پس از بارش های ابتدای هفته ، پدیده ی گرد و خاک سراسر استان را در بر گرفته و پس از آن از روز پنج شنبه سامانه ای بارشی وارد استان خواهد شد و این در حالی است که تصاویر پایگاه های هواشناسی برای هفته ی آینده خبرهای دیگری می دهد.
کد خبر: ۳۹۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰ 14 March 2017
هر چه در ابتدای سال زراعی ، بارش های کمتری داشتیم اما تا کنون پیش بینی های بهمن و اسفند در خصوص بارش ها درست از آب درآمد و باران های خوب و خوش حال کننده ای در استان بارید تا کشاورزان و دامداران ، به برداشت محصول و تولیدات دامی در زمان برداشت امیدوار تر باشند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طی فعالیت دو سامانه بارشی طی روزهای آغازین هفته ، در مناطق مختلف استان بارش های خوبی را شاهد بودیم که موجی از خوشحالی را در استان به همراه داشته است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت که بیشترین بارندگی سامانه ای که روز یک شنبه در استان فعال بود ، از جاورده در کهگیلویه 24، لوداب در بویراحمد 19.5 و لنده 15 میلی‌متر گزارش شده است.
ولی بهرمند در خصوص بارش های روز یکشنبه افزود که میزان بارش باران در قلعه رییسی 12، قلعه دختر 10، سی سخت 9.3، لیکک 8.5، چرام 7، یاسوج 7، دهدشت 5.4 باشت 3، دوگنبدان 1.7و امامزاده جعفر 1.4 میلی‌متر گزارش شده است.بارش باران خوشحالی کشاورزان و دامداران کهگیلویه و بویراحمدی را به دنبال داشت. این در حالی است که باران های روز دو شنبه به مراتب بیشتر از روز یکشنبه بود اما آمار آن تاکنون از سوی هواشناسی اعلام نشده است.
گرد و خاک پس از باران
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت هوای استان از مرز هشدار عبور کرده است.
سید اسدالله هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: ایستگاههای سنجش آلودگی هوا  در شهرهای مختلف استان از جمله بویراحمد و گچساران امروز 24 اسفند 95 وضعیت کیفی ناسالم  هوا  را نشان می دهند.
وی بیان کرد: براساس پایش آنلاین مرکز کنترل و پایش  محیط زیست استان شاخص کیفی هوا برای مرکز استان به بیش از چهار برابر حدمجاز رسیده که این میزان برای گچساران به بیش از دو برابر و برای بهمئی به 1.5 برابر حد مجاز خود رسیده است.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که این آلودگی منشاء خارجی و بیشتر از سمت کشورهای عراق و عربستان است، خاطرنشان کرد:  پایش آنلاین ایستگاههای سنجش آلودگی هوا حاکی از آن است که وضعیت جوی با سرعت کم رو به بهبود است.
هاشمی از مردم در تمامی رده های سنی بخصوص بیماران ریوی و کودکان خواست ضمن استفاده از ماسک و مراقبت های بهداشتی و نوشیدن مایعات بویژه شیر از رفت و آمدهای غیر ضروری در فضاهای باز جدا" پرهیز کنند.
وی اضافه کرد: البته موارد به اطلاع مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد رسانده شده است.
امیدواری به بارش های پیش رو/سامانه بعدی پنج شنبه وارد استان می شود
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی جدید از اواخر وقت روز چهار شنبه خبر داد و گفت: با ورود این سامانه بارشی، در شمال غرب کشور ابرناکی و بارش باران آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: این سامانه بارشی روز پنج‌شنبه علاوه بر شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و به‌ تدریج دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی و بخشهایی از جنوب کشور را در برمی‌گیرد و سبب افزایش ابر و بارش باران در مناطق ذکر شده خواهد شد.
با توجه به عبور متناوب سامانه های جوی، وضع هوای مناطق مختلف کشور طی سه روز آینده به شرح زیر پیش بینی می شود:
سه شنبه 1395/12/24 : بارش باران و برف و وزش باد درخراسان شمالی، بارش باران و در مناطق شمالی برف در خراسان رضوی، بارش باران و وزش باد در شرق سمنان، رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش بادشدید درجنوب سیستان و بلوچستان.
چهارشنبه 1395/12/25 : رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش بادشدید موقتی و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در جنوب سیستان و بلوچستان.
پنجشنبه 1395/12/26:  بارش باران و برف در آذربایجان غربی و از بعد از ظهر بارش باران و برف در آذربایجان شرقی، اردبیل؛ بارش باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات برف در زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، البرز، قزوین و تهران؛ بارش باران گاهی با رعد و برق در کهگیلویه و بویر احمد، شمال و غرب فارس، شمال و غرب خوزستان.
شایان ذکر است بارش برف موجب لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای و گردنه های کوهستانی مناطق یاد شده  در امتداد رشته کوههای البرز و زاگرس خواهد شد.
همچنین از بعد از ظهر روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه با افزایش سرعت وزش باد در عراق و شمال عربستان، تشکیل توده های گردوخاک و انتقال آن به بخشهایی از جنوب غرب کشور سبب کاهش کیفیت هوا در استانهای ایلام، خوزستان، بوشهر و فارس خواهد شد.
 با توجه به پیش بینی شرایط جوی فوق، توصیه می شود جهت جلوگیری از بروز خسارتهای احتمالی، تمهیدات لازم بکار گرفته شود.
ضمنا گزارش تصویری پایگاه های هواشناسی ، نوید بارشهای خوبی را برای هفته آینده می دهد.
 
باران ، گرد و خاک و جدیدترین سامانه ی بارشی که در راه است/ بهاری پربارش در پیش رو داریم؟ + جزئیات و تصاویر 
 
 
باران ، گرد و خاک و جدیدترین سامانه ی بارشی که در راه است/ بهاری پربارش در پیش رو داریم؟ + جزئیات و تصاویر
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار