مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: ۱۵ خیمه معرفت با حضور ۱۰۷ مبلغ که ۶۰ مبلغ اعزامی و ۴۷ مبلغ بومی هستند برپا می‌شود.
کد خبر: ۳۹۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷ 15 March 2017
حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده صبح امروز در نشست خبری با اشاره به طرح ملی آرامش بهاری از 28  اسفندماه سال جاری تا 15 فروردین سال 96 اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه تنها دستگاه فرهنگی است که با برنامه مصوب و مدون در ایام تعطیلات نوروزی درگیر است.

وی استفاده از ظرفیت تعطیلات بهاری و مسافرت هموطنان را بهترین فرصت برای معرفی بقاع متبرکه و امامزادگان دانست و افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های اجرای این طرح، لحظه معنوی تحویل سال است که در با بهره‌گیری از ظرفیت غنی معنوی و روحانی بقاع متبرکه و امامزادگان و حضور مردم می‌توان بهترین بهره را ببرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه مراسم تحویل سال نو همزمان با بقاع متبرکه و امامزادگان استان به صورت محوری در موقوفه باغ فتح‌آباد برگزار خواهد شد گفت: طرح آرامش بهاری در 51 بقعه متبرکه و امامزاده استان برگزار می‌شود.

وی از برپایی 15 خیمه معرفت در 15 امامزاده شاخص استان خبرداد و افزود: این خیمه‌ها با حضور 107 مبلغ که 60 مبلغ اعزامی و 47 مبلغ بومی هستند برپا می‌شود.

قاسمی‌زاده با اشاره به اینکه در این خیمه‌ها، غرفه‌های کودک و نوجوان، حجاب و عفاف، مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی را شامل می‌شود گفت: در هر خیمه معرفت حداقل سه نفر روحانی و کارشناسی مذهبی حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به برپایی 44 نمایشگاه عکس و پوستر در ایام نوروز در بقاع متبرکه استان کرمان براساس نیاز تشخیص داده شده سازمان اوقاف گفت: برگزاری نماز جماعت، ادعیه و مناجات‌های ماه رجب در در راستای طرح آرامش بهاری در این اماکن برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه در سال 95 تا به امروز 147 وقف جدید در استان کرمان در سامانه سازمان اوقاف  ثبت شده گفت: بیشتر این وقفیات در حوزه ناحیه 2 کرمان و شهرستان‌های بافت، جیرفت و رفسنجان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دیدگاه واقفین در حوزه وقف با توجه به نیاز روز جامعه تغییر کرده است گفت: از تعداد 147 وقف در سال جاری حدود 100 مورد در حوزه‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی بوده است.

قاسمی‌زاده با اشاره به اینکه در سال 95  حدود یک میلیون نفر در سطح استان کرمان از بقاع متبرکه بازدید کرده‌اند تصریح کرد: در راستای اجرای درست طرح آرامش بهاری در استان عملکرد بقاع متبرکه و امامزادگان هم از سوی سازمان اوقاف و هم اداره کل اوقاف مورد ارزیابی قرار گرفته و از بهترین عملکرد تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم تصور می‌کنند همه مساجد بین راهی در حوزه اوقاف است خاطرنشان کرد: سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها مسئول نظارت بر همه این مساجد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمان موفق به اجرای بیش از 90 درصد برنامه‌ها و تعهدات سال 95 خود شده است گفت: برای ساخت تالار احسان شهر کرمان 15 میلیارد تومان هزینه شده که بیش از 14 هزار متر زیربنا دارد و در این پروژه یک ریال از منابع دولتی و محل نیت واقف برای آن هزینه نشده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار