استاندار خوزستان با انتقاد از بیمه های خوزستان؛
افتتاح نخستین خانه داروساز خوزستان در اهواز که دومین خانه داروساز کشور است، نشانگر همت بلند و وحدت و اتفاق نظر جامعه داروسازان خوزستان است
کد خبر: ۳۹۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱ 18 March 2017
به گزارش تابناک خوزستان ، افتتاح نخستین خانه داروساز خوزستان در اهواز که دومین خانه داروساز کشور است، نشانگر همت بلند و وحدت و اتفاق نظر جامعه داروسازان خوزستان است.

وی با بیان این‌که دولت متولی امر سلامت است، تصریح کرد: تامین سلامت و امنیت و همچنین آموزش مهم‌ترین وظایفی است که بر عهده دولت قرار دارد. در سایر حوزه‌ها وظیفه دولت بسترسازی و ایجاد شرایط لازم جهت گسترش و رونق آن حوزه‌ها است اما در این سه حوزه وظیفه اصلی بر دوش دولت قرار دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات و مسائل داروسازان استان عنوان کرد: پسندیده و اخلاقی و شرعی نیست که اختیار تغییر و تحول تمام شرایط تنها در دست یک بخش باشد. داروسازان در بخش سلامت بیشتر تحت فشار قرار دارند زیرا ناچار به خریداری دارو هستند. محدودیت داروسازان را مسائلی مانند محدودیت در تاریخ مصرف دارو و گرانی برخی داروها بیشتر از پیش می‌کند و از این نظر باید توجه ویژه‌ای به این بخش شود اما متاسفانه در این حوزه توجه لازم اعمال نشده است.

شریعتی بیان کرد: اتحاد و اتفاق بخش داروسازی خوزستان است که منجر به ارائه خدمات از سوی آنها می‌شود. بیمه‌ها بیش از شش ماه به داروسازان بدهکار هستند و این موضوع با هیچ منطقی سازگار نیست، به هر حال به علت وجود تورم در کشور ارزش پول کم یا زیاد می‌شود. بیمه‌ها زمان ارائه خدمت هیچ حرفی ندارند اما زمانی که باید مطالبات داروسازان را پرداخت کنند به نحوی رفتار می‌کنند که این مطالبات حذف کنند و یا از مبلغ آن بکاهند. این مسائل و مشکلات بخش داروسازی در کشور است که البته این مسائل در خوزستان دو برابر است.

وی در خصوص سرانه درمان هر فرد خوزستانی و سرانه بیمه درمانی گفت: طبق آمار سازمان تامین اجتماعی متوسط هزینه درمان هر فرد در کشور 390 هزار تومان در سال است که در خوزستان این رقم به 350 هزار تومان می‌رسد و علت آن نیز سختی‌های زیادی است که موجب می‌شود بسیاری از پزشکان حاضر به کار کردن با بیمه‌ها نشوند.

استاندار خوزستان ادامه داد: سرانه خدمات بیمه درمانی هر فرد در کشور به طور میانگین ماهانه 26 هزار تومان، در استان یزد 47 هزار تومان و در خوزستان 22 هزار تومان است. من قبل از این به بیمه‌های خوزستان هشدار داده‌ام و این هم آخرین هشدار من در سال 95 است؛ اگر بیمه‌ها نسبت به اصلاح خود اقدام نکنند با آنها برخورد قاطعانه خواهد شد و اجازه نمی‌دهم حق مردم خوزستان در جای دیگری خرج شود.

شریعتی افزود: چرا در اوج فقر و نداری و کمبود امکانات مردم ما هزینه‌های درمان خود را از جیب خود پرداخت می‌کنند؟ علت اختلاف سرانه خدمات درمانی در کشور با خوزستان و همچنین اختلاف سرانه استانی مانند یزد با خوزستان چیست؟ این که بیمه‌ها سرانه را در خوزستان 22 هزار تومان نگه‌می‌دارند، تنها خوش‌رقصی در برابر بالادستی هایشان است تا بگویند ما هزینه‌ها را در استان خوزستان پایین آورده‌ایم.

وی با بیان این‌که در برخورد با بیمه‌ها ایستادگی داریم، خواستار همراهی جامعه پزشکی، دانشگاهی و آزمایشگاهی خوزستان در ارائه اطلاعات کارشناسی شده در این بخش شد و اظهار کرد: به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهم حقوق مردم سلب شود؛ بیمه‌های خوزستان برای هر خدمت درمانی می‌گویند که این خدمت تحت پوشش قرار ندارد. باید سرانه خدمات درمانی در خوزستان حداقل به متوسط کشوری برسد و با توجه به مسائل ریزگردها و سایر مسائل استان، باید سرانه خدمات درمانی خوزستان بالاتر از متوسط کشوری باشد.

استاندار خوزستان گفت: به علت عدم پوشش‌دهی خدمات درمانی توسط بیمه‌ها، عمده هزینه‌های درمانی از جیب مردم پرداخت می‌شود؛ این موضوع به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست. در سال جدید تاکید و اصرار بر بازنگری اساسی سیستم بیمه‌ها داریم. ما از بیمه‌ها هیچ کار جدیدی نمی‌خواهیم و تنها باید کاری را انجام دهند که استان‌هایی با سرانه خدمات درمانی بیشتر از خوزستان مانند یزد آن را انجام می‌دهند. اگر کار این استان‌ها قانونی است چرا در خوزستان این قوانین اجرا نمی‌شود و اگر تخلفی می‌کنند پس باید از آن جلوگیری کرد.


وی ادامه داد: از تمام نخبگان خوزستان انتظار داریم که در ارتقای شاخص‌های رفاه در استان پیشگام شوند. خوشبختانه بودجه 96 خوزستان نسبت به بودجه سال 95، 107 درصد رشد داشته است. در حالی که در سال‌های گذشته همواره بودجه خوزستان رو به کاهش بوده است. همچنین درآمدهای مالیاتی سال 96 که برای خوزستان پیش‌بینی شده 1.2 درصد نسبت به درآمدهای مالیاتی استان در سال 95 رشد داشته است در حالی که به طور متوسط در کشور درصد رشد درآمدهای مالیاتی برای سال 96، 9.4 درصد در نظر گرفته شده است.

استاندار خوزستان افزود: بنابراین خوزستان در بودجه دارای بیشترین سهم و در درآمدهای مالیاتی نیز دارای کمترین رشد در سال 96 در کشور است. البته نمی‌دانیم چقدر از درآمدهای مالیاتی سال 96 خوزستان محقق می‌شود. اما از نظر رشد درآمدهای مالیاتی خوزستان بیشترین لطف به استان خوزستان شده است.

شریعتی با اعلام آمادگی و استقبال نسبت به حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش تولید دارو در خوزستان تصریح کرد: هم از نظر حمایت‌های خدمات فنی و هم از نظر حمایت‌ها در خصوص تسهیلات انتقال تکنولوژی مورد نیاز به این بخش کمک خواهیم کرد. در بخش دارو هیچ کاری در استان خوزستان انجام نشده و نیاز است که در این بخش سرمایه‌گذاری در این زمینه آمادگی حمایت و همکاری کامل داریم.

وی ادامه داد: البته دولت نمی‌تواند در این بخش مشارکت کند اما می‌تواند زمینه لازم را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده و همکاری‌های لازم را انجام دهد.
منبع: تابناک
برچسب ها: شریعتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار