدرتی جسارت جنگ سخت علیه ایران اسلامی را ندارد و این ارمغان شهدای عزیز برای میهن اسلامی است.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام با اشاره به اینکه شهدای هشت سال جنگ تحمیلی را به تعبیر زیبای دفاع مقدس تبدیل کردند، یادآور شد: عزت، اقتدار و سربلندی امروز ما مدیون پشتیبانی، اتحاد، یکپارچگی، خون شهدا و ولایت مداری است و قطعا اگر اینها نبود این عزت و عظمت نیز نبود.

وی ولایت و ولایت مداری جوانان را گزینه نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل ابر قدرت ها دانست و تاکید کرد: امروز ما با پشتوانه همین ارزش ها دشمن را خوار و ذلیل کرده ایم و خون شهدا برای همیشه جاودانه می ماند.

سرهنگ طهماسبی با اشاره به مطرح کردن آشتی ملی توسط عده ای افزود: اتحاد و انسجام به برکت خون شهدا و رهبری برقرار است و این حرف ها ضرورتی ندارد.

وی تلاش در جهت رفع مشکلات معیشت مردم،اقتصاد،فرهنگ و آسایش مردم را از نیازمندی ها دانست و گفت: اشتغال و اقتصاد که همواره مورد تاکید رهبری است از موضوعات مهمی هستند که باید در عمل نمودار شوند.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام اقدام و عمل در اقتصاد را یادآور شد و افزود: برای بنیان نهاد اقتصادی بومی که با هیچ تحریم و تهدیدی بر آن خدشه وارد نشود باید تلاش کرد.

سرهنگ طهماسبی بر ضرورت تلاش و همت مضاعف توسط مسئولان برای دستیابی به خواسته هایی همچون اشتغال و کار و رونق معیشت مردم تاکید کرد و گفت: به برکت خون شهدا همه باید تلاش کنند که کشوری اباد و مقتدر داشته باشیم و این شدنی است.

فرماندار دهلران نیز در این مراسم شهدا را چراغ راه همه دانست و اظهار کرد: باید به وصیت نامه شهدا عمل شود و قدردان شهدا و خانواده های معظم شهدا باشیم.

سید حسینعلی موسوی با اشاره به سوابق مردم مرزدار دهلران در دفاع مقدس افزود: باید این فرهنگ ایثار و شهدات و رشادت مردم این دیار برای همه نسل ها بیان شود و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تقویت شود.

وی گفت: هشت سال دفاع مقدس ملت ایران و وصیت نامه شهدا بعنوان میراث ماندگار فرهنگی کشور هستند و هیچگاه از ذهن ملت و تاریخ کشور محو نخواهند شد و برای همیشه ماندگار خواهند بود.

فرماندار دهلران اضافه کرد: تا زمانی که فراموش نکرده ایم برای چه آن همه شهید داده ایم و این انقلاب چگونه بدست ما رسیده است، هیچ گزینه ای نمی تواند از سوی دشمنان برای ما تهدید محسوب شود.

به گزارش ایرنا، 305 شهید، یک هزار و 21 جانباز و 47 آزاده سرافراز سند افتخار دهلران در دوران دفاع مقدس است.


اجرای شعر و سرود و مقاله و تجلیل از خادمان شهدا از دیگر برنامه های این یادواره در دهلران بود./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار