کد خبر: ۳۹۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 14 March 2017
 به گزارش تابناک یزد،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم یزد از نمایشگاه کتاب گفت: در این نمایشگاه بیش از ۱۹ میلیارد ریال کتاب به فروش رسید.

علی غیاثی ندوشن در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب یزد اظهار داشت: این نمایشگاه به حمدالله با استقبال بسیار خوب مردم یزد روبه‌رو شد.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه بزرگ کتاب یزد 518 ناشر داخلی و خارجی حضور داشتند، گفت: 14 هزار عنوان کتاب خارجی در این نمایشگاه وجود داشت که بیشتر در دو زبان عربی و انگلیسی به مخاطبان عرضه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ارتباط با کتابهای ناشران داخلی گفت: استقبال خوبی از کتابهای داخلی استان یزد صورت گرفت به ویژه اینکه ویژگی اصلی این نمایشگاه نسبت به سایر استانها 10 درصد تخفیف بیشتر بود.

غیاثی ندوشن ادامه داد: امسال سقف بن که مردم می توانستند خریداری کنند تا سقف یک میلیارد تومان در نمایشگاه عرضه شد که در این قسمت بخش خصوصی حضور بسیار خوبی داشت.

وی اظهار داشت: با توجه به نقش رسانههای دیجیتال و کالاهایی که در این قالب به مردم عرضه میشود در زندگی‌های امروزی، 20 غرفه در نمایشگاه به صورت کالاهای رسانه‌های دیجیتال و نرم افزارهای مختلف عرضه شد و این بخش هم با استقبال خوبی روبه‌رو بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: مهمتر از همه برنامه‌های جنبی و فرهنگی بود که در بخش جنبی نمایشگاه برگزار شد و نسبت به سالهای گذشته استقبال بسیار خوبی از سوی مردم داشت.

غیاثی ندوشن خاطرنشان کرد: معرفی شش کتاب از نویسندگان یزدی، حافظ‌خوانی نابینایان، برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان،  کارگاه ادبیات کودک، نقد و بررسی چند کتاب از جمله جلد دوم فرهنگنامه یزد، سعدی‌خوانی و حافظ‌خوانی، تجلیل از ایده‌های برتر کتاب و کتابخوانی از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه بود.

وی خاطرنشان کرد: مجموع فروش نمایشگاه در این دوره یک میلیارد تومان به وسیله بن، 500 میلیون تومان به صورت جداگانه با تخفیف غرفه‌ها کارت کشیده شده بود و حدود 400 میلیون تومان هم به صورت نقدی پرداخت شده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد عنوان کرد: به غیر از چند غرفه دانشگاهی که فروش خوبی نداشتند، تمام غرفه‌داران از فروششان و حضور در این نمایشگاه رضایت کامل داشتند و به گفته صاحب‌نظران این حوزه فروش و استقبال از این نمایشگاه خیلی خوب بوده است.

وی در ارتباط با برنامه‌های سال آینده شورای فرهنگ عمومی استان یزد تصریح کرد: بحث تلاش در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی به ویژه آسیب‌هایی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده را در سال آینده به ترتیب در دستور کار قرار می‌دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد که در یکی از جلسات شورای فرهنگ عمومی کشور حضور داشته باشیم و مسائل مرتبط با یزد را در این شورا بیان کنیم.

غیاثی ندوشن با اشاره به اینکه یزد یکی از استان‌های گردشگرخیز کشور است، عنوان کرد: توجیه و آموزش راهنمایان گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به اینکه لیست مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان یزد از سال 93 تا به الان آماده شده است، گفت: در این لیست بررسی در زمینه میزان اجرایی شدن مصوبات صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه 80 درصد مصوبات شورا تاکنون محقق شده و 20 درصد دیگر هم در حال پیگیری است و لازم است که یک سری موانع سر راه آنها برداشته شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار