مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: من در طول سه سال گذشته تمام ظرفیت استان کرمانشاه را شناختم ولی کشور در وضعیت مالی خوبی به سر نمی برد که خوشبختانه با توجه به کمبود بودجه در فعالیت های فرهنگی استان مشکلی ایجاد نشد.
کد خبر: ۳۹۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 12 March 2017
 به گزارش خبرنگار تابناک از کرمانشاه، امذروز ابراهیم رحیمی زنگنه در مراسم آیین تکریم ومعارفه مدیران قدیم و جدید کل فر هنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور جمعی از مسئولان در تالار انتظار اظهار داشت:  هنگامی که تصدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را تحویل گرفتم  کشور با بحران مالی رو برو بود در زمینه فرهنگ و هنر دارای محدودیت و مشکل بوده اما نیروهای کم نظیری در این اداره مشغول به کار بودند.

وی با بیان اینکه وجود بحران مالی در حوزه فرهنگ وهنر مضاعف بود که اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارده شهرستان با ۴۰۰ میلیون تومان بودجه اما با همراهی و دوستی همکاران اداره می شد، افزود: من در طول سه سال گذشته به عنوان جز کوچکی هماهنگ کننده این مجموعه  برای رشد فرهنگ وهنر بوده ام.

مدیر کل سابق فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت:  از همان ابتدای معارفه ام با خدای خویش عهد بستم که با وجود کمبود بودجه در این راستا کار کنم و از هیچ تلاشی دریغ نکنم.

 رحیمی زنگنه تصریح کرد: اگر بودجه کامل ولازم را  می داشتیم کرمانشاه را با تمام وجود متحول می کردم که یا وجود کارمندان شایسته در این اداره یازده میلیارد تومان اعتبارکه برای اجرای برنامه ها در زمان استانداری قبل اختصاص داده شده بود به ۵۵۰ میلیارد تومان بودجه  افزایش یافت.
 
وی با اشاره به اینکه من با اجرای برنامه های خالص مخالف بودم و اجرای آن را از برنامه های اصلی خارج کردم، خاطرنشان کرد: از جمله برنامه های شاخصی که در  تصدی ام  در این اداره انجام دادم شامل برگزاری اردیبهشت تئاتر ایران بود که فقط در تهران برگزار می شد که با درخواست ما با حضور سالار عقیلی درمجموعه  طاق بستان اجرا شده نشان دادیم کرمانشاه ظرفیت اجرای برنامه های بزرگ را در فضای باز دارد. 

وی همچنین گفت:کرمانشاه سرچشمه مفاخر در ایران است که در طول  چهارصد سال گذشته در تمام رشته های هنری فرهیختگانی داشته ایم  ومشکل این است که جوانان ما این بزرگان را نمی شناسند که در این دوره بزرگداشت و یادنامه استاد بهزاد واستاد کزازی، استاد کازرونی، استادزنگنه، محمد رضا همز ه ای، استاد احمد عزیزی و  در زمینه بزرگداشت فلاسفه  از میر زا حسن کرمانشاهی  تقدیرشد.
 
او گفت: سه دوره جشنواره موسیقی مقاومت و فجر برگزارو رشته موسیقی در چهار هنرستان و دانشگاه فرهنگ وهنر راه اندازی کردیم و بیش از پنجاه کتاب رونمایی که اکنون در استان پنجاه ناشر داشته که تعداد موسسه های فرهنگی به ۴۶ موسسه افزایش یافته است.

 رحیمی بابیان اینکه فصل نامه کرمانشاه به زودی علمی و پژوهشی می شود، گفت: استان کرمانشاه در برگزاری نمایشگاه کتاب جزو سه استان های برتر در کشور بوده که با داشتن مشکلات مالی برگزاری آن را ترک نکرده  و دومین کتاب سال را برگزار کردیم.

وی در خاتمه تشریح کرد: در اوایل بهمن سال۹۲ برنامه بر امواج فرهنگ وهنر برگزار و با توجه به اینکه کرمانشاه غمگین ترین استان کشور است بیشتربن کنسرت های موسیقی را به دور از هرگونه حاشیه و لغو آن برگزارکردیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار