وزیر کار در آیین امتنان از کارآفرینان آذربایجان غربی:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سیاست های افزایش رفاه دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: این سیاست ها به جای صدقه محوری بر پایه توانمندسازی مردم استوار بوده و برای این امر برنامه ریزی های خوبی انجام شده است.
کد خبر: ۳۹۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ 11 March 2017
به گزارش تابناک اذربایجان غربی:

 علی ربیعی پنجشنبه شب در آئین امتنان از کارآفرینان آذربایجان غربی در ارومیه افزود: دولت ایجاد رشد اقتصادی ب ه بهای فقیر شدن برخی از افراد جامعه را نمی پسندد و سیاست های رفاهی بر پایه توانمندسازی همه اقشار مردمی تکیه دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم حق دارند تا بهتر زندگی کنند و دولت نیز با عقلانیت و سخت کوشی به دنبال همین امر است، ادامه داد: پیشرفت های دولت یازدهم در رشد اقتصادی قابل توجه است و اثرات میان مدتی دارد که در سه سال آینده این اثرات به خوبی نمایان می شود.

وی با تاکید بر اینکه ارزش فعالیت های دولت یازدهم در سال های آتی مشخص تر می شود، بیان کرد: سال آینده، سال جهش دولت بوده و زیرساخت های خوبی برای ایجاد زمینه های این جهش فراهم شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد رشد اقتصادی 7.5 درصدی در کشور هستیم، گفت: این رشد در کنار کسری رشد حدود 6 درصدی در دولت گذشته بسیار قابل توجه بوده و آثار زیادی نیز دارد که بهبود وضعیت اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری از جمله آنهاست.

ربیعی کاهش تورم و کاهش نرخ سود بانکی را از جمله اقدام های مهم دولت در توجه به حوزه اقتصاد کشور برشمرد و افزود: در دولت گذشته با بخشنامه ها و به صورت دستوری خواستند که نرخ سود بانکی را تک نرخی کنند ولی این کار میسر نشد؛ در حالی که با سیاست های مناسب دولت یازدهم و اجرای طرح های اقتصادی هدفمند روند مناسب کاهش این نرخ و نرخ تورم به خوبی مشهود است.

وی بهبود وضعیت اشتغال و ایجاد زمینه های کارآفرینی را یکی از فعالیت های مهم دولت تدبیر و امید عنوان کرد و ادامه داد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر با انتظار شغلی بالا وارد بازار کار کشور شدند که دولت با برنامه ریزی مناسب در راستای پاسخگویی به نیاز این افراد همه توان خود را بسیج کرد که امیدواریم امسال نیز شاهد وضعیت بهتری در این خصوص در کشور باشیم.

وی با تاکید بر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه بخش های مختلف از جمله تولید، کارفرما، کارگر و بیکاران در جامعه است، اضافه کرد: علاوه بر آن بخش های دیگری نظیر مبارزه با فقر، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل، اجرای برنامه حمایت غذایی و نظایر آن در این وزارتخانه باید صورت گیرد که در همه این موارد اقدام های قابل توجهی با همراهی برخی از وزارتخانه ها انجام شده است.

وی آذربایجان غربی را استانی دارای ظرفیت برای توسعه دانست و با اشاره به حضور چندین ساله خود در دهه 60 در این استان اظهار کرد: مردم این استان ایستادگی زیادی برای استقلال کشور و ارتقای امنیت میهن اسلامی کرده اند و جانفشانی های زیادی انجام داده اند که با توجه به این امر باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به این جانفشانی ها، اگر نتوانسته ایم در سال های اخیر کاری برای مردم این استان انجام دهیم، عذرخواهی می کنیم و امیدواریم بتوانیم با تمام توان در راستای بهبود وضعیت اقتصادی آذربایجان غربی گام برداریم.

ربیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 570 میلیارد ریال ساخت و ساز بیمارستانی توسط تامین اجتماعی در آذربایجان غربی اجرا می شود، افزود: امیدواریم با تداوم این امر شاهد بهبود خدمت رسانی ها به مردم این استان در بخش های مختلف ماموریتی وزارت رفاه باشیم.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از خدمات این سازمان در آذربایجان غربی گفت: در این استان 365 هزار نفر بیمه شده سکونت دارند که جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 120 هزار نفر را شامل می شود.

محمدعلی همتی، افزود: علاوه بر آن 44 هزار نفر از مردم آذربایجان غربی مستمری بگیر هستند که ماهانه 650 میلیارد ریال مستمری به آنان پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر طرح های بیمارستانی خوبی در آذربایجان غربی توسط سازمان تامین اجتماعی در دست احداث است که از جمله آنها می توان به بیمارستان خوی و ساختمان اصلی پلی کلینیک سلماس با 90 درصد پیشرفت فیزیکی، ارتقای هتلینگ بیمارستان امام رضا (ع) ارومیه و کلینیک تخصصی این بیمارستان و همچنین پلی کلینیک سردشت اشاره کرد.

وی افزود: بیمارستان خوی تا تابستان سال آینده و پلی کلینیک سلماس تا چند هفته آینده به بهره برداری می رسد و طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان امام رضا (ع) ارومیه نیز به خوبی اجرایی شده و این بیمارستان به کیفیت هتل های سه ستاره تجهیز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار