همزمان با میلاد دخت نبی مکرم اسلام(س) رواق حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی افتتاح شد.
کد خبر: ۳۹۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 19 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، به نقل از تسنیم، رواق حضرت زهرا(س) با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در حرم منور رضوی ویژه استفاده از بانوان به بهره‌برداری رسید.
مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم اظهار داشت: به منظور تامین فضاهای مسقف زیرسطحی برای رفاه حال زائران بارگاه علی بن موسی الرضا(ع)، پروژه رواق حضرت فاطمه زهرا(س) با زیربنای 7 هزار و 200 مترمربع در سال 1387 آغاز شد و با تاکید تولیت آستان قدس رضوی بر تسریع انجام این پروژه و تلاش مهندسان سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا(ع)، در روز میلاد زهرای اطهر(س)، به بهره‌برداری رسید.
وی دسترسی از صحن‌های آزادی، باب السلام و درالحکمه به این مکان، وجود وضوخانه، دسترسی به پله برقی و نوع ساخت ستون‌ها به سبک اسلامی را از ویژگی‌های این رواق دانست.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: همچنین همه خدمات اعم از کفشداری، نظافت و ... توسط نیروهای افتخاری خواهر به زائران گرامی ارائه می‌شود.
وی عنوان کرد: فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی مناسب بانوان مانند مددکاری، راهنمایی و مشاوره، کانون‌های دختران، خادم یاران خانواده و بانوان رضوان، برگزاری حلقه‌های معرفتی، کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌های هنری، پایگاه‌های پایش سلامت بانوان، کتابخانه و سالن مطالعه از فعالیت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی این رواق برای بانوان است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: به منظور تسهیل در رفت و آمد زائران در ایام شلوغ و پر ازدحام، 3 در خروجی اضطراری در این رواق تعبیه شده است.
وی خاطرنشان کرد: از تمام دست اندرکاران، طراحان و غیره که به صورت شبانه‌روزی، زحمات فراوانی را متحمل شدند تا این رواق به بهره‌برداری برسد، صمیمانه قدردانی می‌کنم.
 تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله نوری همدانی مرجع عالی قدر شیعه و آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی از مهمانان این مراسم بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار