یک عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس برای بررسی وضعیت کولبران با اشاره به بازدید میدانی اعضای این کمیته از مرز تمرچین و پیرانشهر گفت: مطالبات کولبران به کمیته منعکس شده و قطعا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۳۹۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳ 08 March 2017

به گزارش تابناک کردستان، رسول خضری اظهار کرد: پیرو مأموریت مجلس من به همراه آقایان کواکبیان و شهروز برزگر اعضای کمیسیون امنیت ملی و آقای محمودزاده نماینده مردم مهاباد صبح امروز از مرزهای تمرچین و پیرانشهر بازدید کردیم و با کولبران نیز گفت‌وگو کردیم.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس گفت: کولبرها چند خواسته اساسی دارند. یکی اینکه بیمه تامین اجتماعی، بیکاری، مستمری، ازکار افتادگی و دیه داشته باشند. دیگر اینکه تعاونی مرزنشینان تشکیل شود. همچنین مسیر کولبری آسفالت شود و بارها با چهار چرخه یا وسیله نقلیه موتوری جابجا شود.

خضری کوتاه شدن دست دلالان را از دیگر مطالبات کولبرها عنوان کرد و افزود: خواسته دیگر این است که درآمد معابر مرزی که ۴۰ درصد برای استانداری‌ها و ۶۰ درصد برای تهران اختصاص می‌یابد همه صرف عمران و آبادنی شهرهای مرزی شود.

وی با بیان اینکه کولبران بعضا بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ کیلوگرم بار را بر دوش می‌کشند، اظهار کرد: ما حتی سعی کردیم بار این افراد را بلند کنیم اما توان این کار را نداشتیم؛ همچنین به دیدین خانواده جوان ۱۷ ساله کولبری رفتیم که روز گذشته در اثر ریزش بهمن جان خود را از دست داده است.

این نماینده مجلس با اشاره به طرح دو فوریتی نمایندگان برای ساماندهی کولبرها گفت: طبیعتا بازدیدهای میدانی می‌تواند به ما کمک کند که برخی موارد مورد نیاز و برخی مطالبات کولبرها را در این طرح بگنجانیم.

وی افزود: گزارش این کمیته به کمیسیون امنیت ملی ارائه خواهد شد و در صورت لزوم در صحن علنی مجلس نیز قرائت خواهد شد.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار