همزمان با نوروز96
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود همچون سال قبل بیش از یک میلیون و 200 هزار زائر از طریق ناوگان پایانه‌های مسافربری به مشهد سفر کنند.
کد خبر: ۳۹۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴ 14 March 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از ایسنا، علی حسینی در نشست خبری سازمان حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری اظهار کرد: طی سال گذشته بیش از 7 میلیون زائر به مشهد سفر کردند که 2 میلیون زائر از طریق پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن و فرودگاه وارد مشهد شدند که بیش از 55 درصد از زائران طریق پایانه‌های مسافربری به مشهد سفر کردند، امسال نیز پیش‌بینی می‌شود همین میزان از طریق پایانه‌های مسافربری به مشهد بیایند.
وی با بیان اینکه حجم بالای تردد به مشهد اقتدار لازم در این حوزه را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: میانگین حجم ورودی‌ها و خروجی‌ها به مشهد در کل سال 50 تا 80 هزار تردد است که در ایام پیک و نوروز این حجم بیشتر می شود 
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد با اشاره به اجرای طرح پارک‌سوار بیان کرد: باتوجه به مطالعات جامع شهر مشهد و مصوبات شورای شهر مشهد ایجاد و توسعه پارک‌سوارها در دستور کار قرار گرفت و ماموریت آن بر عهده پایانه‌ها گذاشته شد. 
وی ادامه داد: در این طرح مردم ماشین‌های خود را در پایانه‌ها پارک و با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، ترجیحا قطار شهری و سپس از طریق ناوگان اتوبوس تردد می‌کنند.
حسینی یادآور شد: در دهه آخر ماه صفر و شب‌های قدر با اجرای این طرح 3 هزار خودرو کمتر به اطراف حرم رضوی تردد کردند. برای توسعه این طرح مبادی ورودی شهر مشهد را شناسایی کردیم که طی برنامه‌ای 5 ساله 157 هکتار به پارک‌سوار تبدیل می‌شوند و در فاز اول 4 هکتار زمین در ابتدا و انتهای خط قطار شهری به پارک‌سوار تبدیل خواهند شد.
وی با بیان اینکه نقطه اتصال حمل درون شهری و برون شهری هستیم، گفت: طی چند ماه گذشته در مجموعه پایانه‌های مسافربری مشهد جلسات متعددی را با سازمان‌های مختلف برگزار کردیم، تعاملات خوبی با 28 اداره و نهاد اعم از تعزیرات، بازرسی، میراث فرهنگی، پلیس راه، تاکسیرانی و... انجام شده است. 
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه جهاد خدمت از جمله شاخص‌ترین اقدامات فرهنگی است که انجام گرفته است، عنوان کرد: جلسات متعددی با مجموعه راهنمایان زائر به منظور اسکان، جهت‌یابی و سایر موضوعات مربوط به مسافران نوروزی داشتیم. راهنمایان زائر در ایام نوروز 20 خدمت را در قالب جهاد خدمت انجام می‌دهند.
وی یادآور شد: در هر یک از حوزه‌های مختلف گردشگری، فرهنگی، امنیتی، انتظامی، فنی و اجرایی اقدامات خاصی پیش‌بینی شده است. برپایی نمایشگاه جامع فرهنگی و هنری، نمایشگاه کتاب، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و جشنواره نوروز در پایانه‌ها با محوریت پایانه امام رضا(ع) برگزار می‌‍شود.
حسینی افزود: در داخل اتوبوس‌های حمل و نقل جاده‌ای نشریه‌های فرهنگی و نقشه‌های راهنما توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه توسعه خوابگاه رانندگان امسال از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده است گفت: فضای خوابگاه رانندگان سال گذشته 100 متر مربع بود که امسال به 440 متر مربع افزایش یافت، معتقدیم اگر رانندگان رفاه بیشتری داشته باشند با کاهش تلفات و افزایش ایمنی مسافران مواجه خواهیم شد. 
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد تاکید کرد: پایانه مشهد، ایران کوچک است زیرا ورود و خروج به این پایانه از کل کشور صورت می‌گیرد، توسعه اقدامات نظارتی و رفاهی زائران مورد تاکید بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار