صالحی امیری بابیان اینکه در حوزه داخلی مهم‌ترین راهبُرد دولت، ثبات و آرامش است و پیش‌نیاز توسعه ثبات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است، افزود: دولت راهبُرد پرهیز از مماشات را در همه حوزه‌ها انتخاب کرده است.
کد خبر: ۳۹۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۶ 15 March 2017
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مهمترین نیاز امروز مردم امید، آرامش و نشاط است، گفت: هر کسی که امروز بر طبل نفاق می کوبد به آرمانهای ملت خیانت می کند.

به گزارشتابناک همدان به نقل از ایرنا؛ صالحی امیری در شورای اداری استان همدان افزود: امروز هر کسی تلاش کند تا در میان ملت اختلاف افکنی ایجاد شود، خائن به ملت است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: مهمترین نیاز مردم ، امید، آرامش و نشاط است و هر کسی مردم را به سوی ناامیدی بکشد و کام مردم را تلخ و آینده مردم را خراب کند، خائن به آرمان های ملت است. 

صالحی امیری با اشاره به اینکه کارنامه دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی بسیار درخشان است، افزود: مفهوم اقتصاد مقاومتی یک مفهوم تبلیغاتی نیست که با پوستر و بنر بگوییم به آن رسیده ایم. 
وی اظهار کرد: آنهایی که دولت را نقد می کنند در سالهای گذشته که رهبری به عنوان پرچم دار انقلاب اسلامی سالی را به عنوان موضوع مهمی مطرح کردند، کجا بودند؟ 

وی ادامه داد: در سال اصلاح الگوی مصرف که مصرف آب و برق و گاز افزایش پیدا کرد، چرا کسی اعتراض نمی کرد؟ در سال وحدت و همدلی وقتی شکاف و نفاق سیاسی در کشور افزایش پیدا کرد چرا کسی انتقاد نمی کرد؟ امروز که دولت با باور به موضوع اقتصاد مقاومتی به میدان آمده است و همه دولت در تمام سطوح وارد فضای اقتصاد مقاومتی شده است، عده ای تازه بیدار شده اند و می گویند دولت چه کرده است؟ 

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مختص به یک سال نیست ادامه داد: در مقاله ای عنوان کردم در کمتر از یک دهه نمی توان در این کشور گفتمان سازی کرد، گفتمان سازی یک شعار نیست، گفتمان سازی ایجاد باور درونی نسبت به تحقق اقتصاد درون زا و برون گرا است. 

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی عبور از سطح گفتمان اجتماعی مردم است و اینکه در گفتمان عمومی جامعه نیاز به اقتصاد مقاومتی شکل گیرد. 

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی ایجاد یک نیاز و عطش اجتماعی است، افزود: عده ای تلاش می کنند مفهوم را از خوبی خالی کنند و این اهانت به اقتصاد مقاومتی بزرگ است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما باور داریم اقتصاد مقاومتی راه نجات اقتصاد کشور است اما معتقدیم باید در این حوزه با تدبیر عقلانیت سیاست و استراتژی حرکت کرد.

صالحی امیری با بیان اینکه در حوزه داخلی مهمترین استراتژی دولت،ثبات و آرامش است و پیش نیاز توسعه ثبات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است، افزود: دولت استراتژی پرهیز از مماشات را در همه حوزه ها انتخاب کرده است. 

وی اضافه کرد: عده ای تلاش دارند دولت را به زمین مناقشه ببرند ولی دولت وارد زمینی که دیگران طراحی کرده اند و وارد زمین بازی بازیگرانی که تلاش می کنند دولت را از کار و خدمت به مردم خارج کنند ، نخواهد شد. 

وی ادامه داد: دراقتصاد، صنعت، کشاورزی و حمل و نقل شاخص ها رشد بالایی داشته است و در حوزه داخلی بسترهای جهش فراهم است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: بنا نبود برجام همه مسائل را یک شبه حل کند. برجام سدی بود که مانع از توسعه این نظام به سمت هدف های متعالی بود. 

وی گفت: برجام سیم خاردار و سدی بود که دشمنان برای ملت گسترده بودند و دولت تلاش کرد تا این سد را از مسیر توسعه بردارد و مسیر توسعه برای حرکت هموار گردد. 

صالحی امیری تصریح کرد: تا دیروز امکان توسعه در کشور وجود نداشت و بنای دولت حرکت در مسیر اعتدال است و اعتدال زبان نرم با مردم است. 

وی گفت: اعتدال یعنی مذاکره برای تامین منافع ملی و هموار سازی راه توسعه ملی برای اشتغال و رفاه ملت است. 

وی خاطرنشان کرد: اعتدال با کج اندیشی، خشونت، ولنگاری و سکولاریزم نسبتی ندارد بلکه اعتدال بر مبانی دینی استوار است. 

وی با بیان اینکه ما در برجام تلاش کردیم تا زنجیر تحریم و تحقیر شکسته شود ، افزود: در موضوع برجام تلاش کردیم تا افکار عمومی جهانیان را اگاه سازیم و در برجام مدیون تدابیر مقام معظم رهبری و نیروهای مسلح و حمایت های مردمی بودیم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اگر تدابیر مقام معظم رهبری و اقتدار نیروهای مسلح و درک دولت از دیپلماسی و تلاش حداکثری دولت و حمایت مردمی نبود امروز اینجا نبودیم. 

وی گفت: ما در برجام از سد بزرگ غرب و با حفظ هویت و غرور از موانع ملی عبور و بستر جذب سرمایه گذاری خارجی را فراهم کردیم. 

وی مثال زد : برای اولین بار در ماه گذشته شرکت نفتی فرانسوی 4.8 میلیارد دلار قرارداد امضا کرد و با عبور از برجام از تولید نفت 970 هزار بشکه ای محدود فروش به چهار کشور معین به صادرات 2.3 میلیون بشکه نفت به همه دنیا عبور کردیم. 

وی اضافه کرد: ما در برجام موفق شدیم برای اولین بار در اوپک مدیریت تولید را پس از 60 سال به دست آوریم و این محصوص دیپلماسی وزارت نفت ما است ، اما عده ای تلاش می کردند این مساله به گوش مردم نرسد. 

صالحی امیری به امنیت موجود در کشور اشاره کرد و گفت: انتظار ما از صدا و سیما و اصحاب رسانه این است که بستر امنیت را برای ملت تشریح کنند، که در شرایط ناامن منطقه چطور ما در امن ترین شرایط زندگی می کنیم. 

وی افزود: چرا امروز صداها بسته و قلم ها خاموش است و خدمات دولت و نظام و در راس آن رهبری را نادیده می گیرند. 

وی با اشاره به اینکه این دولت خود را بدهکار مردم می داند تاکید کرد: این دولت خود را آسمانی نمی داند بلکه این دولت زمینی است و اگر موفقیتی است متعلق به مردم است و اگر ناکامی است متعلق به ما است. 

صالحی امیری اضافه کرد: دولت مدام برای اخذ رهنمود به نزد مراجع عظام می رود اما هیچ گاه نگفته که هیچ دولتمردی از مراجع سوء استفاده کند. 

وی گفت: این دولت معتقد است مقدسات باید برای همه تاریخ باقی بماند و هیچ کس حق ندارد از مقدسات سوء استفاده کند. 

ما به مبانی دینی، شرعی و فقهی و مرجعیت احترام تمام داریم و معتقدیم هیچ کس نباید از این مراجع برای اهداف سیاسی استفاده کند و از این منظر دولت، دولت زمینی است ، نه آسمانی! 

وی اضافه کرد: دولت با همه توان در حال حل مشکلات کشور است و از بابت کمبودها از ملت عذرخواهی می کنیم و این وعده را می دهیم که با همه توان برای حل مشکلات تلاش کنیم. 

وی با بیان اینکه ما همه مسافران یک کشتی هستیم ، افزود: یک مقصد را در پیش داریم و ما همه وفادار به یک نظام هستیم که در راس و هرم قدرت آن شخص رهبری است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه عده ای تنگ نظر تلاش کردند دایره انقلاب و رهبری را تنگ کنند ، بیان کرد: دولت وفادار به آرمان های امام و رهبری است و لذا عده ای خود را برتر از دیگران و خود را نماینده انقلاب ندانند و دیگران را غیر انقلابی خطاب نکنند. 

وی تصریح کرد: انقلابی معلمی است که برای توسعه خدمات تلاش می کند، انقلابی شخصیتی است که برای کمک به مردم از خود عبور می کند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار