مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت:امسال روز شهید با سالروز وفات حضرت ام البنین مادر شهدای کربلا مقارن شده است و آن را به عنوان روز تکریم مادر شهدا نامگذاری نموده اند.
کد خبر: ۳۹۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳ 09 March 2017
به گزارش خبرنگارتابناک، حجت الاسلام هادی عسگری ادر نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت ۲۲ اسفند روز شهید گفت: الگوسازی از روش و منش شهدا در جامعه را ضروری دانست البته باید یاداور شد که مقام شهید هیچ احتیاجی به تکریم ما ندارد بلکه این جامعه است که برای حفظ خود نیاز به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

وی خاطر نشان کرد:بمناسبت پاسداشت مقام شهدا برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری با مشارکت برخی از دستگاه‌های برگزار خواهد شد که  از جمله این برنامه ها طرح «سپاس» است که از خانواده های شهدا در این هفته قدردانی بعمل میآید.

حجت الاسلام عسگری تصریح کرد: از برنامه های این هفته دیدار با خانواده‌های شهدا و غبار روبی مزار شهدا ،مراسم  گل‌واژه های ایثار که مربوط به شعر خوانی شعرای ایثارگر استان است روز ۱۹ اسفند در محل بنیاد شهید استان برگزار می شود و در این روز هم چنین مراسم کوهپیمایی و ادای احترام به شهدای گمنام در محل پارک کوهستان کرمانشاه را خواهیم داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه اظهار داشت: برگزاری مسابقه «نامه ای به یک شهید» با مشارکت آموزش و پرورش استان برای بزرگداشت این روزتهیه دیده شده که۳۰۰۰ دانش آموز در این طرح شرکت کرده اند.

وی ابراز داشت: برپایی تجلیل از اسوه های صبر و مقاومت که تجلیل از مادران و همسران شهداست که دوشنبه ۲۳ اسفندبرگزار خواهدشد.

حجت الاسلام عسگری از برگزاری اردوهای «یاد عزیزان» ویژه خانواده های شهدا و بازدید از مناطق عملیاتی استان توسط این نهاد به عنوان دیگر برنامه های در نظر گرفته شده به این مناسبت خبر دادکه در این اردوها از ۲۲ بهمن آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد و ۱۱۵۰ نفر در قالب این اردوها از مناطق عملیاتی استان بازدید کرده اند.

به گفته این مسئول :۲۲ هزار نهال به مناسبت روز شهید به  ۲۲ ایستگاه اهدا شده که  توسط شهرداری متولی خواهد بود و ۲۲ هزار نهال نیز در پارک سراب قنبر کرمانشاه به این مناسبت غرس می شود.

حجت الاسلام عسگری گفت:ویزیت رایگان مردم توسط  پزشکان طرف قرارداد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان طی روز ۲۲ اسفند ،تجلیل از خادمان و نخبگان مرکز علمی و کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲۱ اسفند ،برگزاری مراسمات کانون پرورش فکری استان با محوریت معرفی شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم خصوصا شهدای نوجوان در ۱۳ مرکز کانون پرورش فکری استان، ختم صلوات در مراکز کانون استان و اهدای ثواب آن به شهدا توسط اعضای کانون ها ، اهدای کتاب های معرفی شهدا ، نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدارس شاهد استان طی روز ۲۲ اسفند به عنوان مهمترین برنامه های گرامیداشت روز شهید در استان عنوان نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار