استاندار همدان با بیان اینکه باید قدر مفاخر ایران را دانست، گفت: سال ۹۶ در همدان به نام «باباطاهر» نامگذاری می‌شود.
کد خبر: ۳۹۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷ 15 March 2017
استاندار همدان با بیان اینکه باید قدر مفاخر ایران را دانست، گفت: سال ۹۶ در همدان به نام «باباطاهر» نامگذاری می‌شود.

به گزارش مهر، محمدناصر نیکبخت در همایش بیدارگر مشرق زمین که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اسدآباد برگزار شد، گفت: صالحی امیری عقلانیت و اندیشه ورزی را بر حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاکم کرد.

وی با بیان اینکه دکتر صالحی امیری، شخصیتی فرهیخته، دارای اندیشه، تفکر، تعقل، فرهنگ و  نعمتی برای امور فرهنگی کشور است، گفت: جا دارد از زحمات دکتر جنتی قدردانی کنیم اما در این مرحله بهترین انتخاب انجام شد.

وی گفت: دکتر صالحی امیری عرصه فرهنگی را به سوی تعامل، عقلانیت و اندیشه ورزی به خوبی هدایت کرده و از مفاخر کشور در امر فرهنگ است.

استاندار همدان با بیان اینکه اسدآباد باید از فرصت سیدجمال الدین و حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوبی بهره مند شود، گفت: هرسال استان همدان را به نام یکی از مفاخر نامگذاری و سال ۹۶ را «باباطاهر» انتخاب می کنیم.

وی گفت: با مشورت آیت الله محمدی امام جمعه همدان که از ذخایر انقلاب و مفاخر کشور هستند، هر سال را به نام یکی از بزرگان نامگذاری کرده ایم.

وی با بیان اینکه بزرگان این خطه زیاد هستند به طوری که اگر سالی برای ۱۰بزرگ هم بزرگداشت بگیریم به جایی نمی رسیم، گفت: در زمینه امور فرهنگی دولت تدبیر و امید کارهای شایسته ای انجام داد.

محمدناصر نیکبخت بابیان اینکه آیندگان ماباید بدانند که چطور سیدجمال ادیا اسدابادی جهانی شده است، افزود: مبارزه با استکبار و بازگشت به اسلام واقعی باعث درخشش سیدجمال در دنیا شد.

استاندار همدان گفت: سیدجمال الدین اسدآبادی باعث افتخار مردم همدان و اسدآباد است و همایش باید در شناساندن سیدجمال تاثیرگذار باشد.

نیکبخت افزود: علاوه بر دانشنامه ۱۱۰ جلدی استان که تاکنون ۴۰ جلد از آن چاپ شده است، تجلیل از مفاخر و بزرگان نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه همدان مهد تمدن و هنر است، عنوان کرد: برخی تلاش دارند سیدجمال الدین اسدابادی را افغانی جلوه دهند اما افرادی که سلطه علمی دارند در دنیا ماندگار می شوند.

وی افزود: سیدجمال الدین اسدابادی تنها از آن ما نیست و متعلق به کل مسلمانان جهان است.

نیکبخت با بیان اینکه زادگاه سید جمال، اسدآباد است اما وی متعلق به تمام دنیا است و همه دنیا از اندیشه سید جمال الدین بهره مند شده اند یا می شوند، گفت: آیندگان ما باید بدانند که سید جمال الدین چگونه جهانی شد و بازگشت به اسلام ناب و مبارزه با استبداد و استکبار باعث شد که سید در عالم بدرخشد.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه بودجه فرهنگی کمی نصیب دولت می شود اما دولت در همه جا باید پاسخگوی امور فرهنگی باشد، گفت: در عزل و نصب‌ها تنها دولت تصمیم می گیرد که البته ما احترام همه نمایندگان را که دوست و همکار ما هستند، داریم.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه شرایط استان همدان برای جهش، مهیاست، گفت: دستور احداث یک مجتمع فرهنگی به نام سید جمال الدین اسدآبادی را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار داریم.

وی گفت: با معاونین وزیر فرهنگ قبلا توافق داشتیم که جشنواره فیلم کودک و نوجوان در همدان بماند زیرا برای آن بسیار هزینه شده و مردم هم استقبال کرده اند و انتظار داریم این موضوع با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهایی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار