نماینده جامعه هنرمندان استان همدان با بیان اینکه خلق اثر فرهنگی و هنری خالص‌ترین تولید ملی است، تصریح کرد: اگر دولت و وزارت ارشاد در راستای سرمایه‌گذاری گام بردارید حتما بخش خصوصی وارد کار می‌شود.
کد خبر: ۳۹۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷ 15 March 2017
نماینده جامعه هنرمندان استان همدان با بيان اينكه دلگیری هنرمندان از این است که چرا حضور سرمایه در بخش‌های صنعتی جدی است اما برای فعالیت‌های فرهنگی اینگونه نیست، گفت: وجود یک اتحادیه صنفی تحت عنوان خانه صنفی هنرمندان بسیاری از نارسایی‌های این جامعه را رفع می کند.

به گزارش فارس، احمد بیگلریان در گردهمایی اصحاب فرهنگ و هنر استان همدان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه صحبت در مورد فرهنگ و هنر از مباحث شیرین است، اظهار کرد: جامعه‌ای موفق و هدفمند است که با زبان فرهنگ و هنر گفت‌و‌گو کند.

وی با بیان اینکه هنر و فرهنگ رابط مطلوبی بین فرهنگ‌هاست، ادامه داد: هیچ اثر هنری واقعی در هیچ زمان و مکانی بر نفرت تکیه نزده است که باید این مهم را مد نظر قرار داد.

نماینده جامعه هنرمندان استان همدان با اشاره به اینکه در جهان امروز هر انسانی یک موجود منحصر به فرد است، افزود: هنرمندان می‌توانند یک اندیشه خوب را به مخاطبان خود منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه جامعه هنری استان در عرصه هفت‌گانه هنر همان کارهایی را انجام می‌دهند که در بالا ذکر شد، بیان کرد: هر یک از هنرمندان هنر‌های هفت‌گانه سالانه تولیدات فرهنگی و هنری خود را به مردم عرضه می‌کنند.

بیگلریان با اشاره به اینکه کاهش آمار ناهنجاری و بزه‌های اجتماعی در استان نشاندهنده تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری است، یادآور شد: نبود زمینه و ابزار‌های کار نتیجه کار هنرمندان را گنگ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تولید مساوی با سرمایه است، افزود: دلگیری هنرمندان از این است که چرا حضور سرمایه در بخش‌های صنعتی جدی است اما برای فعالیت‌های فرهنگی اینگونه نیست.

نماینده جامعه هنرمندان استان همدان با بیان اینکه خلق اثر فرهنگی و هنری خالص‌ترین تولید ملی است، تصریح کرد: اگر دولت و وزارت ارشاد در راستای سرمایه‌گذاری گام بردارید حتما بخش خصوصی وارد کار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز همه صنوف صاحب اتحادیه هستند به جز هنرمندان، افزود: اگر اهالی فرهنگی و هنر برای توسعه خود نیاز به سرمایه از طریق وام داشته باشند هیچ بانکی وام نمی‌دهد زیرا ساز و کاری در این زمینه وجود ندارد.

بیگلریان با بیان اینکه وجود یک اتحادیه صنفی تحت عنوان خانه صنفی هنرمندان بسیاری از نارسایی‌های این جامعه را رفع می‌کند، ادامه داد: اهالی فرهنگ و هنر خواهان برقراری عدالت در توزیع بودجه‌های فرهنگی ـ هنری است چراکه سه چهارم بودجه فرهنگ و هنر در تهران هزینه می‌شود در حالی که 70 درصد جمعیت کشور در دیگر استان‌هاست.

وی افزود: هر ساله جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در استان برگزار می‌شود که در این راستا مجمتع فرهنگی شهید آوینی و ابن سینا تجهیزات نیاز دارند.

نماینده جامعه هنرمندان استان همدان یادآور شد: بسیاری از هنرمندان به مرز کهنسالی رسیده‌اند، افرادی که در ذهن مردم ماندگار شده‌اند اما مسؤولان آنها را فراموش می‌کنند حالی از آنها بپرسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار