حدیث قیاسی در گفتگو با تابناک:
کارشناس ارشد فیزیو لوژی ورزشی گفت: برای اینکه چربی بسوزانید باید بیشتر از آن مقداری که انرژی و کالری مصرف می کنیم ، کالری بسوزانیم .
کد خبر: ۳۹۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 16 March 2017
حدیث قیاسی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه اظهار داشت: سوزاندن ۳۵۰۰ کالری، حدود یک نیم کیلو از وزن ما کاهش می یابد .

وی با اشاره به اینکه  یک فرد ۸۳ کیلویی  بعد از انجام ۳۰ دقیقه حرکات کششی ۱۸۰ کالری می سوزاند، تصریح کرد: بنابراین برای اینکه این فرد بتواند یک کیلو از وزنش را کاهش دهد. 

کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزش در ادامه افزود: برای کاهش وزن یک کیلویی هر فرد باید  ۹ ساعت در هفته حرکات کششی انجام دهد. 

قیاسی خاطر نشان کرد: در حالی که اگر همین فرد ۳۰ دقیقه شنا کند ۴۵۵ کالری می سوزاند اگرچه حرکات کششی در کاهش وزن چندان موثر نیستند اما دامنه حرکات فیزیکی ما را بیشتر می کنند.

او‌ با بیان اینکه حرکات ورزشی باعث می شود که بدن ما متعادل تر شود، متذکرشد: برای اینکه  بتوانیم راحت تر و بهتر تمرینات ورزشی شدید را انجام دهیم و درواقع روند چربی سوزی بدن ما را تسریع می کنند.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی بیان کرد: اگرچه حرکات کششی می توانند به سوزاندن سریعتر چربی های اضافی کمک کنند اما رژیم غذایی مناسب مهم ترین عامل برای سوزاندن چربی هاست.

وی با اشاره به حرکات کششی که معمولا آسیبی به بدن ما وارد نمی کنند، عنوان کرد: اما اگر فرد مواظب نباشد و بیش از حد به عضلاتتان فشار آوردو یا با بدن سرد این حرکات را انجام دهد ممکن است باعث آسیب به خویش شود.

 قیاسی تاکید کرد: بنابراین قبل از انجام این حرکات،  ۵ تا ۱۰ دقیقه با راه رفتن یا دوچرخه زدن بدن را باید گرم کرد و  در این حال فرد  در حین انجام حرکات سنگین ورزشی آماده بوده و کم تر آسیب می بیند.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار