مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: شهرداری قزوین همواره در راستای ترویج و اشاعه اقامه نماز در داخل مجموعه شهرداری و نیز در سطح شهر خدمات قابل توجهی ارائه کرده است.
کد خبر: ۳۹۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 13 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین؛ سعید وزیری نژاد در مراسم تجلیل از فعالین نماز شهرداری قزوین افزود: شهرداری قزوین ضمن توجه جدی به فریضه نماز، نسبت به برنامه ریزی راهبردی در فضاهای عمومی شهری به ویژه بوستان ها و مساجد در راستای اشاعه فرهنگ غنی و اصیل اسلامی قدم بر می دارد.

وی اظهار کرد:در پنج سال گذشته شهرداری قزوین رتبه عالی در استان قزوین به خود اختصاص داده که این امر نشان‌دهنده اهتمام ویژه شهرداری قزوین به امر توسعه و ترویج فرهنگ نماز است.

این مسئول خاطرنشان کرد:همچنین در ارزیابی عملکرد شهرداری مرکز استان‌ها توسط ستاد اقامه نماز، شهرداری قزوین به طور مشترک با شهرداری اصفهان موفق به کسب رتبه چهارم شد که این مهم حاصل با تلاش و اقدامات مؤثر ستاد اقامه نماز شهرداری قزوین در امر ترویج و توسعه فرهنگ نماز در سطح شهر قزوین است.

وزیری نژاد افزود:احداث ۲۵ مسجد محلی در ۲۵ نقطه شهر قزوین به ویژه مناطق فاقد مسجد از جمله فعالیت شهرداری این شهر در حوزه توسعه فرهنگ نماز است که در حال حاضر این مساجد بین ۲۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در برخی از این مساجد هم نماز برپا می‌شود که با تکمیل این مساجد تا ۱۰ سال آینده بخش اعظم نیاز به مسجد در شهر قزوین رفع می شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از تجهیز ۲۱ اداره و سازمان تابعه شهرداری قزوین خبر داد و گفت:همچنین در ۱۱ سازمان تابعه شهرداری، نماز جماعت ظهر و عصر برپا می‌شود.

وزیری‌نژاد ادامه داد: برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء در هشت بوستان شهر قزوین در فصل تابستان و ایام ماه مبارک رمضان با نظارت ستاد اقامه نماز شهرداری قزوین از دیگر برنامه‌های شهرداری قزوین در راستای توسعه فرهنگ نماز در سطح شهر است.

وی به تشریح برنامه های شهرداری قزوین در حوزه نرم افزاری در امر توسعه فرهنگ نماز پرداخت و گفت: سالانه بیش از ۳۰۰ برنامه آموزشی و فرهنگی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان در محلات ۱۴ گانه قزوین با محوریت مساجد و همچنین در فرهنگسرا ها و خانه های فرهنگ برگزار می شود.

این مسئول اضافه کرد:مساجد به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه دینی، از کارکردهای مختلفی چون کارکرد فرهنگی برخوردار است، امروزه با توجه به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن، به‌خوبی می‌توان از این قابلیت و کارکرد مهم مسجد در جهت غنی سازی مناسب اوقات فراغت نسل جوان، رفع بسیاری از مشکلات فرهنگی، تربیتی و اجتماعی خانواده ها و ... استفاده کرد.

وزیری نژاد افزود:با توجه به اهمیت مساجد سال گذشته هم مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به این پایگاه مذهبی و فرهنگی مساعدت شده است، امسال هم ۲ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به مساجد در بخش‌های عمرانی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در شورای شهر قزوین مصوب شده که به مساجد مساعدت می‌شود.

وی در ادامه به تشریح اقدامات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در حوزه حمایت از فعالیت قرآنی و هیئات مذهبی پرداخت و گفت: طرح نهضت حفظ قرآن با هدف توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی و تشویق حافظان قرآن از چهار سال پیش توسط سازمان آغاز شده که امیدواریم با اجرای این طرح شاهد ترویج مکارم اخلاقی و ارزش‌های اسلامی در جامعه باشیم.

وزیری نژاد افزود:طرح تجلیل از حافظان قرآن کریم شهر قزوین از ابتدای مهرماه سال ۹۲ و با مصوبه شورای شهر قزوین آغاز شد و تاکنون ۱۶ مرحله آزمون و داوری و هشت همایش تجلیل از حافظان قرآن برگزار شده است، سالانه ۲۰۰ میلیون تومان بودجه با تصویب شورای شهر قزوین جهت تشویق و موسسات قرآنی و شهروندان حقیقی حافظ قرآن اختصاص یافته است.

این مسئول خاطرنشان کرد:سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین با اجرای طرح نهضت فراگیری حفظ قرآن تلاش کرده تا تعداد حافظان این کتاب آسمانی را در استان افزایش دهد که که تاکنون بیش از چهار هزار  حافظ قرآن در قزوین تجلیل شده است.

وزیری نژاد از شهرداری قزوین به عنوان بزرگترین حامی هیئات مذهبی در شهر قزوین نام برد و گفت: سالانه بالغ ۳۰۰ میلیون تومان از فعالیت های هیئت های مذهبی حمایت می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار