فرمانده انتظامي استان مرکزی ؛
تابناک مرکزی: فرمانده انتظامي استان مرکزی گفت: در چهارشنبه آخر سال نيز پليس در كنار شهروندان خواهد بود و با افرادي كه قصد برهم زدن نظم و آرامش اجتماعي را داشته باشند به صورت قاطع برخورد خواهد كرد.
کد خبر: ۳۹۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲ 09 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سردار "كيومرث عزيزي" در نشست خبري با اصحاب رسانه به كشف بيش از 404 هزار عدد مواد محترقه در ماموريت هاي پليس استان اشاره داشت و گفت: در چهارشنبه آخر سال نيز پليس در كنار شهروندان خواهد بود و با افرادي كه قصد برهم زدن نظم و آرامش اجتماعي را داشته باشند به صورت قاطع برخورد خواهد كرد.

عزيزي از آمادگي پليس استان در ماموريت هاي پاياني سال و تعطيلات نوروز نيز خبر داد و گفت: با برنامه ريزي ها و هماهنگي هاي انجام شده، از حداكثر توان كليه دستگاه هاي خدمات رساني در اين ايام استفاده خواهد شد و 22 ايستگاه نوروزي نيز در تعطيلات نوروزي به صورت مضاعف به شهروندان خدمات رساني خواهند كرد.

وی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را اصلی ترین نهاد حفظ کننده نظم و امنیت اجتماعی دانست که بیشترین سطح ارتباط و تعامل را با عناصر، گروه ها و اقشار اجتماعی دارد و بیان کرد:  نیروی انتظامی بیش از هر سازمان و نهادی نیازمند شناخت، آشنایی و در نهایت همراه سازی و جلب حمایت افکار عمومی در راستای اجرای مأموریت های ذاتی خویش است.

عزيزي به كاركرد رسانه در افزايش اعتماد و امنيت اجتماعي اشاره داشت و افزود: امنيت، مقوله اي مبتني بر وفاق و همبستگي اجتماعي و متاثر از فرهنگ يك جامعه است كه سياست هاي رسانه اي در تحقق آن نقشي مهم را ايفاء مي كند.

وي اضافه كرد: بسترسازي براي خلاقيت و پويايي در يك جامعه از كاركردهاي مهم امنيت است و نيروي انتظامي با توجه به نوع ماموريت ها؛ پاسخگويي، جامعه محوري و فراهم سازي محيط امن و آرام براي همگان را مبناي برنامه ريزي هاي خود داشته و در تحقق مطلوب آن، نيازمند مشاركت تمامي اقشار اجتماعي است.

اين مقام ارشد انتظامي پاسخگويي سريع همراه با رعايت شاخصه اقتدار و حفظ منافع ملي را مورد تاكيد قرار داد و بيان داشت:‌ در گسترش و تحقق امنيت و همچنين توسعه مشاركت شهروندان، برخورداري از ارتباط حرفه اي در رفتار و تعاملات از نكاتي است كه به منظور بهره جويي موثر از سرمايه هاي اجتماعي به ويژه در حوزه رسانه در پليس استان بدان تاكيد مي شود.

وي ادامه داد:‌ استفاده از سرمايه هاي اجتماعي چون رسانه با رعايت مولفه هاي آموزش همگاني نقش بسزايي در جلب اعتماد و مشاركت مردم در جامعه دارد و بازتاب آن در مجموعه انتظامي نيز مي تواند تسريع و تسهيل انجام ماموريت را باعث شود.

كاهش 7 درصدي سرقت و كشف 7 تن و 111 كيلوگرم ماده مخدر در مركزي

فرمانده انتظامي استان مركزي با اشاره به عملكرد مجموعه انتظامي استان در ارتقاء‌ امنيت اجتماعي به دستاوردهاي پليس از ابتداي سال اشاره و تصريح کرد: در 11 ماهه منتهي به اسفند و در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ميزان وقوع سرقت در استان هفت درصد كاهش داشته و ميزان كشفيات سرقت در مقايسه با وقوع آن نيز 82 درصد ارزيابي شده است.

وي در ادامه با بيان افزايش  75 درصدي كشف سرقت احشام  و كاهش سه درصدي سرقت به عنف در استان بر ضرورت افزايش مراقبت هاي پيشگيرانه شهروندان در بروز سرقت ها به ويژه سرقت احشام تاكيد كرد.

اين مقام ارشد انتظامي افزايش 32 درصدي كشفيات مواد مخدر و كشف هفت تن و 111 كيلوگرم انواع مواد مخدر را نيز از جمله اقدامات قاطع مجموعه انتظامي استان در برخورد با اين معضل اجتماعي خواند و گفت:‌ در اين بازه زماني، 26 باند تهيه و توزيع مواد مخدر منهدم و 418 قاچاقچي و 15 هزار و 974 معتاد و خرده فروش دستگیر شدند.

عزيزي اشاره كرد:‌ در ارزيابي هاي ملي انجام گرفته نيز پليس استان مركزي رتبه نخست دستگيري و ساماندهي معتادان را كسب كرده است.

وي تحقق اصل جامعه محوری در تأمین، حفظ امنیت عمومی و تحول در نگاه پلیس به جامعه را مستلزم سیاست گذاری ، تدوین راهبرد ها و اهدافی دانست که در سایه آن، پلیس بتواند از ظرفیت ها و پشتیبانی های مردم در این راستا بهره مند جويد و تصريح كرد: از ابتداي سال تا كنون در حدود دو هزار و 750 برنامه آموزش همگاني با محوريت مهم ترين آسيب هاي اجتماعي براي اقشار مختلف شهروندي برگزار شده و اين رويكرد با جديت از سوي پليس استان دنبال و تقويت مي شود.

عزیزی با بیان اینکه بررسی و شناخت علمی روندها و عرصه های تغییر و تحولات اجتماعی و تأثیر آن در امنیت عمومی، بررسی و شناخت بسترها و زمینه های اجتماعی و فرهنگی آسیب ها و جرائم، ایجاد بستر مساعد برای مشارکت عمومی در تولید و حفظ امنیت عمومی، ارتقای سطح امنیت روانی و احساس امنیت در جامعه به شمار می رود بیان داشت: ارتقای سطح آگاهی و شناخت عمومی در جهت تحکیم پایه های نظم و انضباط اجتماعی، جلب رضایت مردم و اعتماد عمومی به پلیس، بسط و گستـرش فعـالیت های اجتماعـی به منظور کاهش آسیب ها و نـاهنجـاری های اجتماعی و اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها برای تسهیل در انجام مأموریت های انتظامی را از اهداف تعامل با پلیس با رسانه است.

فرمانده انتظامي استان مركزي در ادامه، رويكرد جامعه محوري پليس را يكي از مهم ترين اركان توفيقات ناجا در ساليان گذشته خواند و با اشاره به فعاليت مشاوره اي پليس گفت:‌ با توجه به فعاليت و به كارگيري كارشناسان مجرب در مركز مشاوره پليس استان و دواير مشاوره و مددكاري كلانتري ها، 12 هزار و 820 پرونده به مراکز مشاوره پلیس ارجاع شده است که بیش از 80 درصد آن به مصالحه ختم شده است.

افزايش 26 درصدي و كشف 342 ميليارد ريال كالاي قاچاق در استان مركزي

وی در ادامه به کشف 342 میلیارد ریال کالای قاچاق و افزایش 26 درصدی این کشفیات در سال جاری در استان مرکزی اشاره و خاطر نشان کرد: در عملیات های کشف کالای قاچاق یک هزار و 127 قاچاقچی دستگیر و و 405 دستگاه خودروی سبک و سنگین از آنان توقیف شده است.

عزيزي خاطر نشان كرد: در اين مدت يك هزار و 208 پرونده در بخش مبارزه با قاچاق كالا تشكيل و به مراجع قضايي ارجاع شده است .

فرمانده انتظامي استان مركزي در ادامه از برنامه ريزي پليس استان در افزايش توان عملياتي در حوزه ماموريت هاي 110 خبر داد و گفت: از ابتداي سال تا كنون تلفن 110 در استان در حدود 445 هزار تماس داشته كه 280 هزار و 134 مورد از اين تماس ها عملياتي بوده است.

وي ادامه داد: با هدف بازخوردگيري ديدگاه شهروندان از عملكرد پليس در انجام ماموريت هاي 110 به صورت مستمر در تماس هاي كنترلي نوع عملكرد كاركنان در انجام اين ماموريت ها مورد سنجش و ارزيابي قرار مي گيرد كه ميانگين رضايت مندي شهروندان در اين بخش از ابتداي سال در حدود 94 درصد برآورد شده است.

درصد كشف جرايم سايبري نسبت به ميزان وقوع آن در استان 115 درصد است

فرمانده انتظامی استان مرکزی توان سايبري پليس استان را مطلوب خواند و با اشاره به بخشي از عملكرد پليس فتا استان در 11 ماهه سال جاري بيان داشت: شاخص کشف به وقوع جرایم سایبری در کشوری 85 درصد می باشد که با برنامه ريزي هاي انجام شده در به كارگيري كارشناسان مجرب در حوزه سايبري پليس استان اين ميزان با تفاوتي نسبت به شاخص کشوری در حدود 115 درصد بوده است.

وي با اشاره به بيشترين وقوع جرايم رايانه اي در استان گفت: برداشت غير مجاز از حساب افراد، هتك حيثيت و نشر اكاذيب، كلاهبرداري رايانه اي از مهم ترين جرايم رايانه اي در استان بوده است و همچنين تعداد 737 پرونده نيز با توجه به اين كه محل وقوع جرم خارج از محدوده قضايي استان بوده است براي پيگيري هاي قانوني به ديگر استان هاي كشور ارجاع شده است.

کاهش 24 درصدی تلفات حوادث رانندگی درون شهری در استان مرکزی

این مقام انتظامی در ادامه به وضعيت سوانح رانندگي در استان نيز اشاره و بيان داشت: در حوزه درون شهري ميزان تصادفات 24 درصد با كاهش همراه بوده است و اما در حوزه برون شهري ميزان تصادفات پنج درصد افزايش داشته است.

وي ادامه داد: در مجموع 467 نفر در سوانح رانندگي استان از ابتداي سال جان باخته اند و در مقايسه بامدت مشابه سال قبل در مجموع تصادفات شاهد كاهش يك درصدي جان باختگان سوانح رانندگي مي باشيم.

فرمانده انتظامي استان مركزي به ديگر دستاوردهاي پليس استان نيز اشاره داشت و گفت: در حوزه پژوهش دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي استان موفق به كسب رتبه برتر در سطح ملي شده است .

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار