مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد؛
،فاز دوم پروژه 16 واحدی مددجویی کمیته امداد چناران در یک هزار متر مربع با حضور مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد و مدیرکل این نهاد و مسئولان محلی افتتاح شد.
کد خبر: ۳۹۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳ 16 March 2017
به گزارش تابناک رضوی،ابراهیم بازیان مشاور رئیس و مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: امام خمینی(ره) با تاسیس کمیته امداد به طبقه محروم و مستضعف که ولی نعمتان جامعه هستند اهمیت دادند تا این حرکت شان تذکری برای سایرین باشند.
وی از توانمندسازی مددجویان گفت و افزود: توانمندسازی در ابعاد اشتغال و مسکن باید هم ردیف و در کنار هم اجرا شود چون این 2 مورد مکمل هم هستند.
بازیان تصریح کرد: بعد از اجرای طرح  پالایش، این نهاد به یک هزار و 600 خانوار خدمات ارائه می‌کند که عمدتا افراد سالمند، روستایی و زنان سرپرست هستند.
وی با اعلام اینکه 10 درصد از مددجویان کمیته امداد فاقد مسکن هستند، خاطر نشان کرد: 16 تا 17 درصد از مددجویان کمیته امداد دارای مسکن هستند که مسکن آنها نیاز به مقاوم سازی و بهسازی دارد.
مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد، یکی از برنامه‌های خوب حوزه مسکن در سال  جاری را اتمام پروژه های نیمه تمام کمیته امداد اعلام کرد و افزود: امیدوارم در سال 96 پروژه نیمه تمام نداشته باشیم چرا که سیاست‌های کاری هیئت امنای این نهاد بر سرعت و توسعه امور عمرانی است.
بازیان خاطر نشان کرد: طبق برنامه پنجم و پیگیری موکد رئیس کمیته امداد خانه دار شدن مددجو، جزء اولویت های کاری این نهاد است.
وی تعداد مددجویان فاقد مسکن در چناران را 396 نفر عنوان کرد و ادامه داد: پیشنهاد می شود کمیته امداد خراسان رضوی پروژه ویژه ای را برای شهرستان های مشهد، چناران و سرخس و ... برای مهاجرت معکوس برنامه ریزی کند تا شاهد حضور جمعیت کثیر در حاشیه شهر مشهد و شهرستان های دیگر نباشیم.
همچنین وی در بازدید از خانه مددجویی بر ایجاد مجمع خیران خانه ساز با مشارکت بانوان نیکوکار تاکید کرد.
شایسته ذکر است: این پروژه در 2 هزار و 500 مترمربع برای احداث 40 واحد مسکونی مددجویی عملیاتی شد که در فاز اول از 24واحد و در فاز دوم از 16 واحد بهره برداری به عمل آمد و هر واحد در 75 متر مربع با اعتبار 32 میلیون و 500  میلیون تومان احداث شده است.
کمیته امداد خراسان رضوی پروژه ویژه ای را برای شهرستان های مشهد، چناران و سرخس و برای مهاجرت معکوس برنامه ریزی و تعریف کند تا شاهد حضور جمعیت کثیر در حاشیه شهر مشهد و شهرستان های دیگر نباشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار