آلبوم موسیقی «رگ خواب» با صدای همایون شجریان و آهنگسازی سهراب پورناظری به زودی منتشر می‌شود.
کد خبر: ۳۹۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 11 March 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ آلبوم موسیقی «رگ خواب» با آواز همایون شجریان و آهنگ‌سازی سهراب پورناظری از سوی شرکت پخش هنر شهر، سه شنبه ٢٥ اسفند در سراسر ايران منتشر مى‌شود.

آلبوم «رگ خواب» علاوه بر موسيقى متنِ این فيلم، شامل چهار تركِ باكلام از جمله «آهاى خبردار»، «رگ خواب»، «ابر مى‌بارد» و«گريه مى‌آيد مرا» با اشعارى از امیر خسرو دهلوی، حسین منزوی و مولانا می‌شود.

اين اثر توسط اركستر موسيقى فيلم SIF بلغارستان اجرا شده و تهمورس پورناظرى، هوشيار خيام و شِين كاراسكو به عنوان تك‌نواز در آن حضور دارند.

حميد نعمت الله كارگردان فيلم «رگ خواب» كه در جشنواره‌ فیلم فجر سال جاری به نمايش درآمد و مورد تحسين منتقدان قرار گرفت، گویندگی متنِ این اثر را به عهده داشته است، همچنین ديويد گارنر، آهنگساز برجسته‌ آمريكايى، برديا كيارس آهنگساز و رهبر ارکستر و آرين كشيشى آهنگساز و نوازنده‌ بیس به عنوان تنظيم‎كننده در این اثر ایفای نقش کرده‌اند.

آثارِ باکلام این اثر متاثر از فضاهایِ متفاوتی است که این دو هنرمند پیش از این در آثارشان تجربه کرده بودند؛ قطعه‌ «رگ خواب» با مطلعِ «رو سر بنه به بالین» از مولانا که برای تیتراژ پایانی فیلم «رگ خواب» ساخته شده بود، را می‌توان در ادامه‌ تجربه‌ تیتراژ پایانی فیلم «آرایشِ‌غلیظ» دانست، بخش‌هایی از موسيقي بی‌كلامِ اين اثر نیز متاثر از فیلم‌های دوران کلاسیک اروپاست و در قسمت‌هايی از ارکستراسیون غربی بهره گرفته شده است.

این فيلم که به زودی اکران عمومی آن آغاز خواهد شد با بازى ليلا حاتمى و كوروش تهامى در سی‌وپنجمین جشنواره‌ فیلم فجر نمایش داده شد و لیلا حاتمی توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از آنِ خود کند.

همایون شجریان و سهراب پورناظری به تازگي آلبوم تصويری «خداوندان اسرار» را منتشر کرده‌اند.
 
 
خبر آنلاین
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار