از 6 ماه دوم سال جاری
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: فعالیت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خصوص با مقابله با باندهای مواد مخدر، خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان متجاهر از 6 ماه دوم سال جاری شتاب بیشتری به خود گرفته است.
کد خبر: ۳۹۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 13 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سیدسعید شاهرخی در آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال جاری که با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات استاندار قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تأکیدهای دولت یازدهم و استاندار قزوین در خصوص مبارزه با آسیب‌های اجتماعی که مهم‌ترین این آسیب ها موضوع اعتیاد است، این جلسات تشکیل می‌شود.

وی افزود: فعالیت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خصوص با مقابله با باندهای مواد مخدر، خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان متجاهر از 6 ماه دوم سال جاری شتاب بیشتری به خود گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با اشاره به اینکه در حال حاضر معتاد متجاهر در شهر وجود ندارد، گفت: در صورت مشاهده با این افراد برخورد می‌شود و به کمپ‌های مشخص شده، انتقال می‌یابند تا شهر از جلوه قابل قبولی برای تعطیلات نوروزی برخوردار باشد.

شاهرخی با بیان اینکه 270 خودرو که متعلق به قاچاقچیان بوده، کشف شده است، عنوان کرد: طبق نامه‌نگاری که صورت گرفت، مصوب شد که تعداد پنج خودرو در اختیار نیروی انتظامی استان قزوین قرار گیرد تا رسیدگی به امور انتظامی به سهولت انجام شود.

این مسؤول تصریح کرد: یکی از ملاک‌های ارزیابی عملکرد استان‌ها، برگزاری جلسات و پیگیری وظایف محول شده و مصوبات است اما مهم‌تر از آن میزان خروجی و عملیاتی شدن مصوبات صورت گرفته در جلسات بوده و جمع‌بندی فعالیت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در نخستین جلسه سال آینده گزارش می‌شود.

* دستگیری 437 قاچاقچی در قزوین

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین هم در این جلسه به کشف یک هزار و 558 کیلوگرم مواد مخدر اشاره و مطرح کرد: این میزان افزایش 18 درصدی کشف مواد مخدر را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و در این خصوص 437 قاچاقچی دستگیر شدند که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش 32 درصدی را نشان می‌دهد.

سلمان امیری افزود: 918 نفر از توزیع‌کنندگان مواد مخدر دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته 38 درصد آمار افراد دستگیر شده، افزایش یافته است و دو هزار و 530 نفر از نگهدارندگان مواد مخدر هم دستگیر شدند که آمار افزایش 21 درصدی نسبت به سال گذشته دستگیرشدگان در این خصوص را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: بیشترین افراد قاچاقچی که دستگیر شدند با میزان 46 درصدی بین 20 تا 30 سال سن دارند و 41 درصد از قاچاقچیان اهل قزوین هستند و 83 درصد مرد و 17 درصد از قاچاقچیان زن هستند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین ادامه داد: در سال جاری 55 درصد از توزیع‌کنندگان برای بار نخست دستگیر شدند، 36 درصد برای بار دوم و 9 درصد از توزیع‌کنندگان برای بار سوم یا بیشتر اقدام به توزیع مواد مخدر کرده و دستگیر شدند و 50 درصد از توزیع‌کنندگان مواد مخدر هم اقدام به توزیع هروئین و شیشه کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار