درهفتمین نشست انجمن میراث فرهنگی پارسه برگزار شد؛
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: باید بتوانیم فرهنگ میزبانی را بیش از گذشته برای پذیرش و حضور محیا کنیم باید بتوانیم انسجام و هماهنگی لازم را نشان دهیم همه ما در جایگاهی که داریم باید رسالتمان را به درستی بشناسیم و این رسالت را به درستی ایفا کنیم.
کد خبر: ۳۹۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴ 13 March 2017
به گزارش تابناک رضوی،حسین زارع صفت در هفتمین نشست انجمن میراث فرهنگی پارسه  که  در مشهد مقدس برگزار شد اظهار داشت:بخشی از این رسالت و عزمتی که در اختیار ما قرار گرفته به درستی ادا کنیم.
وی افزود:خراسان و پهنه آن در کنار سابقهاثن تاریخی هجرت امام رضا(ع)  دارای پیشینه و تمدن کهنی است که خورشید تابان آن، سفر هشتمین امام شیعیان عالم آل محمد(س) در این سرزمین است.شاید بزرگترین امری که در استان خراسان نیازمند ان هستیم این است که از این سرمایه و ظرفیت بتوانیم به درستی استفاده کنیم  و دین خود را ادا کنیم و برای تعالی و کمال دنیا و آخرتمان از آن بهره ببریم.تعالی و کمال دنیای ما توسعه همه جانبه  خواهد بود و تعالی و کمال آخرتمان نیز حتما رضای خداوند و امام رضا(ع) است.
زارع صفت تصریح کرد: انتخاب تاریخی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصت خوبی است و باید خودمان را محیا کنیم برای برنامه هایی که در طول سال تدوین شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: شاید مهمترین رسالت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی این است که بتوانیم داشته هایمان را به درستی معرفی کنیم و گفتمانی مبتنی بر فرهنگی رضوی ایجاد کنیم ریشه و غنای فرهنگی خودمان را بتوانیم به درستی نشان دهیم و بخشی از این مباحث و مسائل در گرو  اقدامات فرهنگی است که باید رقم بخورد.
وی افزود:ما باید بتوانیم فرهنگ میزبانی را بیش از گذشته برای پذیرش و حضور محیا کنیم باید بتوانیم انسجام و هماهنگی لازم را نشان دهیم همه ما در جایگاهی که داریم باید رسالتمان را به درستی بشناسیم و این رسالت را به درستی ایفا کنیم و در این میان یکی از کارهای خوبی که صورت گرفته  تهیه کتاب نفیس مشهد است.
زارع صفت بیان کرد: امیدوارم تمام مجموعه های گردشگری استان با رونمایی از کتاب نفیس مشهد این کتاب را به عنوان یک گنجینه مستمر بپذیرند واز آن پشتیبانی کنند تا در طول سال در دسترس همه قرار گیرد.
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در حوزه گردشگری عدم در اختیار داشتن اطلاعات لازم و منسجم است اطلاعاتی که بتواند نیازمخاطب را بر طرف کند. این اطلاعات امروز توسط یک تشکل دانشگاهی جمع آوری و تولید و منتشر شده است و امیدوارم تمام مراکز اقامتی و گردشگری و تاسیسات گردشگری این کتاب را در اختیار بگیرند و در دسترس مخاطبان خود قرار دهند.
وی افزود: امیدوارم گردشگری در کشور ما و بویژه گردشگری مذهبی در استان خراسان به اوج خود برسد امروزه صنعت گردشگری به عنوان یکی از صنایع دارای ارزش افزوده بالا و دارای تاثیر گذاری بزرگ در اقتصاد هر کشور می تواند به عناون دست مایه بزرگی  مورد استفاده قرار گیرد کما اینکه بسیاری از کشورهای دنیا این مسیر را انتخاب کرده اند و برای ان برنامه ریزی داشته اند.
زارع صفت خاطرنشان کرد:در سالی که مزین است به اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل شاید بزرگترین سرمایه قابل استهسال و در دسترس و قابل بهره برداری ما امر گردشگری باشد و امیدواریم همه ما بتوانیم به درستی از آن استفاده کنیم. امسال با نام حضرت فاطمه آغاز شد و با نام حضرت فاطمه به پایان می رسد امیدواریم همه ما بتوانیم از این برکت استفاده کنیم و منش فاطمی را بیش از پیش داشته باشیم که شاید بزرگترین درس اجتماعی  حضرت زهرا (س) رسیدن و توجه به تک تک اعضای جامعه باشد  و اگر بتوانیم اعتماد و صداقت اجتماعی و انسجام اجتماعی را که مبتنی است بر محبت یکدیگر حتما جامعه ای دارای تعالی و نشاط و امید خواهیم داشت و جامعه نیازمند نشاط است که در حوزه گردشگری این امر می تواند محقق شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار