مدیرعامل ابنیه و ساختمان پدیده:
مدیرعامل ابنیه و ساختمان پدیده با اشاره به مصوبه ستاد تدبیر استان برای تعدیل و یکسان سازی سهامداران بیان کرد: ستاد تدبیر مقرر کرده پرداخت مابه التفاوت قیمت سهام برای یکسان سازی سهامداران و تعهدنامه داران از محل سهام موسسین باشد.
کد خبر: ۳۹۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 09 March 2017
به گزارش تابناك رضوي به نقل از ايسنا، خجسته امروز در نشست خبری مدیرعامل شرکت پدیده شاندیز با خبرنگاران در مجموعه پدیده اظهار کرد: در گذشته کسانی که می خواستند سهام خود را بفروشند، به شرکت مراجعه می کنند و تعهدنامه ای دریافت می کنند. در این تعهدنامه ها پرداخت 30 درصد سود مشارکت، تضامین انجام تعهد و مبلغ سهام قید شده است. اصل مبلغ سهام به همان 12 هزار تومان خریداری شده است اما سود مشارکت به مجموعه ای تعلق می گیرد که در حال فعالیت باشد.

وی ادامه داد: اگر سودی هم به این تعهدنامه ها تعلق گیرد، آن سود ربوی است لذا این بخش از تعهدنامه باطل است اما رسیدگی به تعهدنامه ها دو روش دارد. در حال حاضر ارزش ریالی کل تعهدنامه داران 3700 میلیارد تومان است که با کسر 30 درصد سود مشارکت، می توان آن را به عنوان یک بدهی در حساب های شرکت ابنیه تلقی کرد و در زمانی که شرکت به نقدینگی رسید، آن را  پرداخت کرد.

خجسته تصریح کرد: ابطال، اعاده به حالت قبل از صدور و یا تادیه پول سه راه برخورد با تعهدنامه داران است که همه این راه ها یک نتیجه دارد و آن این است که همه تعهدها به حالت سهام بازگردد. همچنین ذیل این تعهدنامه ها اموال و دارایی های شرکت ابنیه به عنوان ضمانت قید شده است. قاعدتا این تعهد اگر توسط ضامن تنفیذ شود، به ضرر ثالث است. اگر شرکت ابنیه پدیده این را تنفیذ کند، نسبت به سایر سهامداران اجحاف می شود و به همین جهت باید شرکت توسعه در این خصوص اقدام کند. دارایی های شرکت توسعه 79 درصد از سهام موسسین است.

مدیرعامل ابنیه و ساختمان پدیده خاطرنشان کرد: براساس مصوبه ستاد تدبیر مقرر شد، تعدنامه ها با کسر 30 درصد سود مشارکت از محل شرکت توسعه گردشگری پدیده پرداخت شود. این فرضی که پدیده پول نقد بدهد، محال است چون پولی ندارد. آن زمان از بابت اینکه اموالی از شرکت ابنیه را به عنوان تضمین معرفی کرده اند نیز تعهد به ضرر ثالث بوده است.

وی عنوان کرد: اگر این را شرکت ابنیه تایید می کرد، به ضرر سایر سهامداران می بود. آن زمان هم شرکت ابنیه این را تنفیذ نکرده بود. ستاد تدبیر مقرر کرد پرداخت مابه التفاوت قیمت سهام برای یکسان سازی سهامداران و تعهدنامه داران از محل سهام موسسین باشد. در حال حاضر سهامداران 22 درصد از سهام شرکت ابنیه دارند که 55 درصد از این 136 هزار سهامدار، تعهدنامه دارند و 45 درصد سهامدار هستند.

خجسته تاکید کرد: تبدیل تعهدنامه غیرحضوری است و توسط شرکت انجام خواهد شد و تعهدنامه داران باید تعهدنامه های خود را بفرستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار