فرمانده انتظامی استان اردبیل:
فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: 700 معتاد متجاهر در اردبیل ساماندهی شدند.
کد خبر: ۳۹۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹ 14 March 2017

فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به اجرای طرح انتظامی در روز چهارشنبه‌سوری در استان گفت: با تجمع های غیرمجاز که برای مردم ایجاد مزاحمت و سد معبر کند، برخورد می کنیم اما مخالفتی با تجمع‌های خانوادگی و تحت کنترل خانواده‌ها نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین عبدی امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل، مبارزه با کالای قاچاق و حمایت و بسترسازی برای سرمایه‌گذاران را از جمله اقدامات قابل توجه این فرماندهی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در سال ۹۵ عنوان کرد.

وی افزود: علی‌رغم اینکه استان اردبیل مرزی است، مشکلات حادی به لحاظ قاچاق در مرزها نداریم اما این استان مسیر تردد و انحرافی برای قاچاق کالا است و از آن به عنوان مسیر امن و سفید یاد می‌شود.

عبدی اظهار کرد: در این راستا به ارزش ۳۷۵ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف کرده‌ایم که نسبت به سال گذشته ۵۲۴ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به تاثیر منفی مواد مخدر در امنیت اجتماعی استان اردبیل گفت: استان اردبیل از استان‌های آلوده به حساب نمی‌آید و به دلیل اقدامات کنترلی قابل توجه مواد از این استان خارج نشده است.

عبدی ادامه داد: در راستای اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی ۷۰۰ نفر معتاد جمع‌آوری شده است و برای این منظور با حمایت استانداری و شهرداری کمپ آزادی راه‌اندازی کردیم که بیش از نصف این تعداد در حال ترک اعتیاد هستند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که سرقت در امنیت اجتماعی تاثیرگذار است،گفت: اگر فراوانی سرقت بیشتر باشد احساس ناامنی بیشتر می‌شود لذا در استان این جرم را کنترل کردیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه ۶۰ درصد توان ما معطوف به امر پیشگیری اجتماعی است، افزود: امسال وقوع سرقت در استان اردبیل ۱۱ درصد کاهش داشته است.

به گفته عبدی ۲۶ درصد کل سرقت‌ها را سرقت‌های مهم (منزل، مغازه، خودرو، موتورسیکلت و احشام) تشکیل می‌دهد که سرقت‌های مهم در استان ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، ضمن این که ۷۴ درصد نیز مربوط به سرقت خرد است.

وی در خصوص آمار سرقت در استان این طور نتیجه‌گیری کرد که به طور کلی در سرقت مهم، خرد و سرقت به عنف، در این مدت ۱۱ درصد کاهش وجود داشته است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل همچنین از افزایش ۱۳ درصدی کشف مواد مخدر در استان اردبیل خبر داد.

وی با اشاره به کاهش ۴۸ درصدی تلفات جاده ای در طول ۱۰ سال گذشته در استان نیز گفت: در سال ۸۵، ۲۶۷ نفر در جاده‌های استان اردبیل کشته شده‌اند در حالی که امسال ۱۳۹ نفر کشته داشتیم و لذا کاهش تلفات جاده‌ای نشانگر اصلاح فرهنگ رانندگی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز است.
عبدی در تشریح اقدامات و عملکرد فرماندهی انتظامی استان به کاهش 50 درصدی جرایم خشن، کاهش ۱۵ درصدی قتل، کاهش ۶ درصد نزاع و درگیری، رشد 35 درصدی کشف انواع سلاح و افزایش 79 درصدی جرایم رایانه‌ای در این مدت اشاره کرد و گفت: متاسفانه در فضای مجازی روزبه روز بزهکاری زیادتر می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح انتظامی در روز چهارشنبه‌سوری در استان گفت: با تجمع‌های غیرمجاز که برای مردم ایجاد مزاحمت و سد معبر کند، برخورد می‌کنیم اما مخالفتی با تجمع‌های خانوادگی و تحت کنترل خانواده‌ها نداریم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران از رشد ۷۲ درصدی کشفیات مواد محترقه تا دو روز پیش در استان اردبیل خبر داد و افزود: تا 2۱ اسفندماه جاری تعداد یک‌ میلیون و ۳۶۸ هزار و پنج عدد مواد محترقه کشف شده است.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی استان در رابطه با تولید و یا حمل مواد محترقه غیراستاندارد تاکنون ۱۱۱ نفر دستگیر و 8 خودرو توقیف شده است.

عبدی در این خصوص به حادثه تلخ انفجار ناشی از ساخت مواد محترقه در محله آرازعلی و نیز حادثه دیشب در نقطه‌ای دیگر از اردبیل اشاره کرد و گفت: تا 21 اسفندماه ۱۴ نفر مصدوم و هفت فوتی به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار