کد خبر: ۳۹۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 08 March 2017

به گزارش تابناک یزد،رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران شرکتی شهرداری،‌گفت: شورای شهر یزد تا تاریخ 22 اسفند به شهرداری مهلت داده تا نسبت به پرداخت حقوق معوق و عیدی کارگران شرکتی اقدام کند.

«سپنتا نیکنام» در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، بحث پرداخت حقوق و مزایای کارگران شهرداری را مهمترین رسالت مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد در ایام عید دانست و بیان کرد: طبق گزارش‌های رسیده متأسفانه تعداد قابل توجه‌ای از کارگران شرکتی که در اختیار شهرداری مشغول به فعالیت هستند، بیش از سه ماه حقوق معوق دارند.

وی با اشاره به ضرورت پرداخت به موقع حقوق و عیدی پرسنل به ویژه در ایان عید نوروز که هزینه خانواده‌ها اضافه می‌شود،‌گفت: تا زمانی که کارفرمایان نسبت به کارگران تحت امر خود احساس مسئولیت نکنند، نمی‌شود که از کارگران انتظار احساس مسئولیت در قبال کار و کارفرمایان را داشت.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که شورای شهر در قبال نارضایتی کارگران شهرداری مسئول است، افزود: شورای شهر یزد تا تاریخ 22 اسفند ماه به شهرداری مهلت می‌دهد تا با تأمین اعتبارات لازم نسبت به پرداخت حق شرکت‌های پیمانکاری و حقوق و مزایای کارگران شهردای اقدام کرده و تعهدات خود در قبال آنان را اجرایی کند.

نیکنام در ادامه در مورد لایحه شهرداری مبنی بر صدور مجوز لازم برای دریافت دو میلیارد تومان تسهلات بانکی، تصریح کرد: خوشبختانه اعضای شورای اسلامی شهر یزد با دریافت این تسهیلات به شرط آن که فقط برای پرداخت حقوق معوق کارگران و شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد هزینه شود موافقت کرده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت نظارت مستمر شهرداری بر عملکرد شرکت‌های پیمانکاری خاطرنشان کرد: شهرداری می تواند در صورتی که هرکدام از شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد نسبت به پرداخت حقوق کارگران تحت امر و همچنین انجام تعهدات خود در قبال شهرداری کوتاهی کرده باشد،‌ یک طرفه نسبت به قطع همکاری با شرکت مورد نظر اقدام کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار