رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با بیان اینکه عملکرد فرآیند دستگاه‌ها از یکم اسفند امسال آغاز شده و تا اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد داشت، گفت: از 31 اردیبهشت سال آینده عملکرد دستگاه‌های اجرایی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان منتقل و 15 تیرماه این عملکرد باید به طور کامل ارائه شود تا بتوان در هفته دولت، جشنواره شهید رجایی را برگزار کرد.
کد خبر: ۳۹۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ 12 March 2017
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با بیان اینکه 18 تا 20 اسفند برای پرداخت حقوق کارمندان دولت درنظر گرفته شده بود، گفت: امروز حقوق نیروهای قراردادی افزون بر دو میلیارد تومان به خزانه استان ابلاغ شده تا بتوانند همچون کارمندان رسمی حقوقشان را دریافت کنند.

‌به گزارش ایسنا، سیداسکندر صیدایی شامگاه گذشته در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان، با بیان اینکه منابع مالی پایان سال اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: تمام تلاش دولت این است که ورود به سال جدید را به گونه‌ای مدیریت کند که هیچ الزامی در زمینه حقوق مجموعه پرسنل دولت در کشور باقی نماند.

وی ادامه داد: دولت به دنبال این است که کشور در آستانه سال جدید بتواند روند منطقی و اصولی خود را طی کند.

صیدایی با اشاره به اینکه دستگاه‌های استان در محور بررسی برنامه مهندسی نقش و ساختار دولت در سال گذشته 36 درصد عملکرد خوب، 28 درصد متوسط و شش درصد نیز عدم مصداق داشتند، افزود: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شرکت آب و فاضلاب و شرکت توزیع نیروی برق به ترتیب سه دستگاه برتر استان هستند.

وی با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌ها در دولت الکترونیک و هوشمندسازی 24 درصد متوسط و 16 درصد خوب بوده است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها در مجموع در دولت الکترونیک عملکرد خوبی نداشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه 28 درصد از دستگاه‌ها در محور برنامه مدیریت سرمایه انسانی خوب عمل کرده‌اند، یادآور شد: شرکت توزیع نیروی برق نخستین استان و اداره‌کل تعزیرات حکومتی آخرین استان است.

وی همچنین تصریح کرد: 22 درصد دستگاه‌های اجرایی در برنامه خدمات عمومی در فضای رقابتی عملکرد خوب، 30 درصد متوسط و 43 درصد عملکرد ضعیفی دارند.

صیدایی افزود: از 50 دستگاه استان تنها 11 دستگاه رتبه خوب دارند و مابقی دستگاه‌ها دارای رتبه‌های متوسط هستند.

وی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در سالجاری آغاز شده است، اظهار کرد: در ارزیابی سالجاری امتیاز تمام برنامه‌ها و شاخص‌ها تعریف شده و هیچ کس نمی‌تواند امتیاز دستگاه‌ها را افزایش یا کاهش دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با بیان اینکه عملکرد فرآیند دستگاه‌ها از یکم اسفند امسال آغاز شده و تا اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد داشت، گفت: از 31 اردیبهشت سال آینده عملکرد دستگاه‌های اجرایی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان منتقل و 15 تیرماه این عملکرد باید به طور کامل ارائه شود تا بتوان در هفته دولت، جشنواره شهید رجایی را برگزار کرد.

وی با بیان اینکه 86 هزار نفر از استخدامی‌ها تحصیلات دانشگاهی دارند، گفت: چهار درصد از نیروهای دولت کارگری، 12 درصد قراردادی، 14 درصد پیمانی و 70 درصد رسمی هستند.

صیدایی 59 درصد از پرسنل را آقا و 41 درصد را خانم عنوان کرد و افزود: 85 درصد از پست‌های سازمانی با تصدی و 15 درصد بلاتصدی هستند.

وی با بیان اینکه 18 تا 20 اسفند برای پرداخت حقوق کارمندان دولت درنظر گرفته شده بود، عنوان کرد: امروز حقوق نیروهای قراردادی افزون بر دو میلیارد تومان به خزانه استان ابلاغ شده تا بتوانند همچون کارمندان رسمی حقوقشان را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه حقوق و مزایای کارمندان استان در سالجاری 110 میلیارد تومان بوده است، یادآور شد: عملکرد 11 ماهه استان برای پرداخت حقوق و مزایا از سوی خزانه بررسی شده و 17 میلیارد و 800 میلیون تومان باید به 110 میلیارد تومان اضافه می‌شد تا با مشکل مواجه نشویم.

صیدایی همچنین خاطرنشان کرد: بهمن‌ماه نخستین رقم از 17 میلیارد تومان به سازمان رسید و توانستیم درصد بیشتری را به دستگاه‌ها بدهیم.

وی با بیان اینکه در صورت رسیدن نقدینگی استان، در اسفندماه کمک خوبی به دستگاه‌ها خواهد شد، تصریح کرد: با پرداخت این مبلغ مشکلات دستگاه‌ها در زمان مدیریت بودجه، جبران خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان در ادامه یادآور شد: مبلغی از ماده 10 و 12 به استان ابلاغ خواهد شد و سایر مبالغ نیز به میزان 95 درصد ابلاغ شده و هنوز نقدینگی آن انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در اسناد خزانه 9 میلیارد تومان از مبالغی که دستگاه‌ها باید دریافت می‌کردند، وارد استان شده است، تصریح کرد: تعدادی از دستگاه‌ها مبالغی را دریافت کردند و دیگر دستگاه‌ها نیز باید نسبت به طی مراحل اسناد خزانه اقدام و مبلغ را دریافت کنند.

وی ادامه داد: 11 میلیارد تومان نقدینگی در استان به عنوان اوراق صکوک وجود دارد و دستگاه‌هایی که به شهرداری‌ها بدهی دارند، می‌توانند از این مبلغ استفاده کنند.

صیدایی با بیان اینکه 50 درصد از تملک دارایی در کشور انجام شده است، خاطرنشان کرد: امید بر این است تا پایان سال، ابلاغ تملک 30 درصد دیگر نیز انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار