مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد اعلام کرد:
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطاری مشهد با بیان اینکه خدمات دهی قطارشهری مشهد از29 اسفند 24 ساعته خواهد بود از عدم دریافت یارانه دولتی قطار شهری در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۹۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۱ 13 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، قاسم طاهری در نشستی خبری که در ساختمان قطار شهری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خدمات‌دهی ما در خط یک قطار شهری از ساعت 6 صبح تا 22 شب بوده و از ساعت 22 تا 6 صبح نیز تعمیر و نگهداری آغاز می‌شود که در واقع این شرکت در حال خدمات‌رسانی 24 ساعته به زائران و مجاوران بارگاه منورضوی است که در تاریخ 29 و 30 اسفند سرویس‌دهی از ساعت 7 صبح تا 23 می باشد.
وی افزود: با مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد تا زمان بهره‌برداری ایستگاه شریعتی خط 2 قطار شهری مشهد با 50 درصد تخفیف و قیمت 275 تومان از فردا ارائه می‌شود.
 طاهری با بیان اینکه توسعه مترو در مشهد به عنوان دومین کلان‌شهرها در حال پیشرفت است  گفت:در این 6 سال، 175 میلیون جابه‌جایی مسافر داشتیم و 2192 روز در خدمت مردم هستیم و میانگین روزانه استفاده از قطار شهری 130 هزار نفر بوده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطاری مشهد افزود: بومی‌سازی و مهندسی معکوس قطعات موردنیاز قطار شهری توسط مهندسان مشهدی که در سال گذشته  انجام شده  و درنمایشگاه 38 مورد مهندسی معکوس و بومی‌سازی شده قطار شهری برگزار شد که خوشبختانه امسال به 80 تجهیزات رسیده  است .
وی  با بیان اینکه برای راهبران شهرهای شیراز و تبریز را آموزش راهبری توسط شرکت بهره‌برداری قطار شهری انجام شده، خاطر نشان کرد: 3 رام قطار خط 2 واگن قطار شهری مستقیم از چین وارد شد و مابقی آن در تهران تولید و تا پایان سال نیز یک رام قطار دیگر تحویل شهرداری می‌شود که با افزودن آن سرفاصله زمانی کاهش می‌یابد.
طاهری گفت: در افق خط یک قطار شهری 13 هزار نفر در ساعت مسافر تعریف شده و در زمان پیک رکورد 8 هزار نفر در ساعت را داشتیم که 100 واگن دیگر باید به خط یک اضافه شود و در حال حاضر 60 واگن در حال خدمات‌رسانی هستند که امیدوارم سال آینده قرارداد تأمین واگن خط یک اعزام شود.
وی با بیان اینکه نظم خط یک امسال بالای 98 درصد بوده، گفت: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد با بیان اینکه میانگین استفاده از خط 2 قطار شهری روزانه 450 نفر است، اضافه کرد: برای ظرفیت خط 2 قطار شهری 40 هزار نفر مسافر تعریف شده که در حال حاضر 15 واگن در این خط فعال است که تا پایان سال به 20 واگن می‌رسد که باید به 100 واگن برسد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطاری مشهد درباره  پرداخت یارانه دولتی  گفت :در جهان سیستم‌های حمل و نقل عمومی نیازمند کمک از سوی شهرداری‌ها و دولت‌ها هستند البته معدود شهرهایی نیز در جهان خودکفا بوده وهمه  هزینه را از شهروندان دریافت می‌کنند اما در کشور ما بر اساس قانون سامانه‌های حمل و نقل عمومی باید بهای تمام شده از سوی شهروندان، شهرداری و دولت به صورت مساوی پرداخت شود.
وی با اظهاراین موضوع که یارانه دولتی در سال‌های گذشته دریافت شده اما متأسفانه امسال شهرداری مشهد در مورد یارانه قطار شهری دریافتی از دولت نداشته اظهار امیدواری کرد در سال آینده این رقم پرداخت شود.
وی گفت: بهترین کمک دولتی به ما در سال 90 با پرداخت 9 میلیارد تومان بود که این رقم سالانه کاهش یافت و در سال گذشته به 1.2 میلیارد تومان رسید.
طاهری در ادامه  درباره نصب المان‌ها در خطوط قطار شهری مشهد گفت: یکسری المان‌ها در خط یک قطار شهری مشهد همچون المان انقلاب در ایستگاه امام خمینی(ره) و یا ضامن آهو در میدان طالقانی نصب شده اما نیازمند المان‌های فاخر در ایستگاه‌هایی همچون پروین اعتصامی و یا صیاد شیرازی هستیم.
وی گفت: برای ظرفیت خط 2 قطار شهری 40 هزار نفر مسافر تعریف شده که در حال حاضر 15 واگن در این خط فعال است که تا پایان سال به 20 واگن می‌رسد که باید به 100 واگن برسد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: با توجه به سفر سالیانه 40 میلیون نفری، صرفه‌جویی 128 میلیارد تومان در مصرف سوخت با افتتاح خط یک قطار شهری داشتیم.
طاهری  با بیان اینکه در هر سفر از قطار شهری نیم لیتر صرفه‌جویی داریم و تقریباً 80 میلیون لیتر تا به امروز صرفه‌جویی در مصرف سوخت با افتتاح خط یک قطار شهری داشتیم افزود: استفاده هر شهروند از خط یک قطار شهری مشهد سبب منفعت عمومی 3300 تومانی در هر سفر با توجه به کاهش مصرف سوخت می‌شود که با توجه به سفر سالیانه 40 میلیون نفری، 128 میلیارد تومان صرفه‌جویی دارد.
وی خاطرنشان کرد: برای چهارشنبه آخر سال ما خدمات مترویی خودمان را ارائه می‌دهیم اما در صورت اینکه خطری مردم را تهدید کند قطعاً خدمات‌رسانی مختل می‌شود.
از جمله حاشیه زیبای نشست خبری سازمان بهره برداری قطارشهری مشهد اهدای گلدانهای طبیعی به خبرنگاران  و عکاسان بود که موجی از نشاط بهاری را در ظهر یک روز بارانی  و در حجم زیاد کارهای خبری این روزها برای اصحاب رسانه  به ارمغان آورد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار