استاندار همدان بابیان اینکه در سال ۹۳ بیش از ۲۱ هزار نفر در استان بیکار شده بودند٬ عنوان کرد: میزان پرداخت بیمه بیکاری در استان همدان امسال نسبت به سال گذشته بسیار کاهش پیداکرده است.
کد خبر: ۳۹۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 15 March 2017
استاندار همدان با بیان اینکه قطار تا یک ماه آینده به همدان می‌رسد گفت: با تصویب برجام از کشورهای آلمان٬ ترکیه و هندوستان ریل به کشور ما وارد شد و اکنون ریل‌گذاری به ۵۱ کیلومتری همدان رسیده است.

به گزارش تسنیم٬ محمدناصر نیکبخت در شورای اداری استان همدان که با حضور وزیر ارشاد برگزار شد،اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی٬ نظامی ، انتظامی ، قضایی و مردم همدان همگی همکاری خوبی برای رسیدن به توسعه دارند.

وی افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی براساس شاخص‌هایی که ستاد مرکزی در موارد سه‌گانه کشاورزی٬ صنعت و خدمات برای همدان در نظر گرفته بود میزان ارتقا شاخص قابل توجه بوده است.

وی افزود: در محدوده بخش کشاورزی به میزان 135 درصد شاخص‌ها اجرایی شده است و همچنین در محدوده خدمات 100 درصد و محدوده صنعت٬معدن و تجارت 89 درصد شاخص‌ها اجرایی شد.

استاندار همدان بیان کرد: 81 درصد اراضی آبی مستعد استان همدان به آبیاری مدرن مجهز شده‌اند و تغییر الگوی کشت به سمت کم‌آب‌بر در اولویت قرار گرفته است.

وی گفت: در راستای استفاده مناسب از آب‌های زیرزمینی دو هزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شده است و چاه‌های مجاز، مجهز به کنتور هوشمند شدند که در این راستا 220 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شد.

نیکبخت با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور پساب فاضلاب شهر همدان تصفیه شد٬ تصریح کرد: نیروگاه مفتح در بدترین حالت مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود و با حفر 28 حلقه چاه سبب ایجاد فروچاله شده بود و آب دشتفامنین  را می‌بلعید.

وی گفت: بخشی از پساب همدان به این نیروگاه منتقل شد و میزان اضافه برداشت آب کاهس یافت و بخش دیگر پساب به منطقه اقتصادی جهان‌آباد منتقل می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به احیای 400 واحد تولیدی تعطیل شده در استان عنوان کرد: از سال 93 تاکنوم هر ماه بین 700 تا یک‌هزار شغل جدید در استان همدان ایجاد شده است که مستندات بیمه‌شدگان جدید در تامین ‌اجتماعی وجود دارد.

وی اظهار داشت: 574 میلیارد تومان به واحدهای صنعتی و کشاورزی استان همدان در راستای رونق تولید پرداخت شده است.

نیکبخت با بیا اینکه هدفمندی یارانه‌ها واحدهای تولیدی را نابود کرد، افزود: از 1500 واحد تولیدی موجود در استان همدان تنها 18 واحد بالای 50 درصد ظرفیت کار می‌کردند.

وی بیان کرد: با وجود تلاش‌هایی که برای اشتغال‌زایی انجام شده اما اشتغال‌های ایجادی محسوس نیست چون همه بیکار شده بودند و با اقدامات ما در حال جذب کار هستند.

استاندار همدان با بیان اینکه در سال 93 بیش از 21 هزار نفر در استان بیکار شده بودند٬ عنوان کرد: میزان پرداخت بیمه بیکاری در استان همدان امسال نسبت به سال گذشته بسیار کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دولت حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در اولویت قرار داده است٬ افزود: هشت هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان همدان انجام شده است.

نیکبخت تصریح کرد: به برکت برجام همدان به قطب تولید و احداث نیروگاه‌های خورشیدی تبدیل شده است به طوری که دو نیروگاه با 14 مگاوات ظرفیت ساخته شده و ساخت چهار نیروگاه با سرمایه‌گذاری مستقیم آلمان و انگلیس نیز شروع شده است‌.

وی از رسیدن قطار تا یک ماه آینده به همدان خبر داد و اظهار داشت: با تصویب برجام از کشورهای آلمان٬ ترکیه و هندوستان ریل به کشور ما وارد شد و اکنون ریل‌گذاری به 51 کیلومتری همدان رسیده است.

استاندار همدان گفت: میزان پرداخت وام ازدواج به متقاضیان نسبت به سال گذشته 300 درصد افزایش یافته است به طوری که سال گذشته 50 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج توزیع شد اما امسال تاکنون 154 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی از کاهش دو درصدی آمار طلاق در استان خبر داد و افزود: در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی قول داده‌ام اگر هر دو دانشجو با هم ازدواج کنند٬ وام ازدواج آنها بدون نوبت پرداخت می‌شود و یکی ‌از زوجین را مشغول به کار می‌کنم.

وی گردشگری را یکی از ریل‌های توسعه استان دانست و گفت: پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی باید به بهترین نحو انجام شود و نظارت بر بازار توسط متولیان با دقت بیشتری انجام سود.

استاندار همدان با اشاره به برگزاری انتخابات بیان کرد: شرایط را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کردیم و امانتدار آرای مردمی هستیم تا شاهد حماسه‌آفرینی مردم باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار