محمد موسوی می‌گوید قهرمان شده‌ایم اما می‌گویند زمین کج است!
کد خبر: ۳۹۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲ 15 March 2017

به گزارش تابناک : محمد موسوي و لذت قهرماني با بانك سرمايه. خيلي‌ها بر اين عقيده هستند كه قهرمان شدن اين تيم كار راحتي بوده، چراكه تركيب اصلي اين تيم همگي ملي‌پوش هستند! وقتي اين حرف را به محمد موسوي زديم يك جورهايي عصباني شد: «آخر من چه بگويم؟ زمين كج بود؟ كجاي اين كار اشكال دارد؟ متأسفم براي كساني كه فقط و فقط نشسته‌اند و مي‌خواهند ارزش قهرماني ما را پايين بياورند.»

*در اينكه تيم شما با شايستگي قهرمان شد، شكي وجود ندارد اما اين را هم بايد قبول كنيد كه بيشتر بازيكنان تيم ملي را در اختيار داريد.

خيلي‌ها مي‌خواهند مسئله قهرماني ما را كم‌رنگ كنند. سال‌هاي سال تيم‌هاي ديگري بودند كه بهترين بازيكنان را مي‌خريدند و قهرمان مي‌شدند. من نمي‌خواهم درباره اين مسائل حرف بزنم اما واقعاً بيان اين حرف‌ها درست نيست. يك تيم آمده و سرمايه‌گذاري كرده. تيم‌هاي ديگر هم مي‌توانند همين كار را بكنند.

*به دليل حضور همين ملي‌پوشان است كه خيلي‌ها مي‌گويند كار سختي براي قهرماني نداشتيد.

واقعاً متأسفم. سال قبل هم اين حرف‌ها را مي‌زدند. اين از كم‌لطفي دوستان است. يعني من و دوستانم زحمتي نكشيديم؟ چرا مي‌خواهند ارزش قهرماني ما را كم كنند؟ با اين حال مهم نيست، ما زحمت ‌كشيديم و لذتش را برديم. حالا مدام بروند و بگويند داوري به نفع‌شان بود، زمين كج بود و...

*البته در بازي رفت با پيكان، خود شما بارها به داوري اعتراض كرديد.

درست مي‌گفتم. در تمام ست‌ها با اختلاف زيادي پيش مي‌افتاديم اما با هر اشتباه داوري كل تيم ما به هم مي‌ريخت. البته تا حدي هم مي‌توان به بازيكنان به خاطر اين مسئله حق داد چون حساس‌ترين مسابقه فصل بود و فشار زيادي را تحمل مي‌كردند.

*نظرت درباره انتقاداتي كه از ويدئو چك مي‌شود چيست؟

نمي‌دانم اجراي ويدئوچك با اين شرايط چه معنايي دارد. در بازي رفت، آقاي اكبري براي مسئله‌اي درخواست ويدئوچك كرد كه تا به حال در ليگ جهاني هم نديده‌ام، چه برسد به اينكه به خاطر آن امتياز تيم را برگردانند.

*اما در بازي برگشت چند بار درخواست دادند و مشخص شد داور اشتباه كرده است.

گاهي هم اين‌طور مي‌شود.

*كمي درباره بانك سرمايه حرف بزن. تيم شما بازي‌هاي خوبي را به نمايش گذاشت. به خصوص در دو بازي فينال در مقابل پيكان.

باور كنيد ما هم مثل همه تيم‌ها زحمت كشيديم. من مي‌خواهم بگويم دو قهرماني پي در پي اتفاقي نيست. نمايش بازيكنان ما در طول رقابت‌هاي ليگ فوق‌‌العاده بود. ضمن اينكه يك همدلي و انسجام در تيم ما وجود داشت. همه بازيكنان با هم رفيق بودند و فكر مي‌كنم مهم‌ترين فاكتور ما براي قهرماني همين رفاقت بود.

*شما فقط دو باخت در ليگ داشتيد، درست است؟

بله. امسال فراز و نشيب‌هاي زيادي داشتيم كه خدا را شكر با تجربه بچه‌ها از پس همه آنها بر آمديم. خدا را شكر مي‌كنم كه توانستيم عنوان قهرماني را از آن خودمان كنيم. در چند سال گذشته فكر نمي‌كنم تيمي تنها با دو باخت قهرمان شده باشد. امسال، سال سختي براي ما بود و خدا را شكر مي‌كنم كه توانستيم عنوان قهرماني را به دست بياوريم.

*سال 95 براي محمد موسوي در كل چطور بود؟

قطعاً سالي كه در آن به المپيك رفته‌ايم نمي‌شود بد باشد. ما طلسم را شكستيم، اما به نظرم غير از اين، اتفاق خاص ديگري در واليبال نيفتاد. شايد اگر نتايج بهتري مي‌گرفتيم بهتر از اين هم مي‌شد. اما در كل نمي‌دانم خوب بود يا بد. براي خودم بالاتر از متوسط بود. من هميشه توقع‌ام از خودم زياد است.

*راستي به آرزويت هم رسيدي. چند روز قبل گفته بودي دوست داري سال 95 با قهرماني تيم شما به پايان برسد.

پيش‌بيني كرده بودم ديگر. ديديد كه درست از آب درآمد. (با خنده)

*ليگ تمام شد و سرمربي تيم ملي هم روز دوشنبه در نشست خبري‌‌اش از برنامه‌هايش گفت. دوران سخت دوباره دارد شروع مي‌شود.

تمام نشده بايد يك كار ديگر را شروع كنيم. چاره‌اي نيست. البته خسته شده‌ام. چند روزي بايد استراحت كنم و يك مسافرت با دوستان و خانواده بروم و بعد اردوي تيم ملي...

*پيش‌بيني‌ات از تيم ملي، كولاكوويچ و آينده چيست؟

اميدوارم اتفاق‌هاي خوبي بيفتد. من و همه دوستانم در تيم ملي هدفي غير از موفقيت نداريم. دوست دارم روزهاي خوبي را در كنار سرمربي جديد داشته باشيم و موفقيت‌هاي زيادي را تجربه كنيم. هنوز كه تمرينات تيم ملي شروع نشده، اما تعريف سرمربي جديد را خيلي شنيده‌ام.

*چند روز ديگر سال نو آغاز مي‌شود. دوست داري درباره نوروز حرف بزنيم؟ خاطره جالبي داري كه براي‌مان تعريف كني؟

من براي همه همين خاطره را تعريف مي‌كنم. چيزي كه به ياد دارم شستن قالي و فرش است. هنوز هم فرش و قالي‌ها را در خانه مادرم خودمان مي‌شوريم! مادرم به قالي‌شويي‌ها اصلاً اعتقادي ندارد. البته چند سالي است كه من را معاف كرده و مي‌گويد مصدوم مي‌شوم، كمرم درد مي‌گيرد و نمي‌توانم بازي كنم!

*دوست داري در سال جديد چه اتفاقاتي برايت بيفتد؟

سلامتي خانواده‌ام و همه مردم ايران را از خدا مي‌خواهم. خودم هم آرزوهايي دارم كه اميدوارم برآورده شود.

*چه آرزوهايي؟

 

آرزوهايي درازمدت كه بعداً بايد درباره‌‌اش حرف بزنم.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار