یاداشت حمید پاک نژاد؛
تابناک:ارشاد کدامیک از فعالیت های استان را تولی گری می کند؟ آیا مثلا شهرداری ها طبق تولی گری ارشاد فعالیت می کنند؟ یا سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات براساس رهنمودها و راهکارهای ارشاد فعالیت می کنند؟.
کد خبر: ۳۹۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 11 March 2017
تابناک اصفهان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد گفته بود؛ ارشاد دیکر تصدی گری نمی کند و تولی گری می کند. اول بیاییم تولی گری را معنا کنیم، تولی گری یعنی؛ یک نقش برنامه ریزی و متولی موضوع بودن و مسئولیت موضوع را بر عهده داشتن و نظارت کردن دستگاه ها و بخش خصوصی که تصدی گری می کنند.                                                                             
 
تصدی گری یعنی؛ وارد عمل شدن برای اجرای یک موضوع و فعالیت که می تواند منافع مالی و اقتصادی داشته باشد مثل بخش خصوصی در زمینه ایجاد یک کتابفروشی بزرگ و یا فعالیت هایی که به بعد درآمدزایی آن کمتر توجه می شود یا اصلا موضوعیت درآمدی ندارد مثل اعزام مبلغ توسط سازمان تبلیغات به روستاها و شهرها.
 
حال نکته قابل توجه این است که ارشاد کدامیک از فعالیت های استان را تولی گری می کند؟ آیا مثلا شهرداری ها طبق تولی گری ارشاد فعالیت می کنند؟ یا سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات براساس رهنمودها و راهکارهای ارشاد فعالیت می کنند؟ آیا برگزاری کنگره بزرگداشت و اجرای نمایشگاه کتاب توسط ارشاد تصدی گری نیست. پس شاید بهتر باشد گفته شود؛ اولی آنست که ارشاد تولی گری کند به شرط آنکه موالی پذیرای این مدیریت باشند و حتی المقدور تصدی گری نکند به شرط اینکه دیگران وارد وظایف خود شوند و بگذارند ارشاد تولی گری کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار