در روزهای پایانی سال از شهرستان بهمئی ، دو خبر در رسانه ها منتشر شد که برای مردم بهمئی و استان موجب ناراحتی و خوشحالی همزمان شد.
کد خبر: ۳۹۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 16 March 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در واپسین روزهای سال 1395 ، از شهرستان بهمئی دو خبر مهم رسانه ای شد که هر دو خبر اهمیت مهمی هم برای استان و هم برای شهرستان بهمئی داشت .
درگذشت روحانی برجسته و عالم بهمئی
خبر اول مربوط به در گذشت یکی از علمای وارسته و مصلح این منطقه بود که موجب تاثر و ناراحتی مردم این شهرستان و دیگر مردم استان شد.
آمیر عبدالعزیز تقوی، از علمای برجسته و شخصیت های کم نظیر مردمی شهرستان بهمئی، صبح امروز بعد از تحمل یک دوره یک ساله بیماری در بیمارستان شهید زاده بهبهان دعوت حق را لبیک گفت.
مرحوم حجت الاسلام آمیر عبدالعزیز تقوی نیم قرن با تکیه بر منابع و معارف غنی اسلامی مردم‌داری کرد.کار و تفریح او با مردم بودن و گره گشائی از مشکلات،حل اختلافات و تالیف قلوب مردم بود. 

یک خبر خوش و یک خبر ناراحت کننده در روزهای پایانی سال در بهمئی!

مرحوم حجت الاسلام آمیر عبدالعزیز تقوی همنشینی با مردم بهمئی را بر اسکان در شهرهای بزرگتر ترجیح داد و وقتی از مردم بهمئی جدا می شد تا به هنگام بازگشت بی تاب بود.
خط قرمزی روابط مرحوم آمیر عبدالعزیز تقوی با مدیران رضایتمندی مردم بود در غیر این صورت رابطه اش با آن مدیر مخدوش می شد.
لازم به توضیح است زمان و مکان تشییع،خاکسپاری و ختم مرحوم حجت الاسلام آمیر عبدالعزیز تقوی متعاقبا اعلام میگردد.
آشتی دو طایفه پس از 51 سال کدورت
خبر دوم مربوط به برگزاری مراسم صلح و سازش است که بین دو طایفه از طوایف بهمئی پس از یک کدورت 51 ساله صورت گرفت .
بنابر این گزارش ، قهر و کدروت  51 ساله دو طایفه از ایل بهمئی با پا درمیانی روحانیت و کمک مسئولان شهرستان بهمئی در آستانه عید نوروز در مسجد امام حسین(ع) شهر لیکک به آشتی و صلح و صفا تبدیل شد.
 حجت الاسلام سید عبدالرضا موسوی منش، بانی و مجری این مراسم خیر به خبرنگار آوای ماغر گفت:51 سال پیش بین دو طایفه بیجنی(بیژنی) و بطلی از طوایف ایل بزرگ بهمئی بر اثر وقوع یک قتل ناخواسته کدروت و دشنمی ایجاد شد که متاسفانه این کدورت تاکنون ادامه داشت.
 موسوی منش خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه عید باستانی نوروز هستیم، با رایزنی که با بزرگان دو طایفه داشتیم و رضایت خانواده مقتول موفق شدیم شرایط آشتی این دو طایفه اصیل شهرستان بهمئی را مهیا کنیم.
 وی گفت:با هماهنگی شورای تامین، شورای حل اختلاف، بخشداری مرکزی و ریش سفیدان سایر طوایف بهمئی این مراسم خیر شکل گرفت.
 حجت الاسلام سید محمد لطیف تقوی، در این همایش با تاسی از آیات و روایات به ارزش گذشت و اصلاح بین مردم اشاره کرد.
 تقوی با بیان اینکه نعمت آرامش و امنیت یکی از بزرگترین نعمت های خداوند به بندگان است، افزود: دو طایفه بیجنی و بطلی که از طوایف اصیل و ریشه دار شهرستان هستند، بیشتر از بقیه طوایف طعم ناامنی  را چشیدند و اکنون باعث سرور است که بین این دو طایفه به صلح و صفا تبدیل شد.
 تقوی از حجت الاسلام موسوی به عنوان بانی و کلیه دست اندکاران این کار خیر تقدیر و تشکر کرد.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
ضمن تسیلیت به سلسله بزرگ سادات رضاتوفیق و طلب غفران ورحمت الهی برای این عالم وارسته درود میفرستیم به شرف و غیرت مردم فهیم و با اصالت بتلی و بیجنی امیدوارم خداوندتبارک وتعالی بانیان این آشتی بزرگ رو پاداش خیر دهد
اشکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
اشتی مگه اینجوری بوجود میاد دقیقا ۲۰ روز بعدش با هم اختلاف پیدا کردند و الان هم بدتر از گذشته دشمنی دارند. قلبها شکسته و فاصله افتاده ، دلها هم به خدا نزدیک نباشه اوضاع رو بدتر میکنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار