نوروز و رایحه ریحانه
ویزای عید امسال را بی بی فاطمه زهرا( س) عیدانه می دهد. برای رسیدن به نوروز باید از کوثر وضو تازه کرد باید به دامن پر شکوه مادر ، دخیل بست و در پنجره نگاه او بزرگ شد.
کد خبر: ۳۹۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 19 March 2017
عجب حکایتی دارد این بهار پیش رو. می گویند؛ سالی که نکوست. از بهارش پیداست و حال باید گفت؛ بهاری که نکوست از فضایش پیداست.
 
 ویزای عید امسال را بی بی فاطمه زهرا(س) عیدانه می‌دهد
 
از فضای فاطمی که نوروز را به رایحه خوش « ریحانه النبی» معطر می کند و اهالی امروز را از کوچه ای نگاه آب و آینه و قرآنی مادر به فردایی می برد که به عید، نو شده است و « نوروز» .
 
پس آی بهر، آی نوروز بیایید که شما را چشم در راهیم. بیایید و لب از کوثر چنان تر کنید که خشکسالی از خاطره زمین و زمان، پاک شود. بیایید و هر چه گل دارید، شکوفا کنید که عیدی چنین پرشکوه شایسته سالی چنین عزیز است.
 
آری عید در دل ما، در جان ما، در جهان باور ما، زودتر از تقویم شروع می شود. حتی دوروز پیش از آنکه نوروز از راه برسد. من مطمئنم نوروز هم در این عید، بر سفره ای خواهد نشست که به نام مادر، به شکرانه یاد « صدیقه طاهره» به وسعت ملک و ملکوت، گسترده شده است.
 
ما را نیز سزاست که با آغاز عشق از حرم ، « رحم » را در خانه بزرگان فامیل به « صله» ای، شاد کنیم که « صله رحم» از زیباترین جلوه های نوروز است. آیات و روایات هم آن را راز خوشبختی دانسته اند پس نوروز را خانه به خانه خویشان و دوستان همراهی کنیم...
 
 سالی که بهارش قدم فاطمه باشد
صدها برکت از کرم فاطمه باشد

امید که یک مژده زصدها خبر خوش
پیغام فرج در حرم فاطمه باشد...
 
غلامرضا بنی اسدی / تابناک خراسان رضوی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار