در جلسه هیأت مدیره سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد مقدس مطرح شد؛
پانصد و نوزدهمین جلسه هیأت مدیره سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد مقدس با دستور کار اصلی بررسی طرح «پدرانه 2» و سایر اقدامات فرهنگی شهرداری مشهد تشکیل جلسه داد.
کد خبر: ۳۹۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵ 15 March 2017
به گزارش  تابناک رضوی ، در این جلسه که با حضور وحید جلیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد، حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی، مدیرکل تبلیغات خراسان رضوی، دکتر سعید خورشیدی، عضو هیأت مدیره سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد، سید کمال‌الدین حسینی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، دکتر جمال یزدانی، عضو هیأت مدیره سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد و باغسنانی برگزار شد، پیرامون میزان موفقیت طرح پدرانه در اولین مرحله اجرا و همچنین بررسی فعالیت‌های پاتوق کتاب زیرگذر پارک ملت، بحث و تبادل‌نظر شد.
«پدرانه»، پل محبت میان دختر و پدر
طرح پدرانه که اولین مرحله اجرای خود را در بهار 95 پشت سر گذاشت، کوشید تا با هنرنمایی دختران برای پدران خود، رابطه عاطفی بین آنان را افزایش و تحکیم بخشد.
در این طرح که با مشارکت 45 مدرسه دخترانه انجام شد، بیش از هزار و 500 نفر از دانش آموزان دختر مقاطع مختلف منطقه 4 شهرداری شرکت کردند.
هدف اصلی برگزاری این جشنواره، تقویت روابط عاطفی بین دختران و پدران عنوان شد که از سوی فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار شد؛ بناست تا دومین مرحله برگزاری این جشنواره با عنوان «پدرانه 2» توسط فرهنگسرای غدیر اجرا شود.
کالای فرهنگی برای مدیران ساخته می‌شود نه مخاطب
وحید جلیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در این جلسه به لزوم ایجاد «پیوست رسانه‌ای» برای طرح‌ها و فعالیت‌های فرهنگی اشاره و اظهار کرد: مشکل ما در تولید کالای فرهنگی، سوبسیدی بودن آن است که برای مدیران ساخته می‌شوند نه برای مخاطب، به همین دلیل نیز روی جذابیت و کیفیت تولیدات دقت و تمرکز زیادی نمی‌شود.
جلیلی ادامه داد: ممکن است کاری درست کنند که من و اعضای هیأت مدیره بپسندیم و بگوییم «عجب کار خوبی» ولی در واقعیت اتفاق خاصی رخ نداده، این مشکل عمده‌ای است که برای تولید کالاهای فرهنگی برای مخاطب وجود دارد و اثربخشی را ضعیف کرده است.
وی با تأکید بر لزوم تولید کالای فرهنگی برای مخاطب، عنوان کرد: در تولید کالای فرهنگی، نظارت و تناسب با نیاز مخاطب باید موردتوجه قرار گیرد.
«پاتوق کتاب»، محل برپایی پاتوق‌های فرهنگی
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد در ادامه به فعالیت پاتوق کتاب زیرگذر پارک ملت اشاره کرد و گفت: این محل باید تبدیل به یک پاتوق فرهنگی شود زیرا صدها نفر از نویسندگان جبهه انقلاب علاقه دارند به مشهد بیایند، باید دو پاتوق فرهنگی در ماه با حضور نویسندگان جبهه انقلاب در پاتوق کتاب برگزار شود.
جلیلی با بیان این که این فضا باید فضای فرهنگی، دینی و انقلابی باشد، اظهار کرد: مدیریت محتوای فضای بوستان کتاب نباید از دست برود، باید ملاحظه داشت تا در عین در جریان بودن چرخه اقتصادی، یک فضای فرهنگی، دینی و انقلابی در آن منطقه شکل بگیرد.
وی ادامه داد: وجود کتاب‌هایی با موضوعات روانشناسی ممکن است تا حدی برای مخاطب مؤثر باشد اما باید ملاحظه شود آنچه پاتوق کتاب در آن منطقه به آن نام شناخته می‌شود، یک کتاب‌فروشی «انقلاب اسلامی» باشد تا یک کتاب‌فروشی معمولی.
در ادامه، دکتر جمال یزدانی نیز به فعالیت‌های صورت گرفته در پاتوق کتاب، گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی جزء وظایف اصلی این مجموعه است که به نظر می‌رسد به لحاظ نیروی اجرایی دچار ضعف هستند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار