رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم مالیات این استان در بودجه سال آینده یکهزار و 457 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که با تلاش نمایندگان 87 میلیارد تومان آن کاهش یافت.
کد خبر: ۳۹۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۲ 12 March 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا تابش  در نشست شورای برنامه ریزی استان یزد در تشریح وضعیت بودجه سال 96 کشور گفت: در تدوین برنامه بودجه احکامی خوبی داشتیم و 3ردیف بودجه های استانی به 6 ردیف ارتقا یافت .
وی افزود:توجه به شاخص های اقتصادی در استان ها در لایحه بودجه کاملا مشهود است ضمن آنکه بودجه 2 درصدی نفت برای مناطق محروم به 3درصد افزایش یافت و استان ها می توانند از این ظرفیت استفاده مطلوبی داشته باشند.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد به اختصاص 27 درصد بودجه مالیات بر ارزش افزوده به ورزش اشاره کرد و گفت: ورود یکهزار و 400 میلیارد تومان به بخش ورزش و مجوز توزیع 80درصدی توزیع آن در استان ها برای کمک به ورزش کار بسیار خوبی در مجلس است.
تابش پیرامون اصلاح درآمدهای استانی هم گفت : دولت سرجمع درآمدهای استانی را 9 درصد افزایش داده و برای این کار واقعیت را ملاک عمل قرار داده اند و در عین حال سهم مالیات در نظر گرفته شده از بالای 9درصد تا رسیدن به این عدد برای استان یزد کاهش یافت.
وی درباره مالیات حقوق کارمندان اظهار کرد : سهم معافیت مالیات این بخش از حقوق 1.5 میلیون تومان به 2 میلیون تومان کاهش یافت که آثار و بازتاب های بسیار خوبی در جامعه خواهد داشت.
نماینده اردکان از اجرای طرح احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و افزود: این طرح برای ترمیم حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده اما نباید تصور شود حقوق همه باید بالای 2 میلیون شود یعنی چون بار ملی زیاد است از زیر 2میلیون تومان شروع می شود.
تابش در ادامه با اشاره به لزوم حفظ بودجه عمومی از نوسان های قیمت ارز و نفت در بازار و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: برای این کار 100 هزارمیلیارد تومان سهم بودجه عمومی نفت را از این نوسانات معاف کردیم .
وی کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و ناتوان در پرداخت دیه با دادن وام ، اضافه کردن 3هزار میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش ، 990 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی ، 990 میلیارد تومان برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و 330 میلیارد تومان افزایش بودجه صدا وسیما برای تولید فیلم ها و سریال های فاخر بخشی از مصوبات مجلس بوده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد تصریح کرد: افزایش بودجه قوه قضائیه برای استخدام کادر قضایی و تسریع در رسیدگی به پرونده ها، افزایش بنیه توان دفاعی ، اختصاص 3 هزار میلیارد تومان برای تامین قیر رایگان به منظور آسفالت راه های روستایی و کوچه های روستایی، افزایش سقف وام ازدواج به 10 میلیون تومان برای هر یک از زوجین و الزام بانک ها به پرداخت آن ظرف یک ماه و نیز افزایش میانگین 10درصد با نگاه به کارمندان با درآمد پایین از دیگر مصوبات بودجه سال 96 بود.
همچنین در این نشست نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی از سفر اعضای فراکسیون زنان مجلس به یزد در فرودین ماه سال آینده خبر داد وگفت: امیدواریم مدیران زن استان از این فضا استفاده کرده و از نمایندگان این فراکسیون استقبال کنند.
سیدابوالفض موسوی بیوکی با اشاره به تهیه لایحه بودجه برنامه ششم توسعه کشور خواستار تهیه برش استانی و پیگیری از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد.
وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات شوراها اظهار کرد: باید برای انتخابات به گونه ای فرهنگ سازی شود تا نامزدها با ارائه برنامه چهار ساله و تخصص های لازم وارد عرصه شوند.
نماینده یزد با اشاره به بررسی شعار شهر الکترونیک با همکاری دانشگاه یزد نیز گفت: باید افراد داوطلب برای حضور در انتخابات شوراها برنامه های خود را در زمینه شهر الکترونیک ارائه کنند تا مردم بتوانند گزینه های مناسب را با توجه به لیست ها و گروه ها انتخاب کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار