مصرف داروهاي مسکن بيش از ۱۲۰۰ ميلي گرم در روز با درصد بالايي باعث بروز خطرايست قلبي در افراد مي‌شود.
کد خبر: ۳۹۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 17 March 2017
به گزارش تابناک رضوی،داروهاي غيراستروئيدي و ضد التهابي از جمله رايج‌ترين داروهاي مورد استفاده مردم در سراسر جهان هستند و به دليل راحتي مصرف و در دسترس بودن عده زيادي از مردم بدون دارا بودن نسخه پزشک آن‌ها را خريداري کرده و به دفعات مصرف مي‌کنند. 
کارشناسان دانشکده قلب و عروق دانشگاه کپنهاک در جديدترين تحقيقات خود دريافتند مصرف داروهاي مسکن مي‌تواند باعث تجمع پلاکت‌ها و لخته شدن خون شود، در نتيجه لخته شدن خون تنگي شريان‌ها به وجود مي‌آيد و باعث بالا رفتن فشار خون و نيز ايست قلبي در افراد خواهد شد.
کارشناسان هشدار مي‌دهند افراد از مصرف اين دارو‌ها به صورت خودسرانه خودداري کنند و تنها با مجوز پزشک در زمان‌هاي ضروري از داروهاي مسکن استفاده نمايند. 
بنا بر آمار‌ها در سال‌هاي اخير نرخ بروز سکته قلبي در جهان بوي‍‍ژه در سنين جواني افزايش داشته و کارشناسان علت را در رژيم غذايي نامناسب و نيز مصرف انواع مسکن‌ها به صورت خودسرانه مي‌دانند. 
کارشناسان توصيه مي‌کنند درصورت بروز سردرد‌هاي عادي و نه خيلي شديد افراد سعي کنند به جاي مصرف دارو، ابتدا کمي استراحت کنند، مايعات بنوشند، مواد غذايي بخورند و کمي بخوابند و درصورتي که همچنان سردرد و دردهاي عضلاني ادامه داشت با نظارت پزشک دارو مصرف کنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار