کد خبر: ۳۹۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 10 March 2017
مدیر کل ارشاد سیستان و بلوچستان گفت: مدتی قبل مجوز تاسیس خانه هنرمندان استان صادر شده که با تعیین ساختمان، این خانه به زودی تاسیس می شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، حسین مسگرانی در مراسم دیدار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در تالار اشراق زاهدان برگزار شد گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی از قبیل برگزاری جشنواره فیلم فجر و برپایی نمایشگاه کتاب در سیستان وبلوچستان شکل گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان افزود: مجوز موسسه خانه هنرمندان زاهدان حدود ۲هفته است که صادر شده و امیدواریم بتوانیم با کمک وزارت ارشاد و استانداری مکان مناسبی برای این امر در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: حدود 50 نفر از هنرمندان برجسته و شاخص استان در حوزه های موسیقی و تئاتر در استان فعالیت دارند که تا کنون شرایط عضویت آنها به دلیل شرایط سخت آئین نامه و ضوابط در موسسه پیشکسوتان هنر ثبت نشده است.

او ادامه داد: اکثر پیشکسوتان هنر بالای 60 سال سن دارند که باید پرونده آنها باید زودتر مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانند از درجه هنری، بیمه هنرمندان و شرایط ویژه پیشکسوتان هنر بهره مند شوند.

مسگرانی سیستان و بلوچستان را استان فرهنگ و هنر دانست و گفت: داشته های سیستان وبلوچستان به لحاظ فرهنگی و تاریخی در مباحث اقوام ایرانی طبق پژوهش های انجام شده بسیار زیاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار