مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد:
مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد توجه به نقش مادران را در اجرای طرح‌های فرهنگی و اجتماعی ضروری خواند و گفت: مادران در خانواده نقش محوری دارند و باید از این ظرفیت به درستی بهره گرفت.
کد خبر: ۳۹۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 14 March 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدرضا موسوی در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه طرح «مادر محور سلامتی»گفت: ما در مجموعه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد سعی کردیم با توجه به نقش محوری مادر در خانواده، طرح‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی را اجرا کنیم از جمله شاخص‌ترین این طرح‌ها می‌توان به طرح «مادران قصه‌گو» و طرح «مادر محور سلامت» اشاره کرد.
وی از حضور بیش از ۱۰۰ هزار مادر مشهدی در مرحله نخست طرح «مادر محور سلامتی» خبر داد و گفت: این طرح در مرحله اولیه در قالب یک فراخوان عمومی تحت عنوان پایش سلامت مادران 20 تا 40 سال از اسفندماه آغاز و تا پایان خردادماه طول می‌کشد؛ در ادامه طرح، با ارائه بروشورهایی معرفی تخصصی هر بسته و با برگزاری 4 همایش آموزشی در قالب 4 بسته الزامات سلامت خانواده اعم از بسته‌های تغذیه سالم، اصول مزاج شناسی، تحرک و فعالیت بدنی و پیشگیری از بیماری‌ها و شیوه‌های مراقبت از نوزاد و کودک به سرانجام خواهد رسید.
مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد ادامه داد: مرحله تکمیلی این طرح هم از ابتدای تابستان تا پایان سال 96، در قالب ثبت‌نام متقاضیان و انتخاب بسته‌های پنج‌گانه الزامات سلامت خانواده یا بسته «4+1» در واحدهای متقاضی بر پایه مشارکت مالی آنها در هر بسته اجرایی خواهد شد.
موسوی گفت: متاسفانه شاهدیم که کشورمان در بسیاری از شاخص‌های سلامت مانند سرطان، دیابت و ناباروری از میانگین جهانی بالاتر است و سالانه میلیاردها تومان هزینه به سیستم سلامت کشور برای درمان این بیماری‌ها تحمیل می‌شود؛ در حالی که بخش مهمی از راه حل این بیماری‌ها و مشکلات به هنر مادر برمی‌گردد؛ مادران ما می‌توانند در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها فوق‌‌العاده مهم و موثر وارد شوند و ما نباید بهره‌مندی از این ظرفیت بزرگ را از دست دهیم.
وی تصریح کرد: نقش تغذیه در سلامت جسمی بر هیچ کسی پوشیده نیست. در گذشته پخت‌وپز مادران متناسب با شرایط خاصی همچون آب‌وهوا و مزاج بود و این شیوه در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها بسیار موثر بود.
به گفته مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد، امروز دشمن با شیوه‌های مختلف سعی کرده و می‌کند که نقش مادران را در خانه‌داری کمرنگ و کم اهمیت نشان دهد و متاسفانه مادران ما در معرض آماج حملات فرهنگی بیگانگان قرار گرفته‌اند؛ بدیهی است اگر دیر بجنبیم و نتوانیم اهمیت نقش مادران را در مدیریت خانه و خانواده در جامعه نشان دهیم؛ به طور قطع کشور را از داشتن نسل سالم، فعال و پویا در آینده محروم خواهیم کرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار