یادداشت//
زمان آن فرا رسیده است که در راه اعتلای انسانیت و مدنیت و توسعه، با هر دو چشم (زن ومرد ) دنیا را ببینیم و زوایای پنهان مانده از چشم مردان را در سیاست گذاری ها و وضع قوانین و اداره امور کشورها و جوامع، با هر دو دیدگاه بازنگری کنیم .
کد خبر: ۳۹۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱ 09 March 2017
زن بودنتان بر همه ابنای بشر مبارک است .
زیبایی و صلح را که با فلسفه وجودیتان هماهنگ  و آمیخته است، فریاد برآورید و سکوت قرن‌ها را بشکنید.
یقیناً اگر قوانین نابرابر شما را نامریی نکرده بود، امروز پلیدی ها،  دنیایمان را چنین آلوده و نا زیبا نکرده بود.  
قرنهاست از برکت حضورمان دنیا را محروم کرده ایم ، به ستم ها و محرومیت ها تن داده ایم و گمان داشته ایم اینگونه صلح و آرامش را به دنیایمان هدیه می کنیم اما نه !
صلح و آرامش با حضور پر رنگ ماست که محقق خواهد شد و دنیا جای زیباتری برای مرد و زن و کودک از هر نژاد و هر رنگی خواهد بود...
اعتقاد به برابری حقوق زن و مرد، اولین قدم در مسیر اصلاح مشکلات و معضلاتی ست که بشر امروز در همه حوزه ها با آن مواجه است، آنچه تا کنون رقم خورده است برنامه ها و اقداماتی بوده است که بر اساس دیدگاه صرفا مردانه شکل گرفته و ابتر مانده است.
 دیدگاهی که با حرص و حرکتی شتابان برای کسب قدرت و ثروت و سلطه جویی در هر سطح اجتماعی،  اصول اخلاقی و انسانی را درنوردیده، مشکلات عدیده زیستی و انسانی به بار آورده و زمین را محلی نا امن برای زندگی ساخته است.
 برابری حقوق زن و مرد، چیزی از مرد نمی کاهد و به زن نمی افزاید بلکه نجات انسان و انسانیت درین برهه بر پذیرش این حقیقت گره خورده است.
 برابری در حقیقت: " گشودن چشمها و قلب ها به پذیرفتن دیدگاهی به نام زن است".
دیدگاهی که تصمیم گیری، سیاست گذاری، حرکت و توسعه را منعطف و نرم میکند، طوری که از فجایع انسانی، زیستی، اخلاقی و صنعتی و سیاسی می کاهد و دیدگاه شتابگر و فزون خواه مردانه را تعدیل می کند .
جوامع انسانی با هر دین و اعتقاد و شیوه حکومت با حذف دیدگاه زن، دچار افراطی گری شده اند، چه در برقراری جامعه ای دینی و سنتی و چه جامعه مدرن و آزاد.
همواره نیمی از جامعه انسانی زیر بار دیدگاه مردانه و نتایج به وجود آمده از سیاستهای قدرتمردان و قانون گذاران، خرد شده است و راه سازش و تسلیم و بردباری در پیش گرفته است.
زمان آن فرا رسیده است که در راه اعتلای انسانیت و مدنیت و توسعه، با هر دو چشم (زن ومرد ) دنیا را ببینیم و زوایای پنهان مانده از چشم مردان را در سیاست گذاری ها و وضع قوانین و اداره امور کشورها و جوامع،  با هر دو دیدگاه بازنگری کنیم .
رسیدن به کمال دو چشم باز میطلبد .
فرخنده باد چنین روزی بر مردان و زنان سرزمینم.

 لیدا فریمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :