کد خبر: ۳۹۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸ 11 March 2017
برنامه مسیریاب ویز (Waze)فیلتر شده وتولیدکنندگان اپلیکیشن‌های بومی می‌توانند درنبود رقیب خارجی، با بهره‌گیری از فرصتی که در اختیار آن ها قرار داده شده، "ویز"های ایرانی به کاربران عرضه کنند

به گزارش روزنامه خراسان، اپلیکیشن ویز (Waze) که یک برنامه مسیریاب بر مبنای GPS با قابلیت راهنمایی لحظه به لحظه برای گوشی‌های هوشمند است، در روزهای گذشته از کافه‌بازار حذف و در نهایت به دستور مقامات قضایی فیلتر شد.
 
به گفته خرم‌آبادی معاون دادستان کل کشور،کلیه دستوراتی که مقامات قضایی دادسراهای سراسر کشور راجع به اعمال فیلترینگ صادر می‌کنند طبق بخشنامه دادستان کل کشور به معاونت امور فضای مجازی ارسال می‌شود و نظارت بر حسن اجرای آن با این معاونت است؛ لذا موضوع فیلتر این نرم‌افزار نیز از طریق دادستانی کل کشور پیگیری و به مرحله اجرا درآمده است.

نرم‌افزار ویز در حقیقت یک ابزار جاسوسی متعلق به رژیم صهیونیستی است که به محض نصب روی گوشی به کلیه اطلاعات شخصی کاربر از جمله مسافرت‌ها و موقعیت جغرافیایی و سایر اطلاعات خصوصی وی دسترسی پیدا می‌کند و این می‌تواند برای امنیت مردم و کشور مشکلاتی ایجاد کند.
 
همچنین وزیر ارتباطات به تازگی در این باره گفت: با توجه به این که این نرم‌افزار جایگزین‌های متعدد داشته، این دستور را اجرا کردیم. درواقع زمانی که این نرم‌افزار دارای جایگزین است چرا باید بخواهیم که حتما از آن استفاده کنیم.
 
به نظر می‌رسد در این شرایط بهترین راهکار پیشنهادی استفاده از نرم‌افزارهای بومی مشابه است. این که برنامه بومی جایگزین "ویز" چه برنامه‌ای است که همان قابلیت‌ها را با کیفیت مطلوب دارا باشد، هنوز مشخص نیست. در نهایت این توسعه‌دهندگان ایرانی هستند که باید دست به کار شوند و با بسته شدن راه ورود اپلیکیشن‌های خارجی رقیب، برنامه‌ای مناسب ارائه دهند که نیاز مخاطبان را برطرف کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار