بوستان های مشهد میزبان هستند
مسئول دبیرخانه فرهنگ شهروندی شهرداری مشهد، از اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوع حفظ درختان در بوستان‌های سطح شهر خبر داد.
کد خبر: ۳۹۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 13 March 2017
به گزارش تابناک رضوی،  مجید ظریف در خصوص هدف از اجرای این نمایش‌ها گفت: یکی از اهداف برپایی این نمایش‌ها ارتقاء سطح فرهنگ عمومی در خصوص حفظ محیط زیست به ویژه حفظ فضای سبز و درختان است. اگر چه تا کنون اقدامات زیادی در این راستا صورت گرفته است.
 
اجرای نمایش های خیابانی با موضوع حفظ درختان 
 
وی افزود: با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم اما هنوز رفتارهایی مثل قطع و شکستن درختان، بی‌توجهی به حفظ و حراست از فضای سبز، صدمه زدن به فضای سبز و درختان در جامعه ما دیده می‌شود؛ بدیهی است که باید این رفتارها کنترل شود و با فرهنگ مناسب جایگزین شود؛ استفاده از ابزار هنر برای انتقال این فرهنگ یکی از شیوه‌های اثرگذار و جذاب برای مخاطبان بوده و هست از اینرو طی دو هفته پایانی آخر سال  به طور روزانه در بوستان های ملت، کوهسنگی و سایر بوستان‌های سطح شهر اجرای نمایش‌هایی تحت عنوان «مرحوم درخت»، «روح درخت» و «دادگاه جنایی درخت» را  در دستور کار قرار دادیم.
 
وی با اشاره به استقبال عمومی از این نمایش‌ها گفت: این نمایش‌ها طی  هفت روز هفته به مدت یک ساعت در هر روز اجرا می‌شوند.
وی در خصوص نحوه اجرایی نمایش «مرحوم درخت» عنوان کرد: این نمایش دارای یک باغبان است که بر سر مزار درختان خشک و بی‌ثمرش نشسته و در حال غصه خوردن است و حضور او نشانگر شدت علاقه اش نسبت به حیات و زندگی درختان است.
 
ظریف در خصوص نمایش «روح درخت» بیان کرد: نحوه اجرای این نمایش کمی متفاوت است در این نمایش مردم در مقابل دوربین مخفی قرار می‌گیرند که توسط یکی از عوامل به شکل اختفاء از مردم تقاضای آبیاری و هرس درخت می کنند تا عکس العمل افراد را نسبت به انجام این کار ارزشمند بسنجیم.
 
وی اضافه کرد: نمایش «دادگاه جنایی درخت» را به عنوان سومین طرح تدارک دیده ایم که در این داستان فردی اقدام به شکستن شاخه های درخت و آسیب رساندن می شود سپس بعد از آسیب رساندن به درختان فرد خاطی دستگیر می شود و با حکم قاضی قاتل محسوب می شود و مورد مجازات قرار می گیرد.
 
گفتنی است نمایش‌های «مرحوم درخت»، «روح درخت» و «دادگاه جنایی درخت» تا پایان اسفندماه در بوستان‌های سطح شهر اجرا خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار