وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد:
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ریشه عمیق کشتی در شهرستان قوچان و شهرستان‌های همجوار از احداث خانه کشتی به صورت بالمناصفه خبر داد.
کد خبر: ۳۹۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 09 March 2017
به گزارش تابناك رضوي به نقل از ايسنا، مسعود سلطانی فر در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح استادیوم 5هزار نفری سردار شهید نورعلی شوشتری در شهرستان قوچان، عنوان کرد: با توجه به اینکه چمن این استادیوم از نوع چمن مصنوعی است مردم می توانند در همه ایام سال از آن استفاده کنند و در این استادیوم امکانات و تجهیزات مناسب و زمین چمن استاندارد و جایگاه تماشاچی به صورت کاملا استاندارد پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این استادیوم سرانه ورزشی شهروندان قوچانی 37 درصد افزایش می یابد، ادامه داد: برای ساخت این پروژه 140 میلیارد ریال هزینه شده است ولی اگر امروز بخواهیم این استادیوم را احداث کنیم رقمی بالغ بر 300 میلیارد ریال هزینه در بر خواهد داشت که امیدواریم با بهره برداری از این پروژه فضای خوبی برای ورزشکاران و جوانان استان و شهرستان فراهم کنیم .

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به پروژه‌های آماده بهره برداری در سطح استان خراسان رضوی، گفت: در تلاشیم پروژه هایی که دارای پیشرفت فیزیکی بالاتری هستند را یکی پس از دیگری  به بهره برداری برسانیم.

وی از استادیوم 5 هزار نفری تربت حیدریه به عنوان یکی از پروژه های آماده بهره برداری نام برد و افزود: استادیوم امام رضا که توسط آستان قدس رضوی آماده شده و استادیوم استانداردی است طی روزهای آینده افتتاح می‌شود و به بهره برداری می‌رسد. همچنین استخر استاندارد 50 متری شهید هاشمی نژاد که سال‌ها راکد مانده بود در چند ماه اخیر فعال شده و در دو ماه آینده در مشهد افتتاح می‌شود.

سلطانی فر در ادامه از احداث خانه کشتی در شهرستان قوچان به صورت بالمناصفه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ریشه کشتی در این شهرستان و شهرستان‌های اطراف غنی و عمیق است اگر امکانات خوبی به لحاظ سخت افزاری فراهم شود حتما  ازقوچان و شهرستانهای اطراف می‌تواند قهرمان‌های بزرگ ملی و بین المللی به جامعه ورزش کشور معرفی شود تا در میادین مختلف بدرخشند و همچنین راه اندازی این خانه کشتی می‌تواند در توسعه کشتی چوخه تاثیر  به سزایی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم راه اندازی سالن بزرگ 6 هزار نفری مشهد و تاکید بر راه اندازی هرچه سریع تر آن گفت: توافق کردیم که بخشی از عملیات اجرایی آن به استان واگذار شود که مراحل واگذاری درحال انجام است تا به صورت مشترک بتوانیم ظرف دو سال آینده آن را افتتاح کنیم .

پیش بینی کسب مدال حداقل سه بانوی ایرانی در المپیک 2020

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به ایسنا در خصوص نگاه فدراسیون به ورزش بانوان گفت: وزارت ورزش و جوانان بر این باور است هر تلاشی را انجام بدهیم که بانوان ما بیشتر ورزش کنند و هم  در ورزش همگانی و هم ورزش قهرمانی فعال تر باشند و فکر می‌کنیم در بین بانوان هم استعدادهای قابل توجهی وجود دارد که می‌توانند در مسابقات بین المللی بدرخشند .

وی ادامه داد: البته ما ملاحظات فرهنگی و ایدئولوژیک هم داریم ولی با وجود این ملاحظات امکان حضور بانوان ما با پوشش مناسب اسلامی در بسیاری از میادین فراهم شده است. حتی در رشته بسکتبال که مشکل داشتند هم مکاتبه کردیم و زمینه حضور بانوان در حال حاضر فراهم است و فکر می‌کنم  انشالله بانوان ما در آینده بخصوص در عرصه بین المللی وضعیت بهتری را نسبت به الان خواهند داشت.

سلطانی فر گفت: الان اولین مدال المپیک را در المپیک ریو بوسیله یک بانو با مدال برنز کسب کردیم ولی پیش بینی من این است که در المپیک 2020 حداقل سه بانو بر روی سکوی قهرمانی بروند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار